Fiiiiine Blåveisen

Jeg vet folk her jeg bor og ellers i landet har funnet både Hestehov og Blåveis.. Men jeg hadde enda ikke sett noen , før jeg fant Blåveis i dag (skal sies at jeg ikke har vært mye på tur å leita heller da ) Men i dag var jeg på tur i Bragernesåsen..HER kan du se fra det..

Fant ikke Blåveisen der, men det hadde jeg heller ikke regna med. Så på veien hjem kjørte jeg oppom Bjørkedokk (di som bor her vet hvor det er ) . Der vet jeg at det kommer Blåveis tidlig, i skråningen ved parkeringsplassen..

Først fant jeg et par knopper langt nede i skogbunnen..men så plutselig så jeg en hel liten “familie” innat en stein..

Hvorfor jeg ikke like godt dro på tur hit er fordi det ikke er så solfylt innover her som i Bragernesåsen…og jeg ville jo være i sola og ha litt utsikt..

Blåveisen er vel favorittblomsten min tror jeg..

 

Skal snart opp i sola den her også..

 

#Blåveis #blomster #krokstadelva #bjørkedokk #foto

 

 

12 kommentarer

Siste innlegg