Skrev jo i innlegget i linken her at jeg hadde kjøpt en ny kjole..https://annebe.blogg.no/sa-mye-fine-klaer-til-hosten-bilder-step-in.html Så en dag i forrige uke tok jeg med et par antrekk til Drammen for å få litt urban “svung”på det..hehe.. Var litt dårlige lysforhold..men blei da et par bilder jeg kunne bruke..
Dressen her har jeg hatt i et par år, og kun brukt en gang på et bilde til bloggenl(føler meg for fin for en tur i butikken med slike klær..men skal nok få brukt den en gang i “virkeligheten” også..)
Sist jeg lagde et blogginnlegg var jo 1. sept.. Det har ikke skjedd så mye her siden da.. Men i dag har jeg vært til en sjekk hos gynekologen.. skrev jo et innlegg om hvor “koselig” det er der i dette innlegget.. https://annebe.blogg.no/1441822320_et_hyggelig_besk_hos_.html
Så bakte jeg ei eplekake i forrige uke.. Oppskrifta jeg brukte finner du i dette innlegget HER..
Liker linsa godt, men blir ikke så ofte jeg får brukt den.. Selfier blir nesten umulig siden kameraet må ha lang avstand fra motivet.. og da får i alle fall ikke jeg selvutløseren til å funke..kunne kanskje løpt skikkelig fort , men da blir nok motivet (meg)uskarpt..
Og som regel når vi er på kafè eller slik er det best med den vanlige linsa som funker til det meste..
Men denne linsa gir jo personen /motivet en mye mer tydelig “fremtoning”..virker liksom litt større ..og rundere.. men jeg liker bildene , og at den gir et litt annet uttrykk enn di andre linsene..
Bildene her ble tatt i Drammen i helgen som var..og solsikkene sto langs veien da vi kjørte hjem..ja di sto der da vi kjørte til Drammen også..men tok bildene på hjemturen..
Ruter er jo forresten alltid aktuelt når det går mot høst..
Hårbånd er veldig kjekt når man ikke orker å fikse håret.. (ruter og små mønster blir ofte litt “urolig”på bilder..sånn er det bare..)
I går la jeg ut dette innlegget i linken her…https://annebe.blogg.no/portasen-og-jeg-ser-da-sprek-ut.html Og noen spurte om jeg visste hva di gule blomstene heter..det visste jeg ikke ! Men så har noen vært innom å lagt igjen en kommentar om at di heter Gjerdesolhatt…
Jeg har bare hatt hyggelige folk som har kommentert på bloggen min helt fra jeg starta, bortsett fra et par “spamkommentarer”..
Di første åra var det også enormt mange som kommenterte , nå er det i grunnene akkurat passe..
Og det med kommentarer , for meg er det en selvfølge at man får.. og gir hyggelige kommentarer.. Nå har jo jeg som regel veldig “snille”innlegg også… så jeg hisser vel ikke opp noen.. Også handler jo bloggen stort sett om meg, så ingne kan ta meg i feilopplysninger heller..hehe..
Mulig folk har andre navn på blomsten… skriv det i såfall i kommentarfeltet her…
Jeg bor jo på landet på en måte, selv om Mjøndalen er veldig nær byen også..Ett av mine første innlegg ,som var om hjemstedet mitt kan du se i linken her..https://annebe.blogg.no/1408113765_mitt_hjemsteddel_1.html Ikke akkurat “grisgrendte”strøk eller hva det heter..men landlig.. og ei overskrift skal man jo ha ..Bildene her er tatt på Fossesholm herregård som ligger i Vestfossen ..ikke langt fra oss..
Siden jeg var der oppe for å ta noen bilder av sommerkjolen i forrige innlegg HER.. slang jeg like godt med et antrekk til..
Enkelt og ganske fint syns jeg med skoletter til.. di var det IKKE så lurt å ha på der oppe .. for i min iver etter å ta bilder, tråkka jeg rundt i vått gress med dem..hehe..
Men tror jeg fikk redda dem ved å “gni/børste” dem med en grov klut..kommer fuktranda frem igjen får jeg ta dem med til skomaker…eller kjøpe nye !
Se på bildene nederst her..fuuuuukt.. men det viktigste var jo å få et bilde av dem uten fukt også..og det rakk jeg på det øverste /største bildet..hehe..
Sommeren forsvinner før man har rekt å ha fått med seg at den har begynnt.. føles i allefall sånn noen ganger.. Denne fine kjolen som jeg fikk da jeg gikk motevisning for Step In for noen år siden rakk jeg ikke å bruke i år..
Jeg har i grunnen alle klær i skapet året rundt.. men legger det mest sommerlige bakerst eller øverst nå snart.. Mange bruker jo sommerkjoler hele året.. sjelden jeg gjør det, men denne i innlegget her er nok en slik jeg kan bruke litt utover høsten med en varm genser til.. https://annebe.blogg.no/mot-host-med-sommerens-favorittkjole.html
Myser mot sensommersola..
Erteblomster er for meg nostalgi..hadde det i bedet i barndomshjemmet..
Når jeg først er i gang.. blir det jo mer enn et bilde..
Litt mer blomster for å få inn litt variasjon..hehe..
I dag svippa jeg en liten tur oppom Portåsen igjen ! Som dere som følger meg vet tar det meg bare noen få minutter å kjøre dit.. Kan selvsagt gå opp også..eller parkere nede på “sletta”å gå derfra.. turen opp da tar ca 15min.. Ikke så ofte jeg orker det etter jeg ble syk.. Men fint å kjøre opp og rusle rundt på området å ta bilder.. og det ble da 2800 skritt på meg i dag.. og jeg fikk vært litt ute i det fine været..
Nå er det slik igjen at det siste innlegget mitt er borte fra forsiden..men sist jeg skrev om det dukka det opp igjen litt senre..er vel slik nå også ! Men sånn i tilfelle det har forsvunnet “for godt”.. Legger jeg ut en link her.. Det handler om klikk og penger på blogg..https://annebe.blogg.no/overskrifter-for-a-fa-klikk-og-det-a-tjene-penger-pa-blogging.html
Så da fikk jeg brukt bildet jeg tok her om dagen av denne søte sommerfuglen også.. Så aldri så galt..osv..
Hos meg blir det jo (nesten) alltid kortfatta innlegg , og bare mine tanker om det jeg skriver om.. Jeg har jo ikke “fasiten”på hvorfor andre blogger..og hvordan di velger å gjøre det.. Jeg liker å lage ei overskrift jeg syns er litt “fengende”..for det er jo en del av det kreative med blogginga..å skrive innlegg og overskrifter som passer litt med sin egen personlighet..
Jeg selv klikker meg aldri inn på innlegg pga av at jeg forventer drama eller noe veldig spennende… jeg syns bare det er artig om folk “drar på litt” med overskrifta..Tror jeg er såpass smart at jeg ikke lar meg lure innom selv om noen skulle skrive f.eks … SE MEG NAKEN.. er i grunnen mer glad i blomster og antrekk jeg..
Som jeg har skrevet før syns jeg det er veldig hyggelig at noen er innom bloggen min, og dager med ekstra sidevisninger kan være gøy det.. men det er ikke viktig for meg ! Skulle jeg kommet for høyt opp på listene..hadde blogginga blitt et press, noe jeg MÅTTE gjøre.. og det passer meg ikke pr.nå..
Tjener heller ikke noe på blogginga..og det er slik jeg vil det skal være..For meg er blogging bare en hyggelig hobby !
Litt sånn svett liksom..og med dobbelthake..men ellers helt perfekt..hehe.. (min form for humor..eller skryt.. alt ettersom hvordan du “velger” å lese det )… #blogg #blogging
Bildet her har jo ikke noe med utfordringa og gjøre.. Mer et bilde på å “svinge seg rundt” å se å få levert før fristen går ut… for det er allerede i morgen kveld !