Uteliv og allergi

Jeg fikk Bjørkepollenallergi etter at jeg fikk eldste sønn, før det reagerte jeg ikke på noen ting ! Det innebærer også en del kryssallergier til en del frukt og nøtter… I mange år var jeg så plaga på våren at det gikk veldig ut over livskvaliteten..

Nå reagerer jeg ikke fullt så mye (bank i bordet).. men har jeg vært ute i friluft, kjenner jeg det godt både i nese og øyne…Klør særlig i øya etter jeg har lagt meg.. men dette er jo en mindre plage for meg enn det ME (utmattelse) er…alt-er-ikke-som-det-ser-ut-til-a-leve-med-me

I dag kjørte jeg en liten tur opp til Fiskumvannet ca (15 min fra oss)..gikk ikke lange tida før øynene blei “blanke”…men til å leve med ..og da er jeg fornøyd jeg..

#selfiemedallergi

 

Har foreløpig ikke gnidd meg i øynene her.. (noe som er vanskelig å la være..men det er da det blir skikkelig ille.. ) Her er det jo nesten bare sjarmerende..hehe..

12 kommentarer
    1. Så bra at du ikke rammes så hardt nå av allergien. Synes virkelig synd på de som sliter. Jeg har vært heldig på den måten,,, banken i bordet. 🤗 Flotte bilder, god helg fra mord 🤗

    2. Fine bilder av deg! Ja, innmari tråkig med allergi. Hatt det hele livet. Pluss kryssallergi..som jeg ble svært dårlig av. Er noe herk altså! Men ut må jeg….
      Skjønner at du sliter med dette med ME som tar all plassen.

    3. plagsomt med den allergien ,jeg sprayer nesen ,har slurvet med øyene ,men bruker dråper i dem da ,når jeg går ut renner tårene i strie strømmer og det vil liksom ikke slutte ,så jeg må ha lommetørke i alle lommer så jeg kan tørke tårer hi hi ,men fin var du selv med litt blanke øyer

      1. Ja skulle gjerne vært foruten.. Noen ganger må jeg stå opp om natta og dryppe øynene.. for det klør og “skraper”så man ikke klarer å sove… Tusen takk <3

    4. Rart det der, jeg ble også allergisk når jeg fikk eldstemann. Men det er litt og litt bedre etterhvert som årene går. Nå er det egentlig bare når det virkelig er på toppunktet med pollen. Men nøtter er det bare å glemme å spise lenger. Men det er nå noen uker hver vår som en ikke får drevet med akkurat det en vil, men man får tenke litt alternativt å finne på noe annet der det ikke er så mye pollen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg