God “gammaldags” lørdagsmat !

Jeg så at Ladyaugust hadde gått litt tom for middagsideer i dag, om du vil se hennes løsning på det kan du sjekke HER… Men da kom jeg på at jeg hadde et par bilder av noe vi spiste tidligere i sommer , vi kaller det “potetstappeform”. Dette var noe vi hadde mye hjemme da jeg var barn, og farmor og farfar var vel den jeg spiste det hos først, når det kom mange på besøk dit på 17 mai og lignende var dette greit å gjøre klart på forhånd..

Det finnes nok mange varianter av retten. Men vi lager den ca slik , mengden må en jo vurdere selv ..

Bruner karbonadedeig og litt løk, har det i ildfast form.Koker makaroni og blander i. Koker opp spagettisaus (bruker ofte pose vi)heller det over. Lager potetstappe, pose eller hjemmelaget og “brer”over , litt smør på toppen så det blir litt gyllent.

Steker på ca 225 grader i en halvtimes tid. Vi har salat og hvitløsbrød ved siden av..


Vi lager alltid to former i tilfelle guttene kommer innom…


Den dagen ble det et glass vin til også .. #matprat #vin

 

27 kommentarer

Siste innlegg