Kafè-besøk med gamle minner

Har jo skrevet om Kamille-kafè før..her bla..kamille_kafè..det står litt fra tida vi bodde der i det innlegget også.. Dette var første stedet jeg og mannen bodde sammen.. da var vi rundt 20 år..og nå er vi over 60… Bodde der et par år, betalte 100 kr mnd..hehe.. (kjente han/di som eide huset.. og planen var ikke å leie det ut, men siden vi trang et sted å bo.. fikk vi bo der om vi pussa opp selv)

Det ligger i Mjøndalen sentrum..og ikke langt fra her vi bor nå..noen minutter å gå bare.

Og eieren drev frisørsalong i underetasjen.. pappa og farfar klippte seg alltid der.. Og jeg husker enda da jeg som barn var med dit og Kåre som eieren het kalte meg for Per siden jeg hadde kort hår den gangen også..( ..med en humoristisk tone..)

Vi bodde der til eldste sønn var ca 11/2 år.. mens vi bygde huset vårt.

Nå har det vært Kafè og blomsterbutikk i bygget i mange år.

Kamille kafè har god mat og mye sjarm..

Jeg var der en tur i dag, og satt i etasjen der vi bodde og mimra litt for meg selv.

Det ser selvsagt annerledes ut med alt det rosa nå, men romma er di samme..

Skriver kort under bildene..

Her ser du fra kjøkkenet mot det som var soverommet den gang.. Der klokka er til høyre hadde vi stekeovnen vår…og ved siden av det sto stellebordet til sønnen..

 

He ser du fra stua mot kjøkkenet..

 

Hadde med meg et blad i dag.. #kkmagazinet

 

Også spiste jeg god mat.. kamille_cafe/

 

Vi hadde ikke oppvaskbenk den gangen.. hadde bare en utslagsvask og måtte varme vann og vaske opp i ei balje..

 

Noen bilder fra den gang.. på bildene er jeg, eldstesønn, mamma, pappa og farmor..

 

Her gikk vi mye opp og ned.. doen var også der nede..og dusje måtte vi gjøre hjemme hos foreldra våre.. gikk veldig greit det også..

 

#mjøndalen #kamillekafè #kamilleblomster #blogg #minner

16 kommentarer
    1. Veldig koselig hus og herlig å mimre tilbake slik du gjør her..Må være litt rart å tenke på alle disse årene siden dere bodde der også. Koselig inne nå og jeg hadde tatt meg en kaffe der en gang i blant ja 🥰

      1. Veldig trivelig der 🙂 Ja fysøren hvor fort di åra har gått… men samtidig føles det som en evighet siden.. 🙂 Hyggelig å ta kaffen på slike steder..

    2. Ja Mange fine minner her. Mine besteforelders hus og framorallt min mamna som hadde blomsterbutikken Mjøndalen Blomster i mange år. En butikk med der jeg jobbet i mange år og som hadde stort renommé ❤️❤️❤️

      1. Ja dette er et hus du har mange fine minner fra…<3 Husker så godt Kåre og Astrid da di satt ute på verandaen sin og drakk kaffe.. 🙂 Var en flott blomsterbutikk det med flinke og kreative folk … Klem <3

    3. Så gode minner, og så godt å kunne dra dit på kafe – og mimre…..! Veldig koselig leilighet, med skråtak og det hele! Og du ligner masse på mamman din…. klem <3

      1. Koselig det ja 🙂 Sjarmerende leilighet, trivdes der.. men glad jeg har dusj og varmt vann nå da ..:) Takk, koselig å høre ..er nok lik mamma ja.. høyden til pappa, men ellers mest lik mamma.. Klem <3

    4. Det må jo være helt utrolig spesielt å kunne dra dit og sitte å mimre om da du bodde der 🙂 Så veldig koselig ut som kafe 🙂 Der skulle jeg gjerne vært en gang 🙂 Klem <3

    5. Så fint at du forteller. Dere hadde en start som var langt unna den starten de fleste unge har i dag. Det virka likevel fint. Klem <3

    6. Å, for en spesiell følelse det må være å gå på kafe og sitte og mimre akkurat på et sted man har bodd. Kjempekoselig!
      Det nærmeste jeg kommer er kjelleretasjen her i huset som jeg bodde i før jeg flyttet opp øverste etasje for 1,5 år siden…
      Underetasjen har jo vært dagligvarebutikk i min barndom….:)

      1. Ja det er vedlig trivelig og ligger rett bort i gata for her jeg bor nå 🙂 Mye minner rundt en dagligvarebutikk også..God helg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg