Anne på landet

Jeg har jo fortalt før at Mjøndalen (Mjøndær`n som vi sier her ), hvor jeg bor, er et lite og landelig sted.. Men det er kort vei både til Drammen og Oslo den ene veien og Kongsberg den andre veien, så det er jo veldig sentralt også.. Også er det fint å bo her da..

I starten jeg blogga hadde jeg to innlegg fra ulike steder i Mjøndalen. Trykk på linkene for å se mer https://annebe.blogg.no/1408113765_mitt_hjemsteddel_1.html og https://annebe.blogg.no/1409674398_mitt_hjemsteddel_2.html

Her er bare noen bilder fra en dag jeg kjørte “bygdeveien”til Hokksund.. Kan kjøre en annen hovedvei også..

Fra barndomshjemmet mitt (2 km fra sentrum)så vi fra kjøkkenvinduet opp mot disse jordene..og nå ser jeg oppover dit fra verandane min i sentrum.

Jeg uttaler meg ikke om navnet på gårder..kan ikke alle heller..såååå lite er det ikke her i Mjøndalen at alle kjenner alle..

Fint på landet..sånt no hakke di i by`n..hehe..

 

Rett bak denne gården bodde ei skoleveninne..så om jeg ble med henne hjem gikk vi langs veien her..og det var et stykke å gå..

 

Sånnt koselig sted man passerer “nede i svingen”..

 

Det her er nesten oppe i Hokksund..og noen står på tunet der, tar et bilde kanskje..

 

Her ser man fra Hokksund i rettning Mjøndalen..

 

#eng #åker

18 kommentarer

Siste innlegg