Når livet begrenser seg ! (ME..og Koronavirus )

Siden jeg ikke har blogga på nesten ei uke, kan jeg ikke “hoppe”helt over dette som skjer i samfunnet vårt nå. Det er så mye å lese om det i alle medier at jeg ikke skal komme med tips eller annbefalinger..regner med at folk lytter til råd fra høyere hold og bruker sunn fornuft..

Det er ingen hyggelig situasjon, og jeg håper det glir fortere over og i mildere form enn fryktet..

Enn så lenge tenker jeg at livet mitt (for meg personlig)er mer begrensa pga ME som jeg har skrevet om i linken her bl.a..https://annebe.blogg.no/litt-om-det-a-ha-me.html

Jeg har ikke vært på reiser ut av lande på 10 år..og i løpet av disse åra har jeg vært i gjennomsnitt( i underkant) en gang i året i et sosialt lag med mer enn et annet menneske (bortsett fra gutta mine) ..og da har det vært høyt prioritert fordi det har vært noe jeg syns jeg har “måttet”..

Di som har vært innom tanken på at di som har en utmattelsessykdom er heldige som kan være hjemme og gjøre som di vil..kan kanskje nå  kjenne litt på det å være hjemme ..men alikevell IKKE kunne gjøre hva man vil.. (Ikke ment som ..haha..nå kan dere ha det så godt altså )

ME (og annen “usynlig” sykdom)) må man gjøre det beste ut av på egenhånd..Koronaviruset kjemper vi sammen for å beseire..håper alle gjør sitt så vi kan få en sommer uten for mange ekstra bekymringer ..

Noe positivt har det kommet ut av at jeg ble syk…hadde kanskje ikke oppdaget Åsgårdstrand ellers.. Her er et innlegg fra vi var der forrige helg https://annebe.blogg.no/litt-mer-fra-

asgardstrand.html

Det kommer sikkert noe positivt ut av krisa vi er i nå også..selv om man helst ville vært det foruten..

#me #korona #åsgårdstrand

 

 

18 kommentarer
    1. Jeg tror som deg at ordtaket: “Aldri så gæli…” nesten alltid stemmer. For meg (som er alminnelig frisk) er de restriksjonene som har kommet bare noe jeg må tåle for å bidra til at færrest mulig blir alvorlig sjuke (eller får en tilleggsbelastning)Hva egoet mitt har mest lyst til får jeg legge litt på hylla nå.💚

      1. Ja det er veldig ofte sånn at det kommer noe godt ut av alt..selv om det er tøffe ting man helst skulle unnvært.. ! Ja nå må vi alle gjøre vårt beste for å minske spredning så langt det lar seg gjøre.. <3

    2. Ja må bare leve litt i ensomhet om dagen….<3 alle som en. Det meste er stengt! Tusler litt rundt her og lager meg mat jeg. Fin kveld til deg. Klem.

      1. Ja det er litt annerledes i samfunnet nå..men det går nok bra får vi håpe 🙂 Litt mat må man ha og så får man kose seg med det man kan.. Klem og fin kveld til deg også <3

    3. Det er litt nye tider nå ja, og det smerter at barna var innom i dag, og jeg ikke engang kunne gi dem en klem. Og kjæresten må jeg også holde litt avstand til. Vi er i samme rom når han kommer innom, men ellers så holder vi god avstand.
      Bekymringsmeldinger har jeg også fått, så det er godt å tenke på at familie og venner bryr seg, og forstår at her må man være litt ekstra forsiktige. Jeg har ikke lyst å bli syk, og jeg er bekymret for konsekvensene om jeg blir syk. Men det som skjer, det skjer, så gjør vi det beste vi kan ut av situasjonen 🙂
      Vi er jo vant til en del karantene vi i ME-gjengen 😉
      Klem og fine kvelden til deg ♥

      1. Veldig rar situasjon..men håper den ikke varer så lenge og at den får minst mulig konsekvenser.. Ja det er leit å ikke kunne gi sine nærmeste en klem i alle fall..<3 Ja man lever i grunnen nok så isolert med denne sykdommen..særlig i i dårligste periodene da man ikke engang orker en tur ned i butikken.. Men vi er begge flinke til å kose oss med det som er positivt syns jeg 🙂 Stor klem og fin kveld til deg også <3

    4. ja nå får mange kjenne på det å gå hjemme,selv om dei ikke er smittet blir dei fleste anbefalt å holde seg i ro uansett.Jeg leser att folk hamstrer som gale,har ikke sett det siden jeg ikke har butikk her jeg bor,håper dei som styrer landet vårt ser kor viktig det er med norsk landbruk att vi kan forsyne egne innbyggere med mat,så ja vi får alle noe å tenke på etter dette

      1. Ja dagene blir nok veldig annerledes for mange.. Hamstre for mye er dumt..litt ekstra kan jo være greit.. Ja viktig at landet har varene vi trenger og er selvforsynte så langt det er mulig <3

    5. Ja, det var kloke ord! Vi aner ikke hva vi nå har i vente,men vi lærer sikkert en masse. Fine bilder fra et koselig sted. På den stranda møtte jeg et rådyr en gang!!! Klemsiklem 🙂

      1. Takker..ja satser på det kommer noe bar ut av det når “det værste”har lagt seg.. Så gøy aldri sett rådyr der jeg.. Klem <3

    6. Hvet hur det är med ME, folk trur at vi är late och vi vil bara ligga på soffan hela tiden. Det är vont och ha denna sjukdommen och ennå värre att en atpåtil må förklara seg ovenfor andre, klarer du ingen ting eller gidder du ikke är gjentagene settninger Jeg får högre, likeledes – sover du nå igen! Åhh Jeg blir så trött på det månge ganger så den sosiale biten med andre har krympa drastisk, men når Jeg är på topp så lever jag selv om Jeg vet att det straffer seg,

      1. Ja noen er slik ..heldigvis ikke alle.. Drømmer hver dag om å være frisk jeg.. Men vi får kose oss med gode dager og det vi klarer… Klem <3

    7. Dette er kloke ord, Anne…… selvom jeg hater restriksjonene, så tenkte jeg i sta på at det er lissom ikke så uvanlig for meg som ikke gjør stort annet enn å handle i butikker… og er ute for resten… merker kun at frisøren måtte stenge.. siden jeg skulle klippet meg idag – 4 uker på overtid allerede……….. mye sosialt har vi ikke, men et 50-årslag om 2 uker er allerede avlyst…….. klemmer og mange gode tanker til deg <3

      1. Takker så mye 🙂 Ja selv om man ikke gjør di “store”tinga liker man å ha friheten til å kunne gjøre det.. Ja nå er alt av frisørsalonger stengt.. Dumt med avlysninger..men nødvendig nå om dagen 🙂 Klem til fine deg også <3

    8. Det blir nok endel ringvirkninger i mange familier etter denne krisen. Tror jeg… og jeg tror alle med normal hjernekapasitet jan di med hånden på hjertet at de ikke misunner noen med me og du er hardt belastet. Jeg sybes det er vanskelig nå pga familien som ikke kan treffes og jeg som er ekstra utsatt pga jobb prøver i hvertfall å overholde restriksonene vi har fått

      1. Tror alle får kjenne litt på det å ha begrensninger nå om dagen.. Sant det di fleste er oppegående og forståelsefulle.. Ja i en jobb som din blir det nok ekstra mange hensyn å ta… klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg