Portrettlinse, ruter og solsikker..

Jeg har jo hatt denne linsa en stund, skrev om den da jeg kjøpte den.. mer i innlegget i linken her https://annebe.blogg.no/ny-portrettlinse-og-garsdagens-lunsj-med-yngste-sonn.html

Liker linsa godt, men blir ikke så ofte jeg får brukt den.. Selfier blir nesten umulig siden kameraet må ha lang avstand fra motivet.. og da får i alle fall ikke jeg selvutløseren til å funke..kunne kanskje løpt skikkelig fort , men da blir nok motivet (meg)uskarpt..

Og som regel når vi er på kafè eller slik er det best med den vanlige linsa som funker til det meste..

Men denne linsa gir jo personen /motivet en mye mer tydelig “fremtoning”..virker liksom litt større ..og rundere.. men jeg liker bildene , og at den gir et litt annet uttrykk enn di andre linsene..

Bildene her ble tatt i Drammen i helgen som var..og solsikkene sto langs veien da vi kjørte hjem..ja di sto der da vi kjørte til Drammen også..men tok bildene på hjemturen..

Ruter er jo forresten alltid aktuelt når det går mot høst..

Hårbånd er veldig kjekt når man ikke orker å fikse håret.. (ruter og små mønster blir ofte litt “urolig”på bilder..sånn er det bare..)

 

#ypsilon #solsikker

 

Dagens forrige innlegg finner du her..https://annebe.blogg.no/gjerdesolhatt-og-hyggelig-kommentarfelt.html

#blogg #kameralinser

14 kommentarer
    1. Jeg kjøpte meg fjernkontroll til selvutløseren på kamera mitt. Den er skikkelig kjekk og kostet bare noen hundrelapper når jeg kjøpte den. Ikke så ofte jeg bruker den, men kjekk å ha når en skal ta selfier eller gruppebilder av alle som er tilstede.

      1. Har en fjernkontroll jeg også..men kan ikke stå så langt unna.. men det er en slik liten og billig en.. Får sjekke om det går ann å kjøpe en bedere en :))

    2. Portrett-linse må være artig å ha. Men ser den, vanskeligere å ta bilder av seg sjøl. Det finnes (fantes) forlengere til å sette på avløserknappen, men sikkert ikke så lange du trenger. Det var både fine bilder og fint antrekk. Brukte du profil-linsa på solsikkene?

      1. Hm kan høre på fotobutikken om di har noe sånt.. ikke hørt om forlenger.. 🙂 Tusen takk <3 Ja brukte samme linsa..og den funka jo bra på blomster også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg