Blåbærtur !

I forrige uke fikk vi endelig plukka litt blåbær..har jo hørt og sett at folk har plukka det mye tidliger også ! Vi kjørte til en plass vi vet om ikke så langt fra oss..”klyver” bare opp i skråningen der vi har parkert bilen..

Var mye bær fortsatt, men noen hadde vært der med bærplukker før oss ..hva jeg syns om det kan du se i innlegget i linken..folk-med-di-jae-la-baerplukkerne-sine-altsa-

Ikke så alvorlig ment..og mannen bruker jo bærplukker han også, jeg reinplukker med en gang.. Mannen renser sine selv, etterhvert mens vi plukker, så bare å fryse ned når vi kommer hjem.. Blei over fem liter.. og med liten fryser er i grunnen det nok !

Oppskrift på blåbær- muffins finner du i innlegget her.. _kjempegode_blbrmuffin

Jeg liker meg best i slik åpen skog, med litt utsyn..

 

#natur #bær

6 kommentarer
    1. Fantastisk flott 😀 hva er bedre enn å sette seg rett ned å plukke… Bærplukker har jeg aldri hatt sansen for. Men så er jeg ikke så veldig glad i å plukke blåbær 😀 <3

      1. Takk ..:) Ja der satt jeg..fikk da plukka litt jeg også 🙂 Kan være koselig å plukke ..men da må det bugne av bær på et lite område 🙂 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg