God mat til helgen..hva spiser du ?

Helg betyr jo bl.a god mat… (for oss som er så heldige å bo i Norge i alle fall..) Mange lager jo noe ekstra både fredag og lørdag… Her i huset holder vi oss til brødskiver/rundstykker og te på fredager..Men lørdager lager vi noe ekstra godt…

Noen favoritter er.. Pizza.. Moussaka..Biff.. Lasagne..og selvsagt Taco..(og myyyye mer)

Hva liker du best av “kosemat” ? Trenger ikke ramse opp ALT du liker…hehe..

Potetstappeform har jeg vokst opp med..og det er noe vi har ganske ofte her også..

Bildet er fra tidligere og hvordan jeg (vi)lager den finner du i innlegge her _god_gammaldags_lrdags.html.. Det er et av innlegga jeg oftest ser noen er innom..når jeg sjekker kontrollpanelet..

God helg ! Jeg sier hælj..men skriver helg..samma det vel…

 

 

20 kommentarer
    1. Jeg er ikke så opphengt i mat og dager, jeg spiser like gjerne biff en tirsdag og omelett en lørdag. Jeg har også min variant av denne potetstappeforma fra jeg var liten. Jeg er vant til kjøttdeig, kokt grønnsakspakke fra frossendisken dekket med potetstappe og ostelokk. Mamma laget alltid med bacon på toppen, den dropper jeg. Jeg synes den smaker best uten. Ha en flott helg!

      1. Enig man spiser det man vil når det passer best:) Men stort sett blir det noe “typisk”lørdagsmat her.. Jeg var også vant med bacon på toppen.. men vi har ikke det..nok smak uansett.. Gooood helg du også <3

    2. Hei og god morgen 😀

      I helga er det noe godt iallefall lørdagen… pizza, taco, lasagne, baccalao eller…. alt etter om jeg er alene eller har besøk 😀 Lager ofte taco eller pizza uansett 🙂

      Potetstappeform blei jeg kjent med da jeg som 20 åring bodde i Oslo og traff faren til mine gutter – han var vant til potetstappeform 🙂

      1. Har bare smakt Baccalao en gang..likte det , men er ikke så “vanlig”her hos oss..:) Mange har nok en variant av potetstappeform.. Fin dag videre til deg <3

    3. Herlig…mye deilig lørdagsmat du ramser opp her…Liker alt uten biff…..Liker ikke tygge på kjøtt!
      Kan spise litt kjøtt, men helst i gryter og burger og slikt da. God lørdag…..Klem…

    4. Nå som det er “bare meg”, blir det ofte ost og kjeks…. eller hjemmelaga pizza (som jeg også har på lur i frysa)…..! Ellers er jo taco og småkjøtt i brun saus og potetstappe nydelig….:! Klem <3

    5. Kosemat hmmmm joda det er som du har nevnt over, lasagne, pizza, taco, gryterett, reker, og noe godt etterpå…. smågodt, vin i glasset eller bare litt cola uten sukker eller farris og potetgull….

      Og nå er det jo helg!

      Lag deg en fin fredag 😀

      klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg