Javel…så har jeg (bitte)litt grønne fingre da…

I våres planta jeg jo som noen har fått med seg sqaush ,som først kom seg veldig fint..men så datt planta sammen og jeg trodde den var helt ødelagt..se innlegg… IKKE grønne fingre ..her… Men jeg lot den stå og som noen kanskje fikk med seg på bildene av Rosa og Ronald (malte egg ) satt de oppi krukka med sqaush planta..og da så der jo kanskje en Sqaush også…og faktisk er det tre stk på den nå, tror det kommer flere også…så det var lurt å ikke kaste den med en gang…men være litt tålmodig.

Planta ble jo mer liggende utover og den er litt gul i bladene, så har vel ikke hatt de beste forholda…men nå kan vi snart smake på selvdyrket Squash (..eller ikke helt selvdyrket da ,fikk jo plantene av svigerinna mi )

Under her ser dere litt av planta underveis ,fra planting til den datt sammen….


Og under her ser dere at det faktisk ble Squash på den ….

#mjøndalen #squash #planting #hage #norge

32 kommentarer
    1. Jøss, du er jo rene gartneren 🙂 Eller gårdbrukeren eller noe sånt 😀 Jeg har ikke grønne fingre. Vi HAR kjøpt blomster nå…Prøver igjen.. Men den ene bare mister masse blader…hele tida…Og vi gjør som det står med vanning…det hjelper ikke… Og orkideene lever fremdeles sånn halvveis.. 😀 Skal du ha deg squash-middag nå da :-)? Godklemmer fra meg <3

    2. frodith: ..hehe..not ..bare litt flaks av og til :)) Jeg har noe som kan stå en stund..men jeg legger ikke masse arbeide i å ha det lenge heller 🙂 …men alltid gøy når en får det til da 🙂
      Ja må jo lage noe av det..eller bare spise noen biter slik den er :)) Klem tilbake <3

    3. Så kjekt å se resultater da 😀 Dette her er jo det beste av alt, når det spirer og gror, og bærer frukter, selv om du trodde det var “lost case”.
      Du har nok grønne fingre…sikkert lysegrønne i alle fall <3
      God klem til gartnerspiren <3

    4. Nemen så gøy da. Sjølvdyrka squash er jo så godt da. Det må eg jammen prøve ein gong. Når det blir så flotte godbiter sjølv om planten dett sammen, ja da må vel eg og greie det. Nyt den. Klem herfra. Snakkes over helgen. Nyt helgen vennen. <3

    5. Eva: Ekstra gøy når det kommer noe på plantene..og det var litt overraskende siden den hadde falt sammen..men da vet jeg det at den kan bare ligge i stede for å binde den opp :))
      ..hehe..veldig lysegrønne …..Takker og klem tilbake <3

    6. Margrethe: Ja der kan du se, jammen fikk jeg det til…men det var nok bare flaks da :)) Ser fine ut, har ikke smakt enda..håper de er gode også :))

    7. gretashobby: Ikke sant, ble overrasket da jeg så det begynte å komme..litt moro :)..ja nestegang skal jeg ikke binde de opp bare la de ligge og vokse utover…man lærer av erfaring :))
      Kos deg på tur…snakkes 🙂 Klem <3

    8. Åååå, jeg og vil!!! 🙂
      Jeg sier hvert eneste år, “neste år, da skal jeg og dyrke noe”.. Det ender enten opp med ingenting, eller sukkererter :p
      Du er FLINK!!

    9. Så gøy :). Vi har en avocadoplante her som har vært en tålmodighetsprøve… Er litt gøy å få det til, nå er planten ca 60cm, men er vel heller usikkert om det noengang vil kunne komme avocado på 🙂

    10. Ja det er bare å stå på.. naturen er noe finurlige greier som både kan gjøre ting vanskelig og lett.. og er jo så moro når den bidrar på denne måten 🙂

    11. Ja, det gjelder å ha tro og tålmodighet, ser det ut til. Men du har vel passet på at den fikk bra med sol på seg også? De jeg plantet av frø er bare grønne blader på, ingen forglemegeiblomster, men de får stå enda, lever i allefall…:)

    12. Så flott planta ble! En skal ikke gi opp plantene sånn med en gang.
      Jeg trodde tomatplantene mine ble helt ødelagte, men nå gir de meg deilige tomater hver dag.

    13. Hanne: Sukkererter er jo bra å få til da…det har ikke jeg 🙂 Ikke ofte jeg “dyrker”noe jeg heller…men gøy å prøve litt..og særlig når det kommer noe på det :)) Takker <3

    14. matfoross: Helt klart fornøyd med det :))..ja det gjelder å være tålmodig..trodde ikke det skulle komme noe på min jeg heller :))

    15. maiken: Sant, var jo ikke mye sol her…men den sto på en solfylt plass så fikk med seg den sola som har vært :))..kan fortsatt være håp for blomstene dine også :))

    16. Sonja: Takk, ja har lært det nå..at tålmodighet kan lønne seg :)) Så deilig med egne tomater…noen år siden jeg har forsøkt det :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg