Derfor starta jeg med blogging !

Har skrevet om det før også HER bl.a . Da jeg hadde hatt diagnosen ME i fire år (og vært dårlig noen år før det også )..Og følte at livet mitt på en måte var over , når det gjaldt å ha noe jeg kunne drive med..(familien min hadde jeg jo..) men man trenger noe “eget”også..

Alt sosialt var kutta ut og det var ingen hobbyer jeg orka, for da måtte jeg ut av huset …

Det største målet mitt var at jeg skulle orke en tur til Drammen med mannen på lørdager for å ta en kaffe …men di fleste gangene ble det ikke noe av, og om jeg forsøkte måtte vi stort sett snu og dra hjem igjen..

Men så ved påsketider i 2014 , kom jeg på ideen om å prøve å blogge. Da kan man jo ta det helt i eget tempo..legge inn bilder..hvile…skrive litt ..hvile litt..gjøre det ferdig osv..

Og det viste seg å være veldig bra for meg. Følte at jeg fylte dagen med noe meningsfylt , foto ble favoritthobbyen..og jeg fikk brukt kreativiteten min..

Plutselig følte jeg ikke at jeg bare var hun med ME lenger..jeg var en blogger faktisk.

Og dere som følger meg vet jo hvordan det har gått med de kafèturene våre, nå blir de stort sett gjennomført.

Så selv om “lista”for aktiviteter fortsatt ligger lavt.. så har det vært en bedring etter jeg starta å blogge..(men om det er pga av blogginga får man jo aldri vite ..)

Bilde fra gårsdagen antrekksinnlegg.. HER.. #blogg #blogging

14 kommentarer
    1. Godt det har gått fremover litt, uansett hva som er grunnen til det. Jeg fant vel ikke helt ut hvor mye bloggen betydde for min del før vi ble tvangsflytta her. Den er jo faktisk en stor del av mitt sosiale liv. Bortsett fra familien og noen sjeldne venninnetreff, stille og rolig hjemme hos noen eller på den roligste kafeen i byen. Før alle de andre kommer. 🙂 Men venner og det sosiale forsvinner jo litt etter litt, fordi en ikke kan stille opp som før i tia. Fin dag til deg.

      1. Helt klar bra med alt som ligner på fremskritt 🙂 Nei blogg er en fin måte å ikke bare være for seg selv på.. Klem og fin dag til deg også <3

    2. Bra du koser deg med blogg og det sosiale liv her. For det er gøy og hyggelig. Og vi treffes jo utenfor også. Når man har tid og krefter.. Klemmer.

    3. Så bra du er blitt litt bedre <3 Håper det forsetter rette veienen for deg.
      Det er bra å ha litt å holde på med som man syns er positivt.
      Klem <3

    4. Ja, bloggen har vært god for meg også, i det å kunne skrive og sortere tanker og følelser. Det har vært god medisin.
      Når det gjelder helsa, så er min på vei i negativ retning for tiden, så jeg håper det bare er en dårlig periode. Og å lese hos deg at ting går litt bedre, er en god trøst, for da er det håp ♥
      Jeg skjønner så alt for godt hva dette er for noe, og kjekt at bloggen kan være en aktivitet som ikke krever allverdens 🙂
      I dag er jeg i veldig dårlig form, så kikker bare litt rundt. Men måtte jo kommentere her hos deg, for bloggen betyr også veldig mye for meg 🙂

      God kveld og klem fra meg ♥

      1. Ikke sant, fint med et sted en kan være litt “med”.. 🙂 Jeg tar jo ørsmå skritt..så slipper jeg store nedturer..men sliten er jeg så si hver dag 🙂 Håper formen din kommer inn i en positiv periode snart.. Klem og fin kveld du også<3

    5. Tusen takk for at du deler av ditt liv på denne måten 🙂 Så godt å lese og merke at de små skrittene går rette veien 🙂 Og de går ikke bare på kafè her og der, du prøver jo til å med å gå på vannet før isen har lagt seg, midt på vinteren til og med 😀 Herlig,, lykke til videre 😀

      1. Ja føler at jeg har ting jeg kan glede meg over selv om jeg helst skulle vært så aktiv som før :)..hehe.. ja det har blitt vinterens store “greie”..får se om det blir noe mer før sommeren 🙂 Takk for fin kommentar:))

    6. …og det var en super grunn til å begynne å blogge….. det er moro å ha noe å ta bilder for, og det er moro med all kontakten og alle nye venner! Klem til deg <3

    7. Det er bra at bloggen kan brukes til noe positivt som du gjorde. Du har fått til en blogg som ikke bare har hvert bra for deg, men som også er interessant å spennende å lese for oss som følger deg 😍 Det er så godt å lese at ting har gått fremover, og at du på gode dager kommer deg ut på små ekspedisjoner 😊

      Hva er disse festlige ikonene/bildene framfor de som har kommentert hos deg?

      1. Takk for det 🙂 Så hyggelig å høre..koselig blogg selv du da 🙂 Ja finner mine ting , så selv om livet ikke er på langt-nær som før er det mye som er fint også.. 🙂 Har sett det flere steder jeg også..ikke noe jeg har kontroll over..hehe..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg