God morgen !

Ville bare innom å ønske alle en god dag og ei fin uke med et bilde av Blåveisen vi fant på gårsdagens tur , har du ikke sett de andre bildene fra turen kan du se dem HER om du har lyst ….


#vår #blåveis #nedreeiker #blomster #blogg #friluftsliv

Dagen i dag !

Egentlig hadde jeg lagra noen bilder fra guttene var her å spiste Moussaka i går kveld også…men de hadde jeg fått “rota bort”på pc`n og orka ikke bruke så mye krefter på å leite etter hvor de var blitt av…men det var hyggelig å ha guttene på besøk som vanlig.

 I dag tok mannen og jeg med litt mat og te og kjørte over til ett sted som heter Bjørkedokk på andre siden av elva for oss..og gikk ca 15 min opp til et vann og fant en plass i sola og koste oss med niste …før vi rusla nedover igjen, og i skråningen der fant vi Blåveis …de er så søte der de titter opp blant mose og kvist .

Da vi kjørte mellom Mjøndalen på vei hjem stakk vi en liten tur oppom mamma og satt på verandaen hennes og tok en kaffe før vi kjørte hjem…deilig å få vært litt ute i sola..men nå har det skya til ..så da får vi kose oss inne.


Ganske tett med trær der vi satt ,men sola smøg seg inn mellom trærne….

Fortsatt is på vannet og det var en del snø…men mange bare partier også….

Og her titter Blåveisen så fint frem…fargen er jo enda vakrere i virkeligheten…

Det er avslapping og “her og nå” å ligge å se opp i tretoppene og skyene som beveger seg på himmelen ….

Mamma har veldig fint utsyn mot rådhuset i Mjøndalen fra verandaen sin……#mjøndalen #friluftsliv #nedreeiker #blogg #bjørkedokk #blåveis #natur #nrk #niste

Jakke med glidelåsdetaljer…. (50+)

Da jeg så denne jakka på salg ( 100 kr) , synes jeg den var litt tøff…men tenkte først den var litt for ungdommelig…men så er det jo sånn at det meste kan gjøres litt mer voksent også , alt utifra hva man kombinerer det med…og her synes jeg selv at jeg fikk balansert det så det passet en godt voksen dame .

Med skjørt og smykker passer jo jakka til å være litt pyntet…og med jeans og t-skjorte blir det mer hverdagslig og tøft…

Her har jeg valgt å la antrekket domineres av det sorte..men en slik jakke kan jo passe til fargerike bukser eller skjørt også…eller en blomstrete kjole ,eller hvite blonder f.eks.


Jakke #kappahl  Skjørt #fransa T-skjorte #ginatricot Sko #økonomisko Belte #kappahl


Bukse #veromoda  T-skjorte #b-young

#mjøndalen #mote #minmote  #norge #blogg #antrekk #vg #stil #klær #fashion

 

Svaner og takvask !

Litt rar kombinasjon kanskje, men det er bare det at mannen i huset har “mast” om å få vaske stuetaket en stund nå…ikke mange menn som maser om det tenker jeg..hehe..

Jeg kan ikke holde på med sånn vasking, men jeg synes også det er litt styrete mens han holder på, men i går fikk han” tillatelse” til å sette i gang..

I mens kjørte jeg ned til Mjøndalen og gikk en tur over broa til andre siden av elva der det er en stor samling svaner og ender…for det er mange som mater dem der (jeg gjør ikke det)…tenkte jeg skulle gå nærmest mulig vannet for å ta bilder, men disse svanene er så vant med folk at de kom opp og mot meg,så jeg valgte heller å trekke meg litt bakover…

Da jeg kom hjem holdt mannen fortsatt på å vaske ,så da satte jeg meg i kjellerstua og så litt på tv…og nå tar han resten av taket…og jeg er jo takknemlig , for det blir jo så pent og hvitt ,også lukter det så godt nyvaska av Ajax….


Det skjedde mye på “svaneplassen”så hadde jeg vært der lenger kunne det nok blitt noen flotte bilder…men ok de jeg fikk tatt også….

Det komm stadig flere svaner mens jeg var der..fint å se på….

Og her stod mannen å sleit da..mens jeg var ute i sola….#mjøndalen #svaner #blogg #takvask #ajax

 

Lett lunsj !

Greit med litt variasjon til lette lunsjer, eller mellommåltider ….så her er noen varianter jeg pleier å spise , men noen ganger blir det havregrøt eller knekkebrød også..alt ettersom hvor sulten jeg er eller hva jeg har spist tidligere på dagen .

Jeg slanker meg ikke men liker best å ha litt sunne ,magre ting i skap og kjøleskap så jeg kan finne noe når jeg kjenner jeg må ha litt å spise.

Og jeg koser meg litt ekstra om maten er litt fargerik og innbydende, så derfor pleier jeg å “pynte” maten litt…..


1/2 banan 1/2 beger 0% youghurt , bær, korn og Cottagechees…som er ok å ha med for å få i seg litt proteiner

Ulike grønnsaker, Cashewnøtter og litt Cottagecheese igjen…nøttene og kruspersillen er det jern i ..og det er noe i allefall jeg trenger litt ekstra av..

#mat #fruktoggrønt  #bama #mjøndalen #norge #matblogg #blogg

Litt inspirasjon på en ellers grå 1.mars….

Nå trenger det ikke være slik at en grå dag ikke kan være fin da, det går jo ann å hygge seg på tross av “slapsevær”. Vi gikk ei lita runde i stad og det var deilig med litt frisk luft i ansiktet…og nå er det litt tv med femmila bl.a …spennende !

Men altså , må si jeg gleder meg til sommer igjen og fjorårets var jo utrolig deilig. Mars blir nok veldig variabel kan jeg tenke meg…med blanding av sol, snø og regn..

På bildet under her ser dere gata vi bor i på en dag som denne…men på bildene under der igjen er det sol , sommer og blomster ….


#mars #værmelding

#åsgårdstrand #thonhotels #landfalltjern #mjøndalen  #larvik #farrisbad

Kanskje det blir å lage en blomsterkrans eller to igjen også …..#blomster #blogg #norge #inspirasjon #nrk

 

Karneval på bloggen…. !!!!

Om du ikke har fått med deg karnevalet som Frodith har stelt i stand ,kan du se her…Jeg ble imponert over at så mange ble med og var så kreative med kostymer, virkelig gøy å se ….Og ikke minst er jeg imponert over Frodith som legger så mye jobb i å stelle i stand slike ting….Hurra for henne !

Jeg møtte i karnevalet som Grace Jones  ……Ønsker alle en fortsatt fin lørdag !

Også var jeg så heldig å få en link i premie hos Frodith i går…med hyggelige ord…det kan du se her..om du har lyst


#karneval #blogg #oslo #mjøndalen #vg #utkledning

Wow….det funka gitt !

Så en videosnutt på Fb eller noe for en liten tid tilbake..på hvordan dele små tomater på en rask måte…jeg hadde ikke helt trua, men tenkte jeg fikk prøve…og jammen funka det gitt…”metoden ser dere på bildene jeg tok .

Men jeg synes vel egentlig ikke det er så tungvint å dele dem på vanlig måte heller jeg da, så holder meg nok stort sett til å dele en og en .


#mat #tomater #mjøndalen #matlaging #side2

Karneval hos Frodith !

Om du har lyst til å være med på karneval hos Frodith ,må du levere et bilde i løpet av dagen i dag …les mer HER….

Ettersom jeg forstår kan du levere et bilde du har liggende også, så du trenger ikke begynne å kle deg ut i hui og hast…men jeg kledde meg ut og tok bilde her om dagen, og det var jo litt gøy…for jeg kledde meg mye ut både på fest og jobb (barnehage)før i tiden…så det vekket” gamle” minner .

Her meg som” Ståle krapyl”…fra et tidligere innlegg.


#karneval #blogg #mjøndalen #utkledning #gøy

 

 

I disse vinterferietider !

Jeg er ikke på ferie altså, men tenker det er noen som er på fjellet eller hyttetur nå om dagen. Så da jeg satt her å ordna litt utklipp for mormor som skal flytte i  leilighet (hun har nemlig kjøpt de fleste bladene jeg har vært i , og det blir litt mye å ta med så mye blader, så jeg setter bildene i en perm for henne )….

og da fant jeg bl.a dette ukebladet fra litt før vinterferien i 2011 og tenkte litt strikkegenserinspirasjon passet godt nå ! Også er det jo en stund  siden jeg har lagt ut noen skryte bilder fra “modell” jobbinga …hehe…

Og er du ikke på fjellet kan du jo kle deg i Norsk design eller strikkegenser uansett !

(scaning fra blader blir som vanlig litt uskarpt )

#norskukeblad #vinterferie #hytte #mjøndalen #friluftsliv #blogg #strikkeklær #norskdesign