Bake til 17.Mai.. ? Tre tips med oppskrifter

Jeg skal ikke bake noe til 17.mai..men eldstesønn har bursdag i begynnelsen av juni så da lager jeg nok ei kake..som han vil ha ! Mannen og jeg skal bare ta med mat og kaffe å kjøre ut ved sjøen å sitte der å feire 17.mai ..slik vi stort sett har gjort etter at jeg blei syk.. Om gutta kommer innom på ettermiddagen har vi is i fryser`n..

Skriver kort under bildene og linker til oppskrift om noen skulle trenge det..

Marsipankake er jo noe di fleste liker, og denne jeg lager blir veeeeldig god, om jeg skal si det sjøl..hvordan-jeg-lagde-den-sykt-gode-marsipankaka.

 

Gjærbakst er jo kjekt å fryse ned også, og smøre på litt melis når di skal brukes.. kanelsnurreroppskrift_

 

Pavlova har jeg bare laget denne ene gangen..søtt og godt.. Det er vaniljekrem under bærene ..men så mye bær at det ikke syntes.. _pavlova__siste_kryss_p_feriens_todo_liste

 

#baking #kaker #pavlova #kanelsnurrer #marsipankake #matprat

 

 

7 kommentarer
    1. Mmmm…mye godt her ja 🙂
      Blir kanskje pavlova her til 17.mai. Eller krem med frukten jeg tenker å pynte med ☺️
      Koselig å finne innlegg fra deg igjen 🥰 God søndagskveld 🙂 Klem ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg