Folk med di “jæ..la” bærplukker`ne sine altså.. (og noen gode blåbærmuffins)

For ei drøy uke siden dro jeg for å se om jeg kunne finne litt blåbær ! Kjørte til et sted der vi har plukka mye bær før.. Klatra opp på “haugen”..men der hadde det jaggu vært noen med den jæ..la bærpeller`n sin..

Kjedelig for meg , men jeg tar sånt ganske pent da..(blir i grunnen ikke særlig “forbanna” på noen), som dere kanskje vet er jo mannen en som ødelegger bærhøsten for meg han også..hehe.. Bare å se i linken her.. https://annebe.blogg.no/1505149514_nr_mannen_fr_bestemme_sjl_.html

Mye mygg var det også.. så etter å ha brukt en time på to små beger ga jeg meg..

I forrige uke blei mannen med (med bærpeller`n sin)..på en annen plass.. noen hadde vært der også..men da klarte vi på en times tid å få ca. 3 liter..og mer er det ikke plass til i fryseren.. så da får jeg si meg fornøyd !

Har bare bilder fra første turen så di får duge..

 

Kunne ikke di med bærpeller plukka seg ferdig på et sted da..i stedet for å fyyyyke over hele området..men hadde sikkert gjort det slik sjøl om jeg var “typen”som plukka på “juksemåten”..hehe..

 

Fint område med mose og lyng da..

 

Bildet av muffinsene under her er fra jeg bakte for noen år siden ..oppskrift finner du i innlegget her…https://annebe.blogg.no/1441018981_kjempegode_blbrmuffin.html

#matprat #blåbærmuffins

 

 

 

20 kommentarer
    1. Deilig med muffins 🙂 Bare litt kjedelig å plukke….OG bake 😀 Jammen glad det finnes “juksemetoder” for å få seg muffins også 😀 Ha-ha

      1. Godt det ja både kjøpt og hjembakt 🙂 Om det er mye bær på et lite område syns jeg det er “gøy”å plukke litt..men ikke om man må gå på leiting… <3<3

    2. Hihi, to plukkemetoder…. og siden jeg hater å rense blåbær – mye kliss…. så får jeg bruke din metode! Ingen blåbær på meg iår, men jeg skal plukke tyttebær etterhvert! Muffins er deilig…. <3 klem

      1. ja jeg må reinplukke med en gang.. Mannen renser di han plukker før han tar dem med hjem heldigvis.. 🙂 Skal prøve å plukke litt tyttebærjeg også..men ikke mye siden vi har liten fryser:) Klem <3

    3. Har heldigvis ikke truffet på slik folk…det har forresten vært lite bær å finne på mine kanter i år, eller kanskje jeg ikke har funnet de rette stedene. Skulle gjerne hatt en muffins til nattkaffen i natt…:)

    4. Skulle vært i skogen sjøl og plukket blåbær for jeg har hørt at det er mye bær i år. Men det er kanskje for seint, men tar en tur til for nå vil jeg bli hjemme en helg. Å kjøpe bær er liksom ikke det samme. Ha en fin dag.

    5. Herlig og flinke dere…Det ble bråstopp på meg..Først kom regnet og så kom den varmen og da blir det bare bad! Synd for det var virkelig mye bær i skogen i år.

    6. Den som kommer først til mølla får først male. Sånn er det bare, og jeg har også plukket blåbær. Like ved hytta har jeg plukket to bøtter med deilige bær og skal nyte dem utover høsten og vinteren. Det var blått i blått og har aldri sett så mye bær noen gang. I går var jeg på bærtur med en venninne her hjemme og vi fant ikke så mye, men kjekt med tur uansett.

      Ønsker deg en strålende fin dag.

      1. Sånn er det ja.. 🙂 Deilig å ha litt i fryseren..men vi har liten fryser så kan ikke plukke så mye 🙂 Ut på tur er bra.. uten bær også… Fin dag videre til deg <3

    7. Jeg har dessverre ikke tålmodigheten til å plukke bær, lenger………

      Men det er kjekt å ha i frysen , det er helt sikkert 😀

      klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg