Bake litt i gråværet.. ?

Ikke sikkert det er gråvær der du bor da.. Men her i Mjøndalen er det en regn i dag ! Men i går var det deilig, så da bada vi på Eiker`n og vannet var helt nydelig..

Blir ikke noe baking på meg i dag…har litt i fryseren akkurat nå..

Disse horna blir kjempegode og jeg bruker ei oppskrift som jeg har etter mamma…den finner du her.._nydelige_horn.html

 

Noen ganger velger jeg å lage en grovere variant..da bytter man jo bare ut noe av hvetemelet med “grøvre” mel.. Da må man som regel ha litt mindre mel eller litt mer veske..

#baking #gjærbakst

 

8 kommentarer
    1. Vi har nok det samme være her i Oslo, grått og trist med noen sprette regndråper i ny og ne. Hornene så fantastisk innbydende ut, og jeg kjenner nesten lukten av baksten helt hit, hihi. Ha en fortsatt fin torsdag, klem 🤗

      1. Ja er nok grått ganske mange steder i dag.. Men, men.. 🙂 Takk ja di er veldig gode..og lukter godt..hehe.. Klem og fin kveld til deg også <3

    2. Deilig med bakst, det ser veldig godt ut…Så kjekke å ha på tur vet du…
      Når man skal på badetur eller noe sånt! 🙂 vannet er flott, over 20 her enda..Klem og fin kveld videre 🥰

    3. Alle slags horn er deilig – og spes de hjemmelagde! Du er flink som baker – jeg er ikke god på det….! Forresten koselig å “høre fra deg” igjen – du er savna, skjønner du! Klem <3

      1. Takk er enig 🙂 Baker ikke ofte, men av og til kan det være litt avslappende å holde på med..:) Det var koselig å høre..Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg