Ikke no a`ant å drive me..

Slik vi som har vokst opp i Mjøndær`n (Mjøndalen) sier det ! Etter at jeg begynnte å blogge har jeg blitt litt flinkere til å skrive “pent”..men liker det ikke..hehe.. Rettskriving er jeg ikke veldig god på , men har bedra seg litt etter at jeg starta å blogge det også..men bare litt.._skrivemter_og_skrivef

Men til “innholdet”i overskrifta ..som er.. IKKE NOE ANNET Å DRIVE MED..

Jeg tar jo stadig antrekksbilder og deler mange av dem her, men mest på Instagram nå for tiden.. Jeg føler jo at noen tenker..Har a ikke no a`ant å drive med.. Og det er VELDIG nær sannheten..

Etter jeg blei syk med ME..mer om det i linken_slitenhet_ved_me… føltes livet mitt litt meningsløst.. Sånn bortsett fra gutta /mine nærmeste ! Men man trenger å ha noe “eget”å drive med også..og for meg som liker å være kreativ og var svært aktiv før jeg blei syk.. blei det å ta bilder, både av antrekk og andre ting, noe som føltes riktig for meg..

Noen tenker kanskje at jeg gjør dette i tillegg til mange andre ting..men sånn er det ikke..(litt annet gjør jeg jo på gode dager)..

Ikke jobber jeg for tiden

Ikke har vi barnebarn

Ikke trener jeg

Ikke har vi hytte

Jeg/vi er SVÆRT lite sosiale..

Mannen gjør minst 80%av husarbeidet ..for at jeg skal orke noen lystbetonte ting som å ta bilder og bli med på lørdagskaffe f.eks..

Utenlandsreiser er det over 12 år siden vi var på..

Men veldig glad for at jeg etter flere år der jeg ikke engang kunne ta en tur til Drammen..nå kan få til noen små hyggelige turer til steder i nærheten !

SÅ kunne jeg jo bare tatt bildene og ikke delt dem..men det hadde jo blitt litt som om folk som liker å strikke bare strikka og strikka og ikke hadde noen å gi det til..litt meningsløst liksom !

#nabolaget #mjøndalen

32 kommentarer
    1. Godt å ha noe pusle med altså…Alle trenger å tenke på noe som kan gi litt mening til livet.
      Stille her også, men er på noe turer hit og dit innimellom og på jobben.
      Mye alene, men liker det godt jeg 🙂 Ha en vakker kveld,,,,God klem…
      ..
      Får håpe du snart blir enda mer frisk ❤️ trist sykdom..

      1. Tusen takk <3 Ja man må ha litt å pusle med , når man har kroniske ting (som du med hørselen )må man finne noe som gir litt positivt påfyll..for noen blir det bilder, noen lesing, noen gåturer osv.. Takk for omtanken <3<3

    2. Takk for at du deler. Veldig gjenkjennbart. Jeg tenker noen ganger at “nå ser det vel ut som om dagene mine er fulle av gjøremål”, mens sannheten er at jeg har vært aktiv i en eller to timer 🙂

      1. Må ha noen slike innlegg av og til..forklare litt ! Sant..når man deler bilder og blogginnlegg virker det fort som om man er veldig aktiv..men tror di som har litt omtanke for andre forstår hvordan det er… 🙂 Takk for fin tilbakemelding… <3

    3. Så glad du blogger. Jeg håper jo at det vi gjør med å dele bilder og tanker, gir andre noe positivt. Kjedelig å bare holde på for seg selv kanskje, selv om det også er givende å være litt kreativ. Kos deg i kvelden og god helg. Klemsiklem:)

      1. Hjertelig takk og det samme til deg<3 Sant.. om ikke alle, så at noen har glede av det 🙂 Ja fint å "pusle litt" med kreativitet uansett..men å dele gir liksom en motivasjon for å holde på 🙂 Klem og fin helg videre til deg også <3

    4. Det er jammen godt at du blogger og viser oss de fine bildene dine! Alle må ha en ting som bare er sin – det er kos! Så fortsett å ta de flotteste antrekksbilder – og naturbilder (det svanebildet her er helt konge)….. Goood klem <3

      1. Så koselig å høre <3 Man må liksom ha litt å pusle med , som man liker å holde på med 🙂 Ja fine svaner i nabolaget det her… Klem <3

    5. Skjønner deg veldig godt, jeg.. Nå har jeg heldigvis ikke ME, men har slitt veldig med å finne noe å fylle dagene mine med – og som jeg føler jeg kan blogge om..for i utgangspunktet er det kun friluftsliv som ligger mitt hjerte nærmest..og trening som nr.2. Ikke jobber jeg, ikke er jeg sosial, ikke har jeg kjæreste, ikke barnebarn..
      Jeg syns det er fantastisk at du har funnet noe du lever og ånder for, og kan bruke tid på når du har energi.. Pr.i dag har jeg ingen ting som er “meg” om du skjønner.. så min følelse er vel ikke “har ho ikkje nåkka ainna å drive dagan me”..men heller “kan ho ikkje gjøre nåkka ordentlig, i stedet for å hoppe att og frem mellom 1000 forskjellige ting”..
      Akk ja, hehe.
      Ha en nydeligvakker søndag, fine du <3 Klemz fra nord

      1. Takk for fin tilbakemelding <3 Sant alle trenger noe en kan holde på med ..i eget tempo når en er syk eller har andre utfordringer.. finne noe som er "sitt":) Jeg tenker jo at det med tur..natur ER deg jeg da..så fortsett å lage innlegg om det 🙂 Klem og fin ny uke til deg <3

    6. Fortsett å dele antrekksbilder, det er så koselig å se bildene dine. Flott er du ❤
      Å bruke tiden sin på det man har interesse for å brenner for er slik det skal være og siden du har ME og ikke orker alt mulig annet så er det EKSTRA viktig å bruke tiden på det DU vil. Kjempekoselig med de småturene dere har, koselige date’s og en kaffekopp her og der.🤗

      Ha en fin søndag fineste Anne🥰

    7. Jeg koser meg med bildene dine, og spesielt de fine anntrekksbildene 🥰
      Det viktigste er vel at man finner ting som er inspirerende og innenfor de rammene man klarer og orker. Da gleder man seg jo så mye mer over det 😊

    8. Henger meg på det Vera Lynn sier her…
      Å komme seg gjennom dagene der sykdom begrenser deg sånn, er det viktig du gjør det du orker og trives med, dere har tydeligvis funnet en god familiedynamikk, og jeg synes det er bra du deler slikt for er lett å glemme hvor mye sykdommen begrenser deg. Og jeg håper du fortsetter å dele med oss og bruker de dagene du kjenner deg i form til det.
      God søndagskveld til deg!

      1. Takk for hyggelig tilbakemelding 🙂 Har valgt å stort sett bare dele bilder/innlegg som gir et positivt “vibb”..men siden ME er en stor del av livet mitt..kan jeg ikke la være å nevne det heller.. men har liksom nok av den plagen i det “vanlige”livet.. 🙂 Fin ny uke til deg <3

    9. Det er så bra du gjør det du gjør, og jeg vil tro det gir deg glede, slik jeg føler glede av det du deler. Og, uten ME vet jeg likevel om slitenhet, og hvor lite en av og til greier. Det at du får til både å vise alle fine antrekka, alle fine bilder av natur og dine korte og lette tekster, viser det du har i rundt deg er så braaa. Klem <3

      1. Hjertelig takk 🙂 Prøver liksom å la bloggen være litt sykdommsfri.. et sted jeg kan være den jeg en gang var..( og er selv om jeg ikke kan være aktiv som før.. )Mange grunner til at folk kan være slitne ikke bare ME… Klem <3

    10. Håper du har en fin dag. Jeg er glad du får tatt litt småturer og har foto /blogghobby, selv om jeg skulle ønsket du kunne alt det du ønsket.. Det antrekket var kjempestilig <3

      1. Takk nå er jeg i bedring etter korona..slitenheten er der stort sett “alltid”med Me`n men håper på mange fine dager utover våren.. 🙂 Takk så hyggelig du likte det <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg