Ja det har di vært siden jeg bakte dem da.. HER ser du det sammen med oppskrift ! Siden det blir med dette slaget julebakst syns jeg nesten dere må få se dem i boks også.. Tuller litt altså.. men det er jo en “bloggegreie”å ta bilder av og dele det meste man gjør..hehe..
Å når jeg nevner boks ..sånn ..boks(stavelig) talt..
Trodde jeg hadde flere kakebokser jeg, men har nok gitt dem fra meg da vi flyttet, så fant bare en.. Måtte i hui og hast kjøpe en ny boks på Nille som er rett borti gata her… Halv pris, så det var jo greit..men hadde bare “tre i ett”.. Kommer nok til nytte en gang di to andre også…men ikke i år !
Det har hendt før også det..men alltid gøy når bilder en har lagt ut blir brukt enten på tv eller i aviser o.l.. Dette bildet hadde jeg med i gårsdagens innlegg om vinterbading HER…
Som noen sikkert husker vant jeg jo en overnatting på Son spa i sommer også..HER...og det bare fordi jeg elsker å ta og dele bilder..vinn-vinn liksom !
Også la jeg det ut på instagram i dag tidlig . Det var Etdiktomdagen som gjorde meg oppmerksom på at bildet mitt var på tv i dag…og hun har selv hatt bilder vist på tv..bloggen hennes finner du HER.. og der er det varierte innlegg og helt nydelige bilder..
Sist jeg var med på noen antrekks- bilder på Step In i Hokksund hadde jeg med det lille kompaktkameraet mitt ! Så da jeg tok en deilig kopp kaffe knipsa jeg noen bilder.. litt rundt i interiøravdelingen også..
Det er jo en slik butikk med koselig atmosfære året rundt..og nå altså i førjulstida..og er det julegaver man skal ha så er det ikke vanskelig å finne noe her..
Noen av klærne jeg laget innlegg om sist kan du se HER..
I går ble det et førjulsbad i Oslofjorden.. Var heldig med været sola skinte og det var plussgrader.. Selvsagt kaldt vann..men noe annet ville jo vært rart på dennne tida..hehe.. Som di som følger bloggen vet gjennomførte jo mannen og jeg å bade en gang hver mnd i et år.. HER kan du se forrige desemberbad !
Satser på å fullføre frem til sommeren igjen også..
Dette dukka opp som minne på Fb i går.. 7.desember for 20 år siden var jeg på denne juleforsiden i Hjemmet ! Jeg kjennte ikke den lille jenta på bildet..men hun var veldig søt og litt sjenert..
Disse bildene ble tatt for et par uker siden av butikken, men har ikke vist noen av dem på bloggen enda..og det “må” jeg jo..hehe.. ! Dere som har fulgt meg en stund har jo fått med dere at jeg av og til er med på noen bilder for butikken Step In i Hokksund ! For dem er det jo ok å få vist klærne di har også på en voksen dame som meg ..
Og jeg syntes jo litt sånne ting er noe som gir meg et positivt påfyll i hverdagen..
Butikken har stort utvalg både av klær og interiør og en veldig koselig cafè..
HER er forrige innlegg med klær for høst og vinter.. ( noe kan være utsolgt, men det meste har di nok enda )..
Jeg syns det gjør seg ekstra godt med litt rødt nå i førjulstiden..
Klær som kan brukes både til pent og hverdags det her… (bildene er litt rart satt sammen av meg..da noen av dem allerede lå i “rammer “..) ..men det er ment mest for inspirasjon..
Det med tulipanene dukka opp på Fb- siden min her om dagen..og det syns var så fint ! Så nå kikka jeg litt på siden deres og så mange viktige, fine og rørende “tavlebilder”di hadde.. Så da deler jeg et par av dem her..
Jeg er ikke av di som hjelper så mange fremmede , men jeg behandler uansett folk “som kommer i min vei” på en hyggelig måte, spiller ingen rolle om di er fattige eller rike..
Også pleier vi alltid å gi noen kroner til “gled en som gruer seg til jul” og det er det også Kirkens Bymisjon som står for.. Men det er mange ulike organisasjoner en kan gi et bidrag til..
I år er det pynta litt ekstra på Bragernes torg i Drammen ! Fargerike pakker med lys på.. Gir fin stemning i mørketiden , selv om bildene her er i dagslys.. Om det er så bra for miljøet med masse ting og tang..det får bli en annen “debatt”..koselig er det i allefall..
Først ..fikk svar fra support at forsiden var i orden igjen nå..og at om man trykte oppdater på innlegg som ikke hadde syntes..så ville di dukke opp (men nedover lista i forhold til tidspunktet det opprinnelige innlegget ble lagt ut )..og nå ser jeg jo at det dukker opp mange innlegg fra andre bloggere på forsiden igjen også..
Som nevnt tidligere har jeg bursdag i dag, men feira med guttene mine på søndag, siden yngste er på reisejobb denne uka. Så da hadde vi først pinnekjøtt og så kaker og kaffe etterpå..
Eldste kom innom å spiste etter jobb i dag..så da ble det jo en liten feiring på selve dagen også.. Hva vi spiste da kan du se HER...faktisk ett av mine mest besøkte innlegg , er nok et ord i teksten som folk googler på eller noe sånt..
Skriver litt mer under bildene..
Kjøpt kransekake og hjemmelagede krumkaker smakte bra etter middagen.. Og jeg fikk både blomst og vin i gave..
I går var di to søstrene mine her en tur på kaffe.. (jeg er mellomst)..og da ble det litt ost og kjeks ved siden av litt søtt til kaffen. Fine gaver fikk jeg da også..
Bare et bilde fra før gjestene kom..prøver å unngå for mye fotografering når jeg har besøk.. Alt hadde ikke kommet på bordet enda på bildet her da ..
Funker visst ikke med forsiden på Blogg.no i dag heller.. Regner med det ordner seg, for vet mange har samme problem ..Dagens to innlegg fra meg kan du lese HER og HER..