Jeg liker å føle meg litt usikker…

En merkelig uttalelse kanskje, og det gjelder jo ikke i alle situasjoner. Å gå på tynn is, hoppe i fallskjerm, ha trøbbel med tekniske duppeditter og sånt, det liker jeg IKKE..

Men av en eller annen grunn har jeg fra jeg var ganske ung gleda meg om jeg skal i et jobbintervju, begynne på noe der jeg ikke kjenner noen andre…føler meg på en måte sikker på at jeg er bra nok uansett..

Da jeg begynte på folkehøyskole da jeg var 15-16 år, var jeg spent men aldri redd for ikke å passe inn. Vet om andre som ikke ville dra på noe sånt om det ikke var sammen med ei venninne..

Når jeg har vært på ulike fotojobber har jeg likt å ikke vite helt hva det går ut på før jeg er der ..(selvsagt avklart at det er noe seriøst )

Tror det handler mye om at jeg er sikker på at jeg er bra nok som jeg er, har jo skrevet tidligere hva mitt motto er HER. Skulle det være at jeg ikke fikk en jobb..ikke ble venn med noen, var det ikke fordi det var/er meg det er noe galt med. Men kanskje fordi noen andre passa bedre sammen..eller passa bedre til akkurat den jobben..  Liker du slike typer utfordringer ?  #blogg #blogging

 

 

22 kommentarer
    1. Det er godt å lese at du liker det du holder på med. Det er godt å høre trygge ord. Jeg elsker å bli utfordret, gjøre nye ting.

    2. Hvor godt jeg liker utfordringene kan nok variere,men innstillingen din liker jeg masse. Var innom og las innlegget du har linket, og kjente meg igjen i noe av det. Og så tenker jeg at du er fryktelig heldig som har denne tryggheten i deg sjøl. Tror det er en av de største gavene en kan ha, og et langt stykke på vei til et godt liv. Stor klem <3

      1. Takker 🙂 Ja om man er grunnleggende trygg kan en takle mye..å være veldig selvsikker blir noe annet, da blir en nok skuffa om en blir avvist også.. Stor klem til deg også <3

    3. Det må være godt å ha det sånn, og ikke bekymre seg for det ukjente. Jeg er nok motsatt av deg der, og gruer å bekymrer meg for det som er ukjent eller virker skummelt. Det betyr ikke at jeg ikke gjør tingene, men har det litt dårlig med meg selv i forkant.

      1. Sånne ting gruer jeg meg ikke til..men bekymrer meg mye for di rundt meg da ..Om man gjør ting en gruer seg til går det jo som oftest veldig bra 🙂

    4. Ikke sant.. Bekymre seg er ikke noe vits. Der er ikke jeg heller.. Jeg elsker nye mennesker. Kan egentlig prate med alle.. Det er bare gøy. Jobb har jeg ikke skiftet så mye.. det jeg elsker mest er å reise alene.. Ta det som det kommer. Alltid noen å prate med både på flyplasser og tog..

      1. Ingen vits nei ..men jeg bekymrer meg mye om noen jeg er glad i ikke har det bra da.. 🙂 Ja man kan føles seg like sikker på egenhånd som sammen med andre… Klem <3

    5. Fint innlegg og jeg kan sagtens følge deg!! Jeg er ikke usikker på meg selv, men hvis jeg ikke “vet helt hva kommer” – så kan jeg ikke være så forbedret som jeg vil. Som til en jobbsamtale. Min hjerne liker ikke “overraskelser”.. Litt autist – aktig her. Smiler. Klem til deg <3

    6. Å være usikker er helt vanlig. I en situasjon som på jobbintervjuv er en sak som mange har trøbbel med. Der sitter det kanskje 3-4 stykker bra bedriften om skal spørre deg og “sette deg i bås”. Ikke lett et der, mange valg i løpet av dagen som man blir usikker av. Ha en fin kveld.

    7. I noen situasjoner er jeg sikkerheten selv, og tviler ikke på meg selv overhode. I andre sammenhenger liker jeg DÅRLIG å ikke være forberedt eller kunne.. Hm.. Godt du liker å ta ting litt på hælen. Skulle ønske jeg taklet det litt bedre 🙂 klemmer<3

    8. Jeg må vel si at jeg gjennom hele mitt yrkesaktive liv har snublet inn i det ene etter det andre uten helt å ane hvordan jeg skulle takle det… litt sånn ”Pippi” aktig. Men jeg lever og når jeg ser tilbake så har det vært steike spennende.. så skjønner og følger deg i den tanken din 😀

    9. SÅ bra at du har den tryggheten på bunn! *applaus* Du burde tappe den og selge den flaske, for mange trenger det der 😉
      En virkelig god holdning og visshet å ha på plass <3 God fredag til deg 🙂

    10. Nå liker jeg slike type utfordringer, og føler meg ikke så usikker som når jeg var yngre.
      Da kunne jeg nok være temmelig beskjeden med liten tro på meg selv 🙂

    11. Det høres deilig ut…nei..jeg er nok ikke sånn..jeg har fullstendig panikk når jeg skal noe nytt eller noe usikkert…Tror det har litt med selvfølelse å gjøre..at man har en større dose selvtillitt…Må være deilig…hihihi..Ha en god helg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg