Endelig fant jeg Blåveis også..

Har jo sett andre har funnet vårblomster andre steder i landet for “lenge siden”.. I går var jeg for å kikke ved elva i Hokksund HER , ser du det innlegget. Men det var ikke en blomst å se der..

Så i dag kjørte jeg opp til Bjørkedokk , på andre siden av elva for oss, for å se om det kunne være noe der. Der pleier det å komme Blåveis ganske tidlig i hellinga rett ved parkeringsplassen. Først så jeg ingen..men så rota jeg litt i løvet og så dukka det opp en knopp..og etter hvert fant jeg flere, ganske små, men til og med en som var utsprunget..

Klarte ikke å få helt skarpt fokus på blomstene syns jeg, men fine Blåveis uansett..

 

En som ville opp i sollyset…

 

Ei marihøne koste seg i sola også..

 

En liten knopp…

 

Og en i full blomst… #blomster #blåveis

 

16 kommentarer

Siste innlegg