Mine kameralinser

Noen har spurt hva slags kamera jeg bruker . Som oftest bruker jeg speilreflekskamera og det er et Canon 700 D .. nå har jeg fire forskjellige linser til det.. Den nyeste er ei portrettlinse som er brukt på det øverste bildet her..  Yngstesønn var med å tok dette bildet, blir klare fine bilder..men er litt usikker på om jeg kan bruke det med selvutløser ..siden man må ha ganske god avstand for å få et bilde som det her..

De andre linsene mine kan du sjekke mer om i linken her https://annebe.blogg.no/mine-kameraer-og-linser.html

Motivet/personen blir liksom mer fremtredende med den linsa enn med den “vanlige” linsa syns jeg..

 

Det her er portrettlinsa….og bildene av meg i bladet kan du se i linken her https://annebe.blogg.no/i-ukas-kk.html

 

Bildet  over her er tatt med selvuløser og den “vanlige”linsa ..som er den jeg bruker oftest..for den kan brukes til det meste..Jeg burde lært meg mer om innstillinger for å få et skarpere bilde..men sjelden jeg orker å sette meg inn i slike detaljer..

 

Med macrolinsa får en frem detaljer som flua på blomsten her bla..

 

Og med linsa som kan zoome litt ekstra blir det bilder som det av svanen under her.. Selv om den er et stykke ut på vannet blir den tydelig.. men linsa zoomer ikke superlangt..

#canon #kamera

23 kommentarer
      1. Tusen takk 🙂 Hjelper med bra kamera og ulike linser.. Hyggelig du synes, ikke så god på instillinger men tar mye bilder og syns det er gøy <3

    1. Det er veldig gøy å ta bilder når man har bra utstyr 🙂 Jeg burde få meg skikkelig kamera også. Men jeg bruker foreløpig bare mobilen. Du er kjempefin på KK-bildene også. Jeg så etter bladet i byen i dag, men fant ikke 😮 Men du er kanskje ikke på forsiden? Klemmer og fin lørdag <3

      1. Greit med mobilen..men litt ekstra moro å ta bilder med kamera 🙂 Takker så mye.. er ikke på forsiden nei..men er bladet som kom ut i går.. Klem <3

    2. Veldig fine bilder. Hjelper med gode linser. Jeg har bare normal-linse, ønsker å gå til innkjøp av flere – og det blir vel etter hvert. Men det er viktig med et godt øye, for å få et bra bilde. Og det har du absolutt <3.

      1. Takker 🙂 Moro å ha noen linser når man har foto som hobby..men ei sånn vanlig linse funker til mye den 🙂 Tuuuuusen takk for det <3

    3. Jättefina bilder Anne,du er superdyktig , mina siste bilder blev inte bra i det heletatt og jeg vet ikke hva som har skjedd,men det kan väl henne for alle -)

    4. spennende med alle de forskjellige linsene. jeg kan ikke mye om kamera så jeg har som regel brukt mobilen min til bildene på bloggen min, men siden mobiler har såpass bra kamera så har det vært helt greit for meg. jeg har ikke klart å sette meg inn i speilrefleks. broren min prøvde å vise meg en gang og jeg stod der som en grønnsak og skjønte ingenting. det blir jo betydelig finere bilder hvis man vet hva man driver med og det syns jo at du har satt deg inn i dette. så flotte bilder. skulle ønske jeg hadde ork og tålmodighet til det selv.

    5. Veldig flotte bilder, og kjekt med forskjellige linser og sånt. Men som du sier, du bruker mest den som er mest fleksibel. Og det å sette seg inn i innstillinger og alt det der, det sliter jeg også med nå. Så jeg orker det rett og slett ikke lenger. Jeg har også så og si sluttet å bruke mitt store kamera. Jeg klarer knapt å bære det. Noe som er litt leit. Datteren min foreslo at jeg kunne selge det, siden jeg hadde kjøpt meg et lite og nett et. Men nei, klarer ikke å selge det store og gode kameraet. Ikke enda 🙂
      Kjekt å ha muligheten 🙂
      Klem ♥

      1. Gøy med litt utstyr til foto ja 🙂 Når jeg er på “fototur” går jeg bare noen meter og da er det greit med speilrefleksen..men skal jeg gå litt er det best med lite kamera 🙂 Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg