På vei opp til Portåsen..

Overskrifter må jo være litt kortfatta, så ikke helt riktig at dette bare er på vei til Portåsen.. Men det er noen bilder fra torsdagens tur dit.. Jeg har jo hatt ganske mange innlegg derfra, det er fordi det er et sted som ikke er langt unna her vi bor..også er det jo veldig fint der oppe.

Ofte kjører jeg helt opp, men denne gangen ville jeg bevege meg litt og parkerte ved “rypejordet” da er det ca 12-15 min å gå opp dit..

Litt om Portåsen kan du lese HER..

Skriver kort under bildene..

Det her er på vei ned igjen..da jeg plukka med litt markblomster..

 

På veien opp går jeg over Veiabekken..og “trollbrua”som vi kalte den som barn.. da var det noen gamle slitte tømmerstokker der, så litt skummelt å gå over husker jeg..

 

På andre siden av brua er det bare å ta seg en hvil og se på bekken som renner så fint nedover..

 

Smakte deilig med markjordbær..

 

Virkelig en flott plass syns jeg..legger ut litt fler detaljbilder i eget innlegg ..etterpå tror jeg ..

 

Ingen “selfie”..ingen tur..hehe..

 

Alt blir så fint med litt sol..

 

Portåsen.. På vei ned igjen, går ei runde så da blir det bilveien ned..

 

Gikk bortom “pynten”å så oppover bygda..

 

Og nedover til Mjøndalen sentrum..Vi bor i det store bygget bak flagget og verandaen vår er i fronten der, fjerde etasje..

 

Fremme ved bilen.. #portåsen #wildenveisrike

8 kommentarer

Siste innlegg