Veldig rart, og forhåpentligvis litt fint…

Dere som har fulgt med på bloggen min, har kanskje fått med dere at jeg har nevnt at det har vært mye å ordne i det siste… Og nå er det så godt i gang at jeg kan skrive om det her. ..

For i dag ble altså huset vi har bygget (ikke helt selv da..hehe..) og bodd i siden 1984 lagt ut til salg. Det er en rar følelse, for vi har jo stortrivdes her. Men etter jeg ble syk har vi stadig tenkt på å kjøpe leilighet i sentrum. Og så ble det jo (dessverre) slik at mamma døde ved nyttår. Og da leiligheten hun hadde er en leilighet med en av Mjøndalens beste sol og utsiktsforhold fant vi ut at vi ville kjøpe denne og bo der .. og jeg tror at det skal bli veldig bra det også.

I tillegg til å savne huset , kommer jeg til å savne frukttrær og blomster i hagen ! Men nå blir det andre ting som blir positivt får vi satse på !


Da blir det forhåpentligvis noen andre hyggelige folk som kan glede seg over dette til sommeren ! #hage #hus
 

 

 

46 kommentarer
    1. karidansen: Ja du har jo bytta hjem i det siste du også..:)) Blir nok både fint og vemodig på en gang :)) Takker så mye og klem tilbake <3

    2. OY…. så pass… ja, det blir en forandring kan eg tenke meg.. er vel alltid vemodig og gjøre slike ting… Men det blir jo spennende da 🙂 Dere må ha masse lykke til med salget og med flyttingen <3 Så gleder eg meg til å se hvordan du får det i det nye hjemmet 🙂
      Ønsker deg en fin dag videre <3 🙂

    3. Fotogurua85: Stor forandring ja.. får jo mye mindre plass, men så blir det mer lettvint å holde i orden også 🙂 Takker for hyggelig kommentar <3

    4. Ja da forstår jeg at det blir forandring, men sikkert spennende og veldig trivelig å flytte. Lykke til med salg og alt det andre som må gjøres 🙂

    5. Ja, pleier å si det tar ca et halvt år på ny plass før man virkelig bor der, og kan si om man trives eller ikke. Går det fortere er det en bonus, men tror det er viktig å la seg selv bruke litt tid på det. Er jo en prosess å flytte. Bryte opp, slå seg til ro. I allefall har det vært slik for meg..Men tenker dette går fortere, når du allerede har litt tilknyttning.

    6. fjellgeitbundingen: Høres riktig ut det der :)) Ja vi vet jo litt hva vi får siden mamma har bodd der..men om vi vil trives i leilighet gjenstår å se..men tror det blir bra <3<3

    7. Masse lykke til med flytting. Det er jo en stor omveltning i livet og man blir jo glad i steder man bor så jeg kan tenke meg at det er litt sårt men samtidig litt fint også. Du slike trær med frukt, det finnes jo masse slike selvplukkgårder rundt om, det er ganske digg har jeg hørt. Vi pleier å plukke mais og grønnsaker og slikt men vet at det er mange frukthager man også kan besøke. Sender over den største klæmmen æ har <3

    8. ladyaugust: Takker så mye :)) Ja det er sant en kan jo plukke frukt selv om en ikke har hage selv lenger… Takk for klem og oppmuntrende ord :)) Klem til deg også <3

    9. Blir nok litt rart å flytte fra huset, men likevel: Ny periode, og nye ting i sentrum kan skape noe godt det også. Og godt å vite at moren din bodde der 🙂 Lykke til Annebe, når flyttinga setter i gang. Klem fra Oslo :-)<3

    10. frodith: Ja det kan være fint med forandringer også, selv om det kjennes litt rart :)) Tror mamma hadde vært glad for at vi skal bo der <3 Takker så mye og klem tilbake <3

    11. Min matgale verden: Ja det blir litt spennende med en forandring selv om jeg kommer til å savne huset her :)) Ja .. tror mamma hadde likt det også :)) Takk, blir spennende…

    12. Du går spennende tider i møte, skjønner jeg. Det blir nok litt rart og sikkert litt godt også å flytte inn i din mors leilighet. Da er hun liksom litt med deg fortsatt 🙂 Men at det blir rart å flytte fra huset du har bodd i så lenge, guttene er oppvokst og du har mange gode minner fra skjønner jeg også. Men på sikt tenker jeg du kommer til å stortrives i nye leilighet 🙂

    13. margarites: Stor forandring ja :)) Ja hyggelig at noen av oss barna kan bo der.. vi pusser opp så vi får satt vårt eget preg på leiligheten :)) Ja mange minner fra huset, men dem har vi jo med oss på en måte .. og det blir jo mer og mer vanlig med leilighet i vår alder .. så blir nok fint tenker jeg :))

    14. Det aller meste er en overgang 🙂 Jeg ønsker dere lykke til på alle måter 🙂 Og det man tror man kommer til å savne som mest, blir de vakreste minnene som bare vil fargelegge nye opplevelser 🙂

    15. Hei!
      Så bra at dere har funnet en slik løsning 🙂 Da er det mye å ordne. Men så herlig! Jeg skulle også ønske jeg fikk solgt mitt hus og flyttet i leilighet. For meg er det en drøm. For her ute på øya blir det salg med tap………………… 🙂 Men enn så lenge kan jeg bo her og trives godt 🙂
      Lykke til med alt som må gjøres fremover 🙂
      klem

    16. Så der blir det endringer. Både grue og glede følelse. Skjønner deg godt. Helsen må ennta vare på, og frukt trær er det mange plasser. Her i Hagen min også.
      Masse lykke til med alt sammen.
      Stor klem fra meg:-)

    17. En bra løsning vil jeg nok tro men en stor overgang – fra en stor hage til et borettslag med gang- og trappevask hver 3 eller 4 uke. Ble det lagt ut på Notar eller hvor? Det tar sin tid med slike salg. Masse jobb venter i så måte. Lykke til.

    18. Etdiktomdagen: Ja det tror jeg mamma hadde likt også :)) Mye å rydde etter så mange år i huset her :)) Også males det i leiligheten , men det har vi noen til å gjøre for oss :)) Bra du trives..men kan det ikke hende noen har lyst til å kjøpe til en ok pris da :)) Takk og klem til deg også <3

    19. Helge: Tror det blir bra ja :)) Det er selveierleiligheter så trappevask ligger i fellesutgiftene så det slipper vi heldigvis unna :)) Takk for lykkeønskninger :)) Huset står til salgs på Finn. no..

    20. Oi , skal dere flytte ..
      Ja tenker det er rart ..
      Men helsa kommer først tenker jeg ..
      Godt dere er litt kjent med dit dere skal flytte . Vi flyttet jo til Hokksund for akkurat 3 år siden . Jeg har aldri vanntrives så fælt.
      Naboer en på hver side som jeg enda ikke har hilst på , de er visst etter det vi har hørt , finere enn oss . Jeg holder ut da formen min ikke orker å se etter nye steder akkurat nå. Men gjett om jeg er flyttbar igjen ..
      Vi har hage med kun litt Blåbær busker og en Syrin.
      Håper dere får en brukbar terrasse dere kan ha masse blomster 🏵🌸🌼🏵🌸🌼
      Ønsker dere masse lykke til med Salg og flytting .
      Dette er spennende tider ❣

    21. Å – det blir nok en stor forandring – både på godt og vondt! Skjønner at det er blandede følelser, men det kommer til å bli helt supert! Mange klemmer <3

    22. Lisbeth Lone: Ja det blir nok både litt rart og litt fint 🙂 Så leit du ikke liker deg da,men om du ikke flytter igjen håper jeg du trives bedre der etter hvert..
      Syrin er så koselig syns jeg.. Er stor terrasse ja så plass til en del der om man ønsker :)) Takker så mye <3

    23. Oi, ja det kan vel bli litt av en forandring ja 🙂 Fra huset til mamma og pappa, til ei lita leilighet i byen der jeg ikke kan ha katten min eller ha noe hage ute, så kjenner jeg at jeg savner å bo i et hus ;o Men det blir nok ikke noe eget hus på meg med det første, om det blir slik i det hele tatt 🙂 Det er jo positive ting med leilighet så klart, blant annet du slipper alt sånn utebevaring, ikke maling eller måke snø og sånt 😛

    24. Det er en tid for alt. Og selv om det er vemodig, så vil det helt sikkert være til det beste. Og med gode solforhold, så kan du sikkert ha noe pent på terrassen/balkongen i den nye leiligheten også, og skape trivsel og glede der <3
      Og så får dere anledning til å være mer sammen, og ta godt vare på hverandre <3
      Lykke til med hussalget. Huset får nok nye og gode eiere.
      God klem fra meg <3

    25. Det blir nok en stor overgang ja .. men etterhvert blir dere nok fornøyde. Får vi håpe! Jeg har flere vennepar som har flytta til sentrum her og stortrives, men også noen som solgte huset og kjøpte leilighet som følte det var helt feil. Så da var det på an igjen, selge leiligheten og finne nytt hus! I høst har vi også kikka på 2-3 leiligheter i sentrum. Helsa mi er jo ikke heller noe å skryte av. Men det har alltid vært noe galt med det vi har sett på, så enn så lenge blir vi i dette 220 kvm store huset med vel et mål hage .. legger bare lista litt lavere tenker jeg, og forblir her til jeg er klar til å løsrive meg fra huset. Lykke til med hussalget.

    26. Eva: Ja det er litt slik, og mange flytter i leilighet etter hvert :)) Blir nok mye positivt også ja :)) Takker så mye for gode ord :)) Klem <3

    27. Marit: Ja di fleste jeg kjenner som har kjøpt leilighet er veldig fornøyde, men kjenner ei som kjøpte hus igjen.. så vi får satse på at vi trives :))
      Man må finne noe en virkelig kan tenke seg før en flytter fra huset sitt… Takker <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg