Tur forbi barndomshjemmet !

I dag tok jeg med kamera og gikk ei runde forbi barndomshjemmet ! Det er jo også i Mjøndalen (eller Mjøndær`n som vi som har vokst opp her sier) her jeg fortsatt bor.. Det jeg egentlig skulle se etter var Hestehoven, som dere som følger meg kanskje fikk med dere fant jeg Blåveis for ei drøy uke siden .. Den kan du se HER..

Jeg fant ikke Hestehov på runda mi i dag, men koselig å gå her uansett da..

Skriver kort under bildene.. (begrensa dem da jeg vet det kan bli for mange om man “pøser på” ) ..di som er kjent her kjenner seg nok igjen..

 

Jeg har jo vokst opp på et landelig sted selv om Mjøndalen også ligger sentralt til..HER har jeg skrevet litt om det.. Huset jeg bodde i er merka med rød pil..(Ville ikke ta nærbilde da det var folk ute der )

 

Før jeg kom så langt passerte jeg disse spennende fuglene her..har hørt før hva di heter men husker ikke nå..

 

Bråtaveien hvor jeg ofte gikk og sykla som barn er fortsatt like humpete som den gang..

 

Leika mye i “krysset” her ..og fikk epler av di som bodde i huset til høyre den gang..

 

I skråningen her fant vi tidlig blomster husker jeg..men så ingen i dag..Akkurat her velta jeg på sykkel og slo hull i haka da jeg var ca syv år ..

 

Litt grønt fant jeg da..

 

Huset jeg vokste opp ligger rett bak det hvite her..og postkasse- stativet var ved trærne til høyre..

 

På vei ned mot Kjøya, der bestevenninna mi vokste opp..

 

Og jeg trasker videre ..

 

En møkkete detalj på min vei..

 

Måtte se nedi skråningen her også..men ingen Hestehov å se..

 

Fremme ved bygget jeg bor i (til venstre)..nede i sentrum… #mjøndalen #drammen

 

 

 

8 kommentarer
    1. Artig å følge deg i dine barndoms fotspor 😀 Det er mye som er likt skjønner jeg,, og det viser jo bare hvor ung du er 😀 Ha en vakker helg på alle måter 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg