Tjener ikke noe på å blogge !

Har fått spørsmål om hva jeg tjener på bloggen min , og svaret er ingen ting ! Og det har heller aldri vært meninga. Begynte med å blogge for å gi hverdagen et innhold etter at jeg ble syk (ME).. Litt om det kan du lese HER ..

Vet man kan melde seg på et “partnerprogram” på blogg.no og tjene på reklamen /reklamering bl. a..  (det vises uansett reklame på bloggen min, fordi det koster jo ikke noe å være tilknytta blogg.no)

Deilig å slippe presset og forventningene og bare blogge når jeg har lyst, slik jeg har gjort i di snart 5 åra jeg har blogga. Noen ganger et innlegg om dagen, noen ganger mange..og noen dager ingen innlegg i det hele tatt.

Å ha lesere er hyggelig, men sidevisninger spiller ingen rolle når en ikke har blogging som jobb… Null stress liksom !

Bildet fra gårsdagen i Åsgårdstrand… #blogg #blogging

 

 

 

26 kommentarer
    1. Nei, jeg synes det er veldig greit at man ikke trenger å tjene penger på alt her i verden. Jeg liker å blogge, og orker ikke noe press.. Nok av annet press i livet.. 😀 Fint bilde av deg da 🙂 Du har antagelig verdenes fineste smil 🙂 klem<3

    2. Det er ikke lett å tjene penger på blogg, det krever utrolig mye.

      Jeg liker best å bare blogge :), men det koster å ha egen plattform, så jeg har noe reklamer for å tjene litt, men det blir ikke noe å snakke om.

    3. Det er veldig få som klarer og tjene nok penger på bloggen som er levelig i dag. Og d som klarer det har jobba veldig mye med bloggen. De få som klarer det blir kjendis en kort stund og er god mat for visse blader og aviser. Men det kan bli et springbrett til noe annet. Så hvis man er motivert, har lyst og har tid så kan det bli til noe. Men man må avsette mye tid og være en smule kreativ. Ha fortsatt en fin dag.

      1. Krever nok mye jobb ja ! Jeg syns det er hyggelig å blogge som hobby, så da er det best å ikke tjene noe..så kan jeg gjøre som jeg har lyst til med blogginga 🙂 Mange «kjendiser» blant bloggere nå ja.. Takk og fin dag videre du også 🙂

    4. Akkurat sånn det skal være 🙂 Og du er flink til å kommentere også 😀 Det har dessverre forandret seg mest på den nye plattformen 🙂

    5. Bra innlegg. Opplysende 🙂 Å tjene penger er ikke viktig for de fleste. Ikke lett heller. Og som du sier: Det er sikkert mange som tror at vi tjener penger pga reklamen som popper opp sammen med innleggene våre. Men vi gir jo med dette blogg.no noe tilbake for å kunne blogge på en gratis plattform. Jeg er med på Partnerprogrammet, hvor en kan få en promilleandel i forhold til klikkene på sida, men det blir det lite penger av. De utbetaler ikke før det blir kr.500,-. Og da må jeg selv fakturere, tror jeg. Etter 4 måneders blogging er det visstnok ca. kr.60 , på kontoen min 😉 De store bloggerne har jo sponsoravtaler o.l. Det er vel det de tjener penger på?

      1. Takk for det 🙂 Ja den reklamen må vi bare tåle å ha der om vi vil blogge fra blogg.no..og sikkert di fleste andre plattformer også..
        Ja sponsorer blir det nok mer penger/produkter av…og det er jo viktig med inntekt om man har blogging som jobb.. Jeg har penger men trenger en hobby, så da er det best å ikke ha noen forpliktelser med bloggingen… Kos deg med kvelden 🤗

    6. Jeg er som deg, Anne 🙂 Er ikke ute etter å tjene penger på dette. Blogger fordi jeg vil, fordi jeg liker å skrive. Etter at jeg starta den nye fikk jeg forespørsel om å tjene penger ved å ha reklame på bloggen for et norsk firma, samt nevne dem i et og annet innlegg, men jeg er ikke interessert i det. Som du nevner, vil ikke ha noe press, ikke noe “Må”. Blogg skal være gøy 🙂
      God kveld og natt <3 Klemmer

    7. ja blogging driver jeg også for å ha det litt sosialt etter att jeg ble uføretrygdet,er jo ikke så mange sjelene her på bygda :=)jeg ble en gang spurt om dei kunne bruke bloggen min på en forum for mat,jeg sa neitakk,som du sier,jeg orket ikke presset,tanken på att jeg måtte skrive om mat,jeg har lyst til å gjøre det bare når jeg orker,og det er heller skjelden det blir mat på bloggen min :=) fin du var på bilde da :=)

      1. Best å ha det som en hobby en kan hygge seg med 🙂 Må skrive om det jeg føler for der og da..ikke fordi jeg har en avtale med noe /noen.. Tusen takk 💗

    8. Det er mest av alt hyggelig å blogge. Jeg tjener ikke noe og kommer nok ikke til å gjøre det heller. Krever så mye. Men jeg ville helt sikkert elske å leve av det. Det hadde passet godt til meg 🙈❤️

      1. Ja jeg gjør det bare for at jeg syns det er gøy 🙂 Om du ønsker det kan du helt sikkert klare å tjene på det også..men krever nok mye jobb om det skal være en fulltidsjobb med ok lønn :))

    9. Jeg har heller ingen intensjon om å tjene penger på bloggen. Det er en hobby, og sånn skal det være. Skal man plutselig tjene penger, så forplikter det. Og den forpliktelsen vil ikke hjelpe så veldig på vår helseutfordring.
      Synes bloggen din er herlig uformell, og behagelig å titte innom. En av mine absolutte favoritter ♥
      Kos med en sånn hobby 🙂

      Klem ♥

      1. Sant, det vi trenger er noe vi synes er lystbetont..ikke ting man blir stressa av.. 🙂 Hygelig å høre, og du vet jeg liker deg og din blogg også.. Klem <3

    10. Ja bloggingen er en hobby for meg også, begynte å blogge for noen år siden da jeg var sykemeldt for å ha noe å gjøre om dagene… 🙂 Men det hadde vært moro å kunne leve av hobbyen sin da 😉 Ha en god dag videre <3

    11. Vi er nok mange som ikke tjener et øre på bloggingen, og det er så greit som det får blitt. Jeg får av og til det spørsmålet sjøl også, og jeg tenker akkurat det samme som deg <3 Det skal være moro dette her, alt annet er bonus for meg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg