JEG ER BRA NOK TIL MITT BRUK

Dette er mitt motto på blogg profilen min, og det har fulgt meg nesten så lenge jeg kan huske.

På skolen var jeg ikke av de mest  populære, mere sånn “midt på treet”…men tror jeg med hånda på hjertet kan si at jeg aldri var misunnelig,

mange ting jeg “ønska” meg og syntes var fint…..f.eks tykkt langt hår, masse fine klær, være liten og nett og kunne gå med høye heler som “klakka”inn i skolegården..osv

men jeg syntes bare det  var gøy å se på andre som var slik, eller være med hjem til noen som hadde masse fine klær og ting.

Vi fikk nytt til skolestart, 17mai og jul, og jeg var fornøyd med det (var jo ikke alle som fikk det heller )…så kunne jeg heller drømme om masse fint…

Slik er jeg enda, kan syntes naboen har fin bil, eller ei venninne har en lekker sofa, men jeg må ikke ha av den grunn….

Og så har jeg ingen “autoritetsangst”, jeg tenker mer at  folk er folk..

Så et godt selvbilde har jeg med meg fra barndommen…og Mottoet :Jeg er bra nok til mitt bruk !

Kunne skrevet masse om dette, men jeg orker ikke skrive så lange innlegg (pga formen)…(på bildet er jeg 14-15 år)


   #hverdag #blogg

 

 

 

31 kommentarer
    1. Et godt selvbilde er kanskje det viktigste man får med seg hjemmefra 🙂 Deilig å slippe å misunne andre noe, det tar så mye energi. Jeg er heller ikke misunnelig. Jeg har nok og mer enn nok, og jeg ønsker alle menesker alt godt.

    2. Her i heimen var det også sånn at nytt tøy kom til 17. Mai, og til jul. Det var noe jeg gledet meg stor til. Alikevel ønsket jeg meg alt det andre fikk, men fikk det ikke. Sånn i ettertid så tror jeg det var bare fint at jeg ikke fikk alt jeg pekte på….

    3. Jeg er ganske lik deg. Fått med meg god selvtillit og humør hjrmmefra, pluss sikkert litt underveis også. Bor fremdeles i blokk, i leid leilighet, og synes det er helt greit på en måte. Trives med den jeg er, og ønsker meg ikke så mye annet 😀 Trenger ikke så msnge TING. Men SNART er jeg klar for at vi kan skaffe oss hus 😉 et bittelite et 🙂

    4. frodith: Så bra ! Selvfølgelig gøy å få hus og gjerne også noen fine ting….men det er ikke det det “står på ” liksom…:)

    5. Et godt selvbilde er viktig og jeg mener det bidrar til å gi følelsen av å være trygg i seg selv. Tror disse to tingene er viktige grunnsteiner i våre liv. Flere burde forresten hatt et slik motto som ditt 🙂

    6. Ja, men det er jobbet svært bra motto, vi må nesten akseptere oss som vi er, og gjøre det beste ut av det 🙂
      Er nok mange i vår generasjon som kjenner seg igjen, med nye klær til skolestart, og 17 mai, men jeg visste ikke av noe annet for alle i mine venner hadde det på samme måte 🙂
      Så søtt bilde av deg ! 🙂

    7. Brit Synnøve: Helt enig, og da kan andre rundt ha så mange ting de ønsker, eller være både fine og flotte og en kan “heie” på de uten å føle seg noe dårligere selv. Deler mottoet med alle som ønsker…:)

    8. Følger deg på hele innelegget -helt til du skriver til ditt bruk………for meg begrenser det jo plutselig deg.
      Eg er mer enn god nok -punktum 🙂 Og samme er DU <3

    9. Ann Solveig Østlie:Sant, en får værra som en er…
      Var nok mer vanlig å ikke få så mye før, men det var noen som hadde “alt” også den gang..
      Takk,syntes også jeg var litt søt der 🙂

    10. Hei Anne 🙂 Trist og høre at du er syk!! Håper du får bedre dager snart <3
      Jeg skal følge bloggen din 🙂
      Klem fra Monica 🙂

    11. Så utrolig bra motto! Jeg har av en eller annen grunn hatt endel autoritetangst oppover, men mulig det blir bedre med åra enn når jeg var yngre. For folk er folk som du sier. Og man kommer ingen vei med å sette seg under andre mennesker selv vertfall. Du virker trygg i deg selv, det er godt å høre. Iforhold til deg forje innlegg fra idag- Der er jeg litt lik og der kan jeg nok like utfordringer og litt utrygg is.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg