Min siste tur utenlands..

Nå om dagen (med korona) er det mange som savner å reise til sydligere strøk vet jeg… For meg har det vært sånn di siste elve åra..ingen reising til andre land.. I 2010 var mannen og jeg en tur til Korfu..et veldig flott sted.. men turen var i grunnen helt grusom siden formen min var så elendig..

Hadde allerede slitt med utmattelse et par år på den tida.. uten å fått greie på hva det var, og var fremdeles i jobb, .. skulle prøve å se om ei uke med sol og varme kunne hjelpe..men sånn ble det ikke.. Var vel rett etter denne turen jeg fikk diagnosen ME (skrev om det i dagens forrige innlegg usynlig-syk )

Jeg vet at mange får energi/påfyll av å ta slike turer når di er syke/har plager..men for meg er det bare med på å tappe enda mer energi om turen blir for lang..eller det er for mange mennesker eller opplevelser på kort tid..

Så da har det bare blitt sommerferie i Norge etter dette.. helst ikke mer enn, en til en og en halv time i bil.. Aller helst til Åsgårdstrand som ligger en snau time herfra og er et veldig lite og rolig sted. et innlegg fra en ferietur dit finner du her.idyll-i-asgardstrand

Nå tenker jeg ikke på utenlandsturer en gang…er bare veldig glad når jeg har en god dag eller en positiv turopplevelse her hjemme !

 

Noen bilder fra Korfu i 2010..  Så får vi se da om det noen gang blir en tur ut av landet igjen..

Med litt farger og et smil SER det jo ikke så ille ut..

 

Noen små rusleturer i nærheten av hotellet fikk vi til..

 

Bekymringsrynka er på plass..ikke gøy å være dårlig så langt unna hjemme..

 

Blei “veldig”mye hviling..

 

 

Sliten men lykkelig over at vi skal reise hjem igjen…(ser litt tafatt ut han på krakken bak meg også..hehe..) #korfu #utmattelse

16 kommentarer
    1. Det er slitsomt å være på reise når en absolutt ikke er i form! Heldigvis har vi et flott land å reise i – og her vi bor er det mange perler! Åsgårdstrand er jo en av dem – så absolutt – en får sine favoritter, og det er kos! Håper du får gode dager utover sommeren, Anne! God klem <3

      1. Ja det krever litt overskudd å reise..Men små turer ikke så langt unna gir livet et positivt “oppsving”..man må ha litt forandring innimellom 🙂 Mange flotte steder ja.. Takk og håper sommeren blir tipp topp for deg også.. Klem <3

    2. kjenner til det å være i utlandet og ikke være i form ,samtidig bør en være i form .
      Nå lengter ikke jeg etter utenlandstur ,er glad i bobilen og Norge har mye fint å by på ,blir vi slitne er det bare å kjøre ut og legge seg ,:=) det kan jeg like

      1. Føles tryggere å være dårlig her til lands.. og Norge er flott…særlig når været er på sitt beste.. 🙂 Bobil er nok kjekt..men jeg blir så sliten av bilturer..så for meg passer det ikke pr.nå i allefall..

    3. Flotte bilder her. Og brun ble du. Men alt det andre er ikke greit. Man bør være frisk for å ta ferie i utlandet. Så ikke noe greit dette. Men vi koser oss i Vestfold…deilige steder der. Blir bare småturer på meg i sommer også! Men savner Kreta. Stille og rolig der, ikke noe mas egentlig. Ønsker deg en fin kveld..

      1. Tusen takk…<3.. ja sola tar godt i syden.. Flotte steder i Vestfold ja.. er bare det været her i Norge som ikke er helt stabilt..men som regel blir det noen fine soldager.. Kreta er fint … får håpe du snart får en tur dit igjen <3Klem <3

    4. Så artig å.minnes og koselig å se ferien din.
      Men som du sier, det ble ikke hyggelig ferie når man er dårlig.
      Uansett, du er alltid pen:)

    5. En flott reportasje fra det som var 🙂 Vi har heller aldri vært noen sydenfarere. Vi hadde en liten periode at vi farta litt på den type ferie. Når jeg jobbet, så tok jeg noen fridager sammen med jobbreiser til Paris, og tok madammen med meg. Men nå foretrekker vi turer innaskjærs, hvor hun slipper å gå for mye. Det setter sine begrensninger. Men nå er det jo helt andre ting som begrenser. Vi håper at vi kan kjøre sørover en tur utpå sommeren… mer planer enn det, har ikke vi 🙂

      1. Takker 🙂 Vi tok som regel en sydentur i året før jeg ble syk..ellers Sverige , Danmark, Tyskland og selvsagt Norge.. Paris høre veldig fint ut..har jo sett mange bilder derfra.. 🙂 Ja man får avpasse ferier/ture etter helsa ..og kose seg med det en kan 🙂 Nå er det jo veldig spessielt for alle med koronaen..men det blir vel bedre snart … <3

    6. Som sagt, syntes jeg det er supert at du åpner opp om dette her.. Selv om vi har vist om sykdommen, så har den jo ikke fått satt noe preg på det inntrykk vi som lesere har fått av deg gjennom bloggen. For å bidra til en økt forståelse av hva dette dreier seg om, tror jeg det er viktig at du nå gir et helhetlig, og derav ærlig bilde av deg selv istedet for bare å vise den super-freshe ‘modell-Anne’, so to speak 💜💛

      1. Takk for det 🙂 Ja det er vikigt å vise hvordan man har det ..sånn egentlig…:) Men mer gøy for meg med positive innlegg..så mest det..og litt alvor innimellom <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg