Rynker og likes !

Om jeg liker rynker så godt er jo en ting, men aksepterer dem gjør jeg i allefall ! Har skrevet mer om det i linken her bl.a Jeg-elsker-rynkene-mine. Og på Instagram følger jeg en konto som heter Killersixty Der blir det lagt ut bilder av flotte og naturlige damer på over 50 år..

Man er jo ikke like glatt og “perfekt” lenger ..men det betyr ikke at man bør “gjemme”seg bort for det.. har man lyst til å dele selfier og antrekksbilder må da det være lov.. (sa jeg som for å forsvare meg selv..hehe..) Men jeg liker faktisk kontoer og blogger der voksne damer tør å være litt “barnslige”..og by på seg selv..

 

Så var det det der med likes.. Om jeg liker et blogginnlegg som er delt på FB har jeg alltid vært innom å lest det ,( kommentarer når jeg ikke orker å skrive innlegg selv blir jo håpløst ) ! Andre ting folk legger ut på FB prøver jeg å gi en likes på om jeg har fått det med meg..( har perioder der jeg ikke sjekker FB )..og jeg på en eller annen måte kjenner denne personen litt..(ofte ellers også…) Ikke for å få likes tilbake, men fordi det ligger i min natur å være litt grei.. Mange er som meg , men har lagt merke til noen få som aldri og da mener jeg ALDRI liker det jeg legger ut..selv om di liker det meste andre bekjente legger ut..  Men jeg fortsetter å like..ikke alt selvsagt, men når folk deler noe personlig .. og jeg “MÅ” jo bare like om bekjente legger ut nytt profilbilde..eller bilde av barnebarn som har bursdag osv.. hehe… ellers hadde jeg følt meg slem..

Og på Instagram er det folk som kan like bildet av en blomst e.l jeg har lagt ut..samtidig som jeg har lagt ut et bilde av meg selv.. men det hopper di over..hehe… Klart det er lov, men når samme person (som man kanskje kjenner også) alltid hopper over “selfier”føles det litt rart..I allefall for meg som er slik at til og med om noen jeg ikke kjenner og ikke følger har vært innom å lagt igjen et likes hos meg..stikker jeg innom dem å legger igjen et likes tilbake (ikke om det er en “grotesk”konto da..eller en marineoffiser eller en kirurg fra Amerika..hehe..)

Mener ikke at folk skal like alt man legger ut..og noen svipper jo bare innom sosiale medier en sjelden gang..men å “konsekvent”hoppe over mer personlige bilder syns jeg sier en del om rausheten til folk..eller mangel på raushet..

Nå fikk jeg jo frem hvor grei jeg er også…eller litt slemmere har jeg blitt etter jeg begynte å blogge, som jeg skrev om her….Jeg_har_blitt_litt_slemmere av å blogge

Med sååå stort bilde blei alt veldig tydelig da… #sosialemedier #rynker

26 kommentarer
    1. Jeg klikker ikke liker på noe jeg ikke liker, men kommenterer det jeg liker eller vet noe om. Noen ganger har jeg et godt råd (synes jeg selv da) og da kan man jo dele kunnskapen. Egentlig skulle man være flinkere til å kommentere ting som blir lagt ut i blogg eller i andre sosiale medie, men jeg merker at det er veldig enkelt å bare lese ting og se på ting uten å legge igjen et spor av at en har vært der. Særlig blogginnlegg som blir delt på facebook har jeg lett for å bare klikke inn for å lese og ikke like innlegget på facebook. Det er kanskje enklere å klikke liker på bilder som blir delt enn innlegg. Jeg har også lagt merke til at noen ikke liker noe hos meg, men “alt” hos noen andre. Jeg tror også jeg har funnet ut hvorfor. Når du bare er venner med en person og ikke har huket av for at du følger denne personen så får du rett og slett ikke opp noe på tidslinjen fra denne personen. Så om den ikke følger deg så ser denne personen ikke det du deler og legger ut og ergo får ikke klikket liker på det, eller kommentert.

      1. Liker ikke noe jeg er motstander av.. men kan klikke et likes bare for å vise at jeg har lest..selv om det i innlegget kan være “triste”ting også.. <3 Jeg liker å legge igjen en kommentar hos folk ..men begrenser seg hvor ofte jeg orker p.ga vond nakke…:) Fint med blogger som deler gode tips/råd.. 🙂 Kan nok være at innlegg på Fb ikke vises hos alle ja.. Jeg er ikke veldig opptatt av likes altså..men legger jo merke til enkelte som man vet har fått med seg det man legger ut..og aldri kunne tenkt seg å trykke et likes..men det er ikke mange som er sånn da… Alltid hyggelig å lese hos deg..mange flotte bilder også <3

    2. Men jammen meg ser du strålende ut selv om man ser at du ikke er 20 lengre. Ser ikke mer ut en 30 uansett <3 🙂 Likes, jeg er ikke så mye andre sosiale medier og ser enn bloggen. Litt Facebook. Jeg tror noen synes det er vanskelig å kommentere eller like på utseende til folk, spesielt om det er samme kjønn faktisk. Jeg har hørt noen si det. Kanskje derfor? Jeg synes ikke det er vanskelig men 🙂

      1. Takk fine du.. <3 Du er jo slik at du legger igjen kommentarer..jeg tenker mest på dem som aldri gir et "tegn"i fra seg på noen som helst måter.. Klem <3

    3. Jeg er lite inne på Facebook, men klikker på det jeg liker, og kommenterer gjerne også da! Når det gjelder alle oss i bloggblokka så leser jeg jevnlig, og er glad i å kommentere! Er lissom en del av greia, og veldig koselig! Du tåler fint sånne selfier, fine du! God klem<3

      1. Ja man må ikke like alt og ikke både like og kommentere..men å aldri legge igjen et lite spor etter seg hos folk man kjenner litt.om man stadig legger ut ting selv er litt “rart” ..men folk er forskjellig og det er jo ingen regler… Hyggelig å få og gi kommentarer..men jeg sliter jo med skriving på pc..og det å lage innlegg er det viktigste..så kommer det hyggelige bekjentskapet man får via blogg på en god andreplass..Takk fine du…Klem <3

    4. Har observert det samme som deg, Anne. Og for meg handler det om å være raus/ikke raus.
      Noen legger konsekvent ikke igjen et likes hos meg, spesielt etter at jeg begynte å blogge. Jeg _vet_ at de har lest bloggen, men liker eller kommenterer sjelden, selv om de er raskt ute med å kommentere på andres profiler.

      Det er jo ganske kjapt å trykke en “like”, og når de ikke gjør det, så må det jo være en form for misunnelse, håp om at jeg ikke skal lykkes, eller mangel på raushet.

      Og dette er folk jeg kjenner ganske godt, så det sårer meg jo, men samtidig tenker jeg at jeg ikke kan gå og tenke på det og la det ødelegge gleden min ved å blogge.
      Faktisk _kan_ det også hende at de ikke _mener_ å såre, at de bare leser i full fart, og rett og slett glemmer å trykke tommel opp 😉
      Jeg “trøster” meg ihvertfall med den tanken 😀

      Jeg skulle ønske det var en liker-knapp her på bloggen, for det er ikke alltid jeg heller orker å kommentere pga formen, og da hadde det vært fint å kunne legge igjen et lite spor om at man støtter den bloggen man har lest👍

      Du er rett og slett vakker med de fine, små rynkene dine. Øynene dine glitrer og linjene i ansiktet vitner om et levd liv. Det er superfint, synes jeg ❤

      1. Som deg legger jeg ikke såååå mye i at folk ikke liker..men legger merke til noen få som jeg tror har sett det jeg legger ut..men ALDRI liker.. men kan vel være en slags misunnelse som du nevner..selv om jeg ikke kan skjønne hvorfor..alle kan jo blogge om di har lyst…:)
        Hadde vært kjekt å vise inne på bloggen at man har vært innom også når man ikke orker å skrive noe ja.. men greit når man finner innlegg på FB 🙂 Åååh så hyggelig sagt..tusen takk <3

    5. Ser jeg ting så liker jeg det! Men var nok mer på facebook i “gamle dager” – nå blir det for å dele blogginnlegg.
      Det er på bloggen jeg “bor” om dagen…hehe…Der har du meg 🙂 Men alt kommer og går!
      Nydelig er du <3

      1. Jeg også er mset aktiv på FB ved at jeg legger ut blogginnlegg der.. men tar en titt i løpet av dagen som regel..og da blir det noen likerklikk som regel.. 🙂 Bloggen er litt annerledes og mer hjemmekoselig.. hehe.. Hjertelig takk <3

    6. Jeg syntes virkelig ikke voksne mennesker er noe mindre vakre enn ungdom! Som voksen, med de linjer/rynker dette innebærer, får ikke minst ansiktet ett større særpreg, det får mer ‘liv’, og derav mer sjarm. Nå skal det imidlertid sies at det krever en større innsats å være attraktiv som voksen, men om en ikke lar seg forfalle, er en slettes ikke noe mindre vakker som voksen! Forhåpentligvis vil utviklingen som vi har sett de senere år holde frem, slik at vi endelig kan få en slutt på det giftige ungdomsopphenget som i uminnelige tider har rådet i samfunnet, og da spesielt for kvinner..
      – Du utgjør jo unektelig et stjerneeksempel på den voksne skjønnheten! Jeg mener.. Du er en av landets mest brukte ‘senior-modeller’. Når jeg, som kun blar igjennom Norsk ukeblad de gangene jeg er på besøk hos min mor, kjente deg igjen fra forsidebilder i dette bladet, så sier det virkelig sitt. Du er og blir en ‘knock out’, og er med det en viktig brikke for å få fortgang på den nevnte utviklingen..
      Ungdom er søte/pene på et prinsesseaktig vis, mens den classy skjønnheten som hos ei dronning er forbeholdt den voksne dama! (Et poeng som til fulle blir demonstrert om en tar en titt på introen/vignetten til TV2 Sumo -serien Vanderpump rules. Her får en først rullet opp bilder av underskjønne unge cast-medlemmer før dronningen selv, Lisa Vanderpump feier inn i synsfeltet ved å kaste på den knallrøde kjolen. Ingen under 35-.40 i verden kan fronte denne classy attituden).

      1. Er enig jeg..kan bli for “glatt”..men klart ungdom er flotte..på en litt annen måte enn “gamle damer”..hehe..:) Å “fylle på”ville blitt for slitsomt..og så liker jeg godt ting/folk som er naturlige..selv om folk som fikser på utseendet selvfølgelig kan være hyggelige di også 🙂
        Takker så mye for en veldig fin og koselig tilbakemelding..snill er du… fin også.. <3 Gøy at du har sett meg på trykk da.. Vet ikke hvordan Lisa Vanderpumps ser ut..så nå må jeg google eller sjekke på instagram..hehe… God helg <3

    7. Nå måtte jeg innom på fb sida di for å finne deg. Henger litt vel mye etter med å lese blogger.. blir for det meste de jeg finner i farta på fb sida til blogbblokka. 🙂 Jeg prøver så godt jeg kan å følge med.. men selv det blir ikke godt nok alltid. Men du ser helt flott ut, det skal du vite 😀 Tror faktisk ikke jeg følger deg på Insta… der følger jeg ikke så veldig mange. Hmm… må sjekke 😀 Ha en flott helg.. ps… må snuse innom noen av dine siste innlegg….

      1. Er jo ikke så ofte innlegg fra meg heller nå for tiden..og jeg er jo ikke i den bloggblokka.. 🙂 Man leser di man kommer over i farta..eller tar en tur innom når det passer…sånn det bør være det 🙂 Alltid koselige tilbakemeldinger fra deg <3

    8. RYnkene kommer jo de….. og av og til skulle jeg ønske de ikke kom så mange….. EN i året hadde klart seg :_D Men det er jo slik, at med alderen kommer rynkene…. og så er vi vel da i den rette alderen.
      Du har en herlig utstråling – og rynker sier noe om levd liv 🙂

      Jeg klikker liker på de bildene jeg kommer over – men av og til går jeg jo også glipp av noen i skrollingen 🙂

      Ønsker deg en herlig lørdag!

      klem

      1. Ikke til å unngå det.. ja man ønsker seg selvsagt ikke flest mulig på kort tid..hehe.. Takke for hyggelige ord.. <3 Skal og må ikke klikke på alt..men av og til viser at man er litt raus… Klem til fine deg <3

    9. Jeg også som deg Annebe. Men ikke alle gangen jeg ser innleggene. Spørst om jeg har vært opptatt med ulike ting.
      Bare fortsatt som du er Annebe. Du er god🥰

      1. Det vet jeg : Man kan og må ikke følge med å få med seg alt..men folk som aldri viser at di er innom..er litt lite rause syns jeg (om di er aktive selv da ).. Takker..Klem <3

    10. Du har et flott ansikt, godt oppbygd med et naturlig smil, kanskje det kan bygge på en slags misunnelse, om det blir konsekvent hoppet over-. Kan være vanskelig dette, for vi er forskjellige, dette med likes. Har fått kritikk fra sønnen min, over at jeg likte for lite det den daværende kjæresten la ut. Jeg prøver å ha en oppriktighet i det jeg liker. Sjøl er jeg ikke særlig aktiv verken på chat, Insta eller fb. Jeg blogger, men der blir det også veldig sporadisk. Både å legge ut og kommentar. Jeg håper ikke jeg sårer noen, fra min ferd gjennom nettverdenen, men vi er mange – så derfor kan en aldri være sikker. Jeg liker også å følge killersixty. Liker å se fine ansikter, flotte ansikter, ansikter med levd liv og utstråling….men vet du, jeg har aldri kommet på å like de heller :D. Stor klem til deg <3.

      1. Takker så mye <3 Ja kan hende at et par stykker ikke liker at jeg blogger f.eks..men dette gjelder svært få altså..og ingen av der som blogger.. :)Kan fort bli litt "innvikla" det der med likes..så like godt å ikke dele ut så mange..hehe.. men at man bevist hopper over enklete virker litt "rart".. Ja det er flott å se voksne damer med naturlige ansikter..og man kan absolutt ta en titt selv om man ikke legger igjen likes.. Klem til fine deg også <3

    11. Uffda, jeg er ikke flink til å trykke likes på fjesboka i det hele tatt for tiden. Ungdom jeg kjenner blir irritert om jeg liker for mye hos dem. Se og les, men navnet mitt på likes trenger de visst ikke å se!!!! Etter sånne samtaler viker jeg unna, leser litt her og der, med klikker ikke så mye på likes lenger hos noen. Man blir mer bevisst på hva fjesboka vet om meg sier de unge, og da får man visst reklame etter det! Skjønner ikke alt jeg, men er mindre og mindre på fjesboka. Insta liker jeg, og så blogg da!!! Du er vakker. Klem:)

      1. Hehe..ikke så alvorlig..men noen VELDIG FÅ som virker som di “hopper over “meg helt bevisst..man skal ikke like alt.. 🙂 Jeg er også mer glad i Instagram og blogg enn FB.. Tuuuuusen takk ..Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg