Da blei det Krumkaker i år da !

Før da formen var som den skulle ble det bakt flere slag i tillegg til alt det andre som skulle gjøres til jul ! Nå er det noen år siden sist jeg bakte julebakst.. Men i dag altså har jeg laget Krumkaker, det er det egentlig litt koselig å stå å steike og prøve å få dem så jevne og fine som mulig..

Før lagde jeg ofte noen “kopper”også..men i år ble det bare “kremmerhus”..

Jernet lånte jeg alltid av mamma da hun levde, nå er det jeg som har det.. Har brukt samme oppskrift i alle år, de blir sprø og gode !

Blei ca 40 stk av oppskrifta..

 

Oppskrifta jeg bruker..

 

Ingrediensene..  #krumkaker #baking

 

16 kommentarer
      1. Koselig med litt bakst..du lager jo så mye godt 🙂 Kasta 3-4 stk som jeg syns var for mørke..men noen liker jo det best også da 🙂

    1. Krumkaker er godt! Lenge siden jeg har lagd det. Sønnen min pleide å lage det når han bodde hjemme. 🙂
      Flink du som bakte så mange 😀
      God fredagskveld! Klem 🙂❤

      1. Smaker det ja 🙂 Når man er i gang går det fort.. Flere år siden jeg har lagte også..men i år hadde jeg lyst å ha et hjembakt slag julebakst 🙂 Takk det samme og stor klem til deg <3

    2. Krumkaker er skikkelig jul og er så godt. Jeg lager også det, men denne julen skal jeg ikke bake eller lage noe. Det ender opp med at jeg spiser kaker og godteri over en lav sko, men det vil jeg ikke i år, så da må jeg ikke ha dem i hus. Det går helt fint siden vi ikke skal ha noen selskapeligheter her hjemme i år, men litt merkelig uten juleforberedelser.

      1. Ja det er kaker jeg har vokst opp med.. Vi er ikke sånne kakemonser , men et slag er ok å ha og litt koselig å lage noe til jul 🙂 Stille her i jula , bare gutta som kommer.. Men har bursdag til uka og da kommer søstrene mine..så da kan di få krumkaker med krem :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg