Fastelavensjuks og en sniktitt på leiligheten…

Jeg la jo ut bolleoppskrift i går, men skrev jo at det ikke ble baking på meg i år… så da juksa vi litt og kjøpte boller og kaffe på Klausen bakeri etter at vi hadde vært en tur innom leiligheten og ordna litt småtteri…


Sto over krem og syltetøy i år…. #ypsilon

For dere som ikke har fått med dere at vi skal flytte se HER ..

En liten titt på kjøkkenkroken for å vise gråfargen vi har malt i hele leiligheten ( har hatt en maler til å gjøre jobben, kan reklamere for ham senere om han syns det er ok ) . En behagelig å rolig farge som jeg tror vi skal bli fornøyd med… #bolig
 

36 kommentarer
    1. Det ser jo lekkert ut! Jeg synes dere er tøffe som tar en sånn avgjørelse! Det må jo ha blitt bestemt ganske fort. Det er ingen grunn til å vente til en blir langt opp i åra med å flytte til en leilighet – hvis det er det begge føler blir det riktigste!:D

    2. karidansen: Takk :)) Ja det ble litt raskere enn tenkt i og med mamma døde.. og denne leiligheten vet vi er bra (litt liten i forhold til hus , men da får vi kvitte oss med det vi uansett bare har stående på loft og i kjeller ) Mannen har i grunnen vært mest ivrig , men jeg gleder meg nå når det er bestemt <3

    3. Et enklere liv er ikke å forakte, men å kvitte dere med “ting og tang” kan lett by på utfordringer. Som nyflyttede kan jeg bare si at selv om vraking og kasting av “nice to have ting” og ting en føler en viss affeksjonsverdi for kunne føles brutal, så er det utrolig hvor fort en glemmer det som ble kastet. Lykke til med prosessen.

    4. funderier: Tror det blir fint ja 🙂 Må nok være litt “hard” med å kaste/gi bort.. har hatt loftet fullt …Fint å høre at det går greit ..også har jeg tatt litt bilder av ting…hehe.. Takker 🙂

    5. Heisan Anne:-) En veldig fin gråfarge som passer godt mot det pene hvite kjøkkenet og jeg er sikker på at dere kommer til og trives. Mine foreldre solgte også huset sitt for flere år siden og kjøpte seg en pen leilighet og har aldri angret et sekund,nå kan dem bare låse døren og ikke tenke på vedlikehold av hus og hage lenger. Og slik vil jeg også gjøre med tiden også.er vel bare mannen min som er litt tilbakeholden foreløbig,men nå har vi vært medlemmer i boligbyggelaget i 10 år så kommer det noe nytt så stiller vi jo bra. Her har vi kost oss med boller og jeg har også kuttet ut kremen i dem,gode som dem er syntes vi. En fortsatt fin dag og det blir artig og se mere av leiligheten:-))

    6. Hobbystua: Takk for hyggelige ord :)) Her har mannen hatt lyst på leilighet en stund, han som gjør det meste både inne og ute.. Blir mer og mer vanlig å flytte fra hus til leilighet når man har blitt “godt voksen” :)) Boller smaker i alle varianter .. :)) Kommer nok mer etter hvert ja .. Klem <3

    7. Fint kjøkken så der liker dere sikkert godt. Mytt og moro og se frem til dere. Hvor mange kvadrat er leiligheten på? Menge eldre selger sine hus og flytter inn i leilighet og det skjønner jeg med tanke på stell av hus og hage.

    8. Både spennende og litt skremmende å skal flytte vil jeg tro !!
      En utrolig flott grå farge, er det mulig å få fargekoden på den ???
      En fortsatt fin søndag til deg <3

    9. Helge: Takk, enkelt og pent syns jeg ja :)) Den er “bare”70 kvadrat så blir litt uvant fra stort hus ..men stor veranda også da :)) Har blitt veldig vanlig nå ja :))

    10. Siw: Blir veldig rart, man sikkert mest bra :)) Så hyggelig du likte den.. Jeg fant fargeprøve i malebutikken.. Jotun ..Demring heter fargen.. men har ikke fargeprøva her nå…ellers skal jeg prøve å finne ut av det…
      Takk og samme til deg :))

    11. Jeg hadde ikke fått med meg at dere skal flytte, men det ser ut til at du fortalte om det da jeg hadde en sånn “orker ikke blogge tid” Det er alltid vemodig å selge og flytte fra et sted med mange minner, men det blir sikkert mange nye minner å samle i leiligheten. Jeg har heller ikke bakt til fastlaven, og det var for at jeg faktisk hadde en del boller i fryseren som jeg kunne ta av :o))

    12. Jeg tror dere får det kjempefint. Jeg er veldig glad i den gråfargede dere har valgt, og hvitt kjøkken har jeg også. Det blir en skikkelig opprydding når dere flytter til mindre, og egentlig burde alle flyttet litt oftere – bare for å fått ryddet og kastet ting som overhodet ikke er i bruk.
      Jeg har vært hos min mor og fått fastelavensbolle i dag, selv om jeg bakte selv også. De får jeg putte i fryseren 🙂

    13. Vera Lynn: Noen ganger får man ikke med seg alt.. sånn må det være 🙂 Skal bli litt godt med lettstelt leilighet :)) Boller fra frysen smaker bra det også <3

    14. margarites: Takk så hyggelig :)) Greit å få rydda litt i ting en har spart på i over 30 år… Ja boller får du brukt for en annen gang også det.. på tur f. eks :))

    15. Her ble det plutselig boller, sjøl om jeg trodde det ble en bollefri fastelavn.
      Vet du, jeg har ikke fått med meg at du skal flytte. For en spennende prosess du er i. Kjøkkenet ser fint ut. Og så fortsette å bo i den leiligheten moren din bodde i..det høres veldig bra ut. Men skjønner du har mye å styre med. Klem <3

    16. Gratulerer med å flytte! Så det først nå….
      Grått er fint, og dere kan jo blande inn flere farger etterhvert om dere blir lei, for er lett å kombinere.
      Blir litt av en omstilling for dere, men var jo veldig lurt å gjøre det på denne måten , og det vil sikkert føles fort hjemme siden det er din mor som har bodd der….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg