Drammen museum..og har jeg blitt så interessert i historie di siste åra.. ?

Jeg legger jo stadig vekk ut bilder fra historiske steder i “nabolaget”som Fossesholm, Gulskogen gård, Portåsen osv.. Var så si aldri innom disse stedene før jeg ble syk..( https://annebe.blogg.no/litt-om-det-a-ha-me.html )… det hadde jeg jo ikke tid til..da var jeg jo sosial , jobba og trente.. Nå derimot er jeg innom slike steder nesten hver uke.. Bare rusler rundt for meg selv og tar bilder.. som regel er det få andre der siden det er på hverdager..

Alle stedene er det enkelt å parkere og man betaler ikke for å være der.. og di ligger fra ca 5-15 min med bil fra her jeg bor.

Så altså ikke såååå interessert i historie..bare normalt interessert..men det er en fin måte å få vært ute på.

Bildene her er fra Drammen museum i forrige uke..veldig flott sted..

Litt robust bakgrunn..og gamle både jeg og bygget..

 

 

Ryddig og fint..

 

Ser det er litt restaurering på bygga..det må vel til innimellom..

 

Vakkert og litt “på hell”…

 

#drammenmuseum

 

Var åpent men jeg gikk ikke inn..har nok med alt det fine ute..

 

#torvtak..

 

Noen selfier hører med.. ellers er det jo ikke noe gøy…lol !

 

 

 

22 kommentarer
    1. Jeg har alltid vært interessert i historie. Det som er leit er at jeg har så dårlig hukommelse etter jeg ble syk, så all historie blir nesten like nytt for meg hver gang, hehehehe 🙂
      Det ser flott ut her ved museet, og det danner en utrolig flott bakgrunn for fine portretter ♥
      Idyllisk ja, og sikkert proppfullt av historie 😀
      Klem og gode kvelden til deg ♥

      1. Litt er spennende..men i små mengder.. 🙂 Den hukommelsen har ikke akkurat blitt styrka etter jeg ble syk heller..får bare le av det ja..hehe.. Takker så mye..Klem til fine deg <3

    2. Jeg elsker å gå og snoke på sånne steder! Ute og inne – må ha med meg ALT! Skal på noe sånt seinere i ferien….. Fine bilder, Anne! klem <3

    3. Jeg synes det er spennende med litt historie. Men i små mengder, skal jeg huske noe etterpå. Og det er gøy å gå sånn og å ta bilder er alltid moro 🙂 Du er herlig på begge bildene, som vanlig 🙂 Klemmer <3

      1. Liker litt historie jeg også..men er ikke sånn spesielt interessert :)) Fine steder å ta bilder..og selfier på er bra..hehe.. Tusen takk 🙂 Klem <3

    4. For en fin plass, slike streder liker jeg å tusle også…stille og rolig…Ikke så mange stemmer som smeller i hodet! Vakre bilder altså….Fin dag..Klem.

    5. Oi, jeg som trodde at historieinteressen bare var forbeholdt oss riktige “gamlisser”, dette er skummelt Anne…Haha…
      Nei, spøk til side.Å dukke bakover i historien kan være interessant og gi flere perspektiver. Interessant å følge utviklingen fra de enkle, men tøffe livene langt bak i historien til den gjennomdigitaliserte hverdagen vår i dag.
      Imponerende er det også å betrakte hvor flotte ting som ble lagd med enkle hjelpemidler, jeg tenker da på håndtverksprodukter som smykker, tre og metallkunstverk.
      På et museum finner man også roen og kan ta seg tiden til å tusle rundt og studere…
      Et museumsbesøk han virkelig være en øyeåpner. Lykke til på fremtidige museumsbesøk.

      1. Hehe..litt historie er spennende..men i små doser 🙂 Ja bygg og slikt fra gamledager kan være så flotte.. er jo helt utrolig hva di fikk til.. også smykker og slikt som du nevner 🙂 Kos å rusle rundt på rolige steder..

    6. Det er når man senker tempoet og bare går for å tusle litt rundt at de fine små detaljene dukker opp. Jeg stortrives med å ta bilder og liker best å tusle rundt aleine når jeg tar de. Da har en roa og ser stadig noe nytt på kjente plasser. Nå har jeg ferie så venter bare på litt mer medgjørlig vær til å ta bilder i. Klart det kan bli noen spennende effekter å ta bilder i regnvær, men det holder med noen få.

      1. Det er sant 🙂 Foto er en fin hobby også får man vært ute eten å måtte gå så langt 🙂 Regn kan gjøre seg på bilder det…men liker best å ta bilder i finvær 🙂 God ferie videre <3

    7. Det var nydelige omgivelser. Skjønner godt at det er godt å rusle rundt slike steder. Og gamle hus trenger absolutt stell, I know :D. Mange fine motiver. <3

    8. Fine bilder. Har vært innom 2-3 ganger og sett gamle bilder av byen + glass fra Nøstetangen(tror jeg det heter). Mye historie der. Mye kultur der og ting man bør få med seg og ta vare på.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg