Ny portrettlinse.. Og gårsdagens lunsj med yngste-sønn !

Nå har jeg jo noen linser (objektiv) til kameraet mitt, som er Canon 700D,  HER kan du se hvilke jeg hadde fra før.. Og nå har jeg fått kjøpt meg ei portrettlinse også. Kunne nok brukt den “vanlige” linsa og stilt inn en lignende effekt..men kan jeg unngå å fikle med sånt er det det beste..

Jeg valgte 50 mm.. 85 er mer til helt nærbilder tror jeg og det har jeg ikke så ofte bruk for..

Siden sønnen jobber i Drammen og jeg kjøpte linsa der, tok vi en lunsj i nærheten av jobben hans i går. Gutta har mer teknisk peiling enn meg så ville ha litt hjelp til å prøve linsa..

Blei full fart da, siden vi skulle rekke både mat og noen bilder på en halvtime. Men ser at den bakgrunns-effekten jeg var ute etter er der…så blir nok bra det her !

Litt sånn diffus bakgrunn og fin gutt da..

 

Og mat og kaffe smakte bra.. #bakerhansen #canon

 

 

20 kommentarer
    1. Elsker det objektivet, bruker det så og si hele tiden. Det egner seg i tillegg veldig godt til å ta bilder i dårlig lys på grunn av blendertallene på den. Fine bilder og så koselig! 🙂

    2. Det er en kjekk sønn du har, og som andre har sagt før meg… Han ligner på deg 😊 Gratulerer med ny linse til kamera. Kjekt å ha en til forskjellige bruksområder 😊 Ha en super fredagskveld.

      1. Takker..begge gutta har noe fra meg og noe fra mannen..det beste fra oss begge..hehe.. 🤗 Ja moro når foto har blitt en hobby jeg er glad i.. Takk det samme 💗

    3. Måtte inn å kikke litt via pc’n også, selv om jeg så innlegget i går. Så like dere er! Koselig med lunsjdate med sønnen. Jeg har ingen ekstralinser til kameraet mitt jeg. Eller har visst en, som jeg aldri har brukt. Zoom. Til mitt bruk holder det med den linsa som fulgte med da jeg kjøpte det.

    4. Veldig gode bilder du får. Jeg liker når du skriver litt om hva du bruker til å ta bildene med, mye fordi jeg etterhvert vil kjøpe meg et bra kamera og da vil jeg nok se hva andre bloggere har av bilder.
      Stram kar det her, burde jo vært modell han også.

      1. Takker 🙂 Ja det kan være greit å vite litt hva andre er fornøyd med..men tror det er mye bra å få kjøpt 🙂 Takk for det, han var faktisk med på litt som liten..:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg