Sommer i Drammen

Siden det ikke blei noen “miniferie”på mannen og meg i dag tok jeg en formiddags tur til Drammen ! Det er jo bare en liten tur med bil fra Mjøndalen (og etter noen kommuneforandringer di siste åra , hører jo Mjøndalen innunder Drammen nå ) ..dette er også byen jeg har vokst opp med.. når vi skulle ha litt ekstra av klær o.l da jeg var barn og ungdom blei det en tur til Drammen..

Selv om det var flere butikker i Mjøndalen sentrum den gangen enn det er nå..

Byen har jo stadig blitt flottere .. før var det torget på Bragernes som liksom var der alt skjedde.. da var det så koselig der med alle frukt og grønnsaksbodene.. det er ikke lov lenger å ha slikt der (tror jeg )… Men nå er det blitt flott å rusle langs elva eller ta en tur over til Union brygge via Ypsilon brua..

Også er det jo stasjonen og torget der på andre siden av elva.. men der var ikke jeg i dag..

Litt fra Bragernesåsen kan du se her.. fint-i-bragernesasen-i-dag

 

Deler bare litt bilder fra dagen i dag uten så mye tekst..skriver kort under noen av dem..

 

Nedover Bragernes strand.. Det brune bygget kalles “brunosten”og er et hotell.. det har vært diskutert hvorvidt det er pent eller ikke ..jeg syns det er ok !

 

AASS bryggeri ligger i Drammen..

 

Fine blomster ved Bragernes kirke..

 

Blomster må jo som kjent ha vann…

 

Parken.. I bygget med di blå detaljene var Park -dancing før..et populært utested i mange år..

 

I dette bygget var det barnehage før (muligens nå også )..og der var jeg utplassert da jeg hadde arbeidsuke på ungdommsskolen… jeg elska jo å jobbe med barn..

 

Det er to slike “lydkuler “i Drammen på hver sin side av elva.. fine motiver..

 

#drammen #blogg

 

14 kommentarer
    1. Så mange flotte bilder av Drammen by 🙂
      Det har blitt store forandringer de siste åra der ja. Jeg husker også grønnsakstorget som var der.
      Langs strandpromenaden er det kjempefint å gå 🙂
      Fortsatt fin kveld til deg.
      Klem <3

    2. Drammen er en fin by, var ikke ofte der, sjøl om jeg bodde mange år i Oslo. Så det er derfra du kommer, altså. Liten kuriositet, oldefaren min var et resultat av et forhold det ikke ble ekteskap av – en annen dame ble valgt. Men oldefaren min ble alltid godtatt, tenker på det når jeg ser øl fra bryggeriet :). Moren min sin familie kalles det samme, men har forenklet skrivemåten.

      1. Fint i Drammen ja..liker godt Oslo også 🙂 Ja hører til Drammen nå.. og det har liksom alltid vært “byen min”..Mjøndalen er jo bare et “sted”uten bystatus.. 🙂 Takk for artig “liten”familiehistorie… Heter familien Ås da eller ?

        1. Ja, det stemmer. Vet ikke om det var oldefar eller morfar som valgte den enklere forma, tror kanskje det var morfar.
          Det er Mjøndalen du voks opp i da, det var det jeg mente. Vet du, med å blogge så får jeg bedre forhold til steder rundt om i landet. Det syns jeg er en så fin en bieffekt :). <3

      1. Liker Drammen godt.. <3 Tusen takk..:) Var innom å så du hadde skrevet om vaksiner..jammen vanskelig det der altså..for og i mot annenhver dag..hehe.. God helg videre 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg