Hvordan jeg lagde den “sykt” gode marsipankaka

La jo ut bilde av marsipankaka jeg lagde til mannen på søndag..i linken ser du det innlegget..https://annebe.blogg.no/bursdagsfeiring-for-mannen.html Skrev der at jeg skulle skrive mer om fyllet o.l senere..så da skal jeg forklare litt kort her..

Ikke ofte vi har marsipankake..men bortsett fra marsipanlokket gjør jeg det samme som til ei bløtekake..

Jeg liker ikke for tørre og ikke for bløte bunner.. Så dynker dem med litt fløte og litt annanasjuice fra boks.. her må man jo finne passelig mengde selv..

Skriver kort under bildene..

Jeg syns alltid det er gøy å pynte kaker, bruker for det meste bær til det.. Jeg kjøpe et ferdig kjevla marsipanlokk..og fikk det ganske greit på..

 

Sukkerbrødet er laget i ei form på 24 cm/diameter.. Oppskrifta jeg bruker finner du i linken..https://annebe.blogg.no/1449851547_oppskrift_p_sukkerbrd.html Bunnen på marsipankaka her lagde jeg av 5 egg…

 

Deler i tre lag.. dynker først ..brukte to beger med bringebær (sparte noen til pynt)…sånne flate pakninger og knuste med sukker..liker det bedre enn syltetøy..blir friskere..

Smørte dette utover di to nederste laga.. Brukte til sammen 6 dl føte.. to gode lag inni..og bare et tynt lag rundt og oppa kaka for å ha litt under marsipanen..

 

Mannen og guttane syns det var den beste kaka di hadde smakt..og jeg skal ikke nekte på det..den var faktisk “syyyykt”god… #kake #baking

22 kommentarer

Siste innlegg