Jeg har IKKE grønne fingre !!

Nå kan jeg konstantere at jeg ikke er noen god gartner. Har jo prøvd meg på et par planteprosjekter i våres , som de som har lest bloggen en stund sikkert har fått med seg.

Jeg fikk jo tre fine Squashplanter av en svigerinne..to av dem plantet jeg sammen og de så ut til å klare seg ganske bra, se bildet under , slik planta så ut her om dagen ..


Og under her er hvordan den ser ut i dag, har forsøkt å sette den ut og gi den vann..men det er nok stilken som har knekt ser det ut til …


Også sådde jeg jo en del Stemorsblomster og de burde jo blomstra fint nå, slik som disse kjøpte på bildet under …


Men sånn som på bildet under her er det med de selvsådde nå, men sommeren er ikke over ,så kanskje kommer det en blomst eller to …


Men jeg kan iallefall lage fine blomsterbilder da ….
#blomster #gartner #stemorsblomster #mjøndalen #plantasjen

 

 

53 kommentarer
    1. De kommer disse her:-) Litt gjødsel og lys, så har du dem. Mine squasher gjemte seg bak en gardin og døde, men går for indian summer og sår noen nye. Har du først fått til en plante eller to så kaster de utrolig bra av seg. Og har du SETT hva de tar for planter som er kommet så langt som dine på et hagesenter??? Kan kjøpe mange grønne godsaker i butikken for den prisen. Ikke gi opp!

    2. Hahaha jeg har heller ikke grønne fingre og plantene mine bare dauer liksom, men jeg kjøpte grønne hagehansker på plantasjen, håper de hjelper litt i alle fall 😀 Oh du og du det blomsterbildet ditt er vakkert <3 godklæmme 🙂

    3. Ikke fortvil. jeg tenkte ikke ha noen grønnsaker i år.. men sådde noen agurk og de var på størrelses med squashen din og klappa sammen som en gelemann i tropevarme. Og stemor får du blomst på. som tujanka sier.. litt gjødsel og lys 🙂

    4. Ikke alltid like lett nei 🙂 Har selv sådd stemorsblomster – de blomstret ikke før i september og sto helt til vinteren kom.

    5. Stemorsblomstene dine blir nok fine utover sommeren de. Ting man sår selv tar mye lenger tid enn ferdige planter hvis man ikke har drivhus eller veksthus har jeg merket.
      Og grønnsaksplanter man har hatt inne blir ofte som et slakt når de kommer ut. Men som oftest retter det seg opp bare de får litt støttepinner og varme. Lykke til. 🙂

    6. Jeg har heller ikke grønne fingre….Jeg drepter ALT av planter…Men nå er planen å prøve igjen, med noen orkideer, i nye leiligheten 😀 Klemmer <3

    7. tujanka: Jeg kan jo håpe..og jeg får stelle litt ekstra pent med dem..men den Squashen tror jeg ikke kommer seg :))..gjemte seg ja..hehe…
      Ja planter er jammen dyrt…så hadde vært gøy å få til selv ..og jeg skal ikke gi opp enda nei :))

    8. ladyaugust: ..hehe..godt det ikke bare er meg..men hender jeg får til noe ..av og til ..da :))..hehe..får kanskje kjøpe grønne hansker jeg også 🙂 Så hyggelig du likte det..slike er morsome å lage da 🙂 Nattaklem<3

    9. dedicat: Takk..da skal jeg høre på deg 🙂 ..hehe..godt du mislyktes litt også da…eller det var stygt sagt..men da skjønner jeg jo det er vanskelig…for du HAR jo grønne fingre :))..da skal stemoren få litt ekstra omsorg …så får vi se :))

    10. anneemargrethe.blogg.no: Trenger vel litt øvelse..så får prøve neste år også :)..hehe..det var seint ja..men gøy at det komm noe til slutt…kanskje det blir slik her også :))

    11. Trulte H: Fint å høre…da skal jeg ikke gi opp håpet…ja med et drivhus blir det nok litt annerledes..og det har jo mangla varme i år..:))
      Skal prøve litt til med den Squashen også..men den er nok knekt…:)) Takker så mye <3

    12. spisogspar: Nei, men jeg får prøve igjen neste år..og ja det er fremdeles håp for stemoren tror jeg …kan jo håpe iallefall :))

    13. frodith: Er litt trøst i det da..at ikke alle andr får det til..og jeg har fått til noen planter før..men da har jeg ikke sådd dem selv..men kjøpt ferdig plante :)) Håper du får til orkideer i den nye leiligheten da..jeg er ikke ekspert på dem jeg heller..men fine er de :)) Nattaklem<3

    14. du eg plantet reddikker og gulrot i terassekassen ett år…..etter 3 mndr var gulerøtten fine busker men ingen rot og reddikkene var noe tråde i kvit og rød som smakte veldig godt,men TRÅD altså ikkje en grønnsak så ikkje bare du dette skjer med hahahaha

    15. Blomster trenger stell som barn trenger omsorg. Det spirer og gror fort nå etter alt regnværet vi har hatt. Skal visst bli litt mere regn iløpet av uka – håper det blir minst mulig for min del.

    16. Ja, det blomsterbildet er kjempefint. Nydelig fargesammensetning – og A for Anne! 😀 Jeg har nok heller ikke så veldig grønne fingre. Har noen grønne stueplanter inne, og hovedsakelig stemor og eføy ute. De klarer seg. Skal supplere litt etter hvert. God natt! 🙂

    17. Går nå rette veien da, medde selvsådde…, bare være tålmodig og i mellomtiden kjøpe “ferdige” . Var veldig fint med de blå og rosa sammen i krukken, kanskje jeg kopierer det..

    18. Haha, her kjente jeg meg altfor godt igjen, men som du sier, så er jo ikke sommeren over enda, så mye kan jo skje 😀
      Samboeren her måpte skikkelig i dag morges når jeg stormet ut for å ta bilde av knopper som plutselig hadde kommet på plantene guttene sådde i påsken. Det hører med til den historien at jeg ikke aner hva som kommer der, for rett etter at guttene var ferdig med å så, så klarte jeg å sparke til boksene med frø inne i stuen….

    19. Jeg har helt gitt opp mine “gartner egenskaper”, alt dør. Gubben er BlomsterFinn her i gården (er absolutt ingen BlomsterFinn type, vel og merke) Jeg tror gubben har et eget blomsterspråk for han kan til og med få en gammel avblomstret julestjerne til å blomstre igjen!!! Ha en fin dag 🙂

    20. Squach planten kommer seg sikkert. Stemors blomstene dei kommer, det trenger du ikkje å vere redd for. Det har jo ikkje akkurat vore tropevarme hos dere heller. Så det blir nok flotte planter av dei. I dag ahr vi visst samme ver. Regner ikkje ehr da, men veldig grått og tåkete. HA ein fin dag uansett ver. klem

    21. De der ser bra ut i forhold til tomatene jeg tydeligvis satte for tidlig ut. Stakkars små.
      Men de er ikke helt døde, så de får stå og så får vi se om det blir en tomat eller to i år. *ler*

    22. cuskima: ..fikk jo fine planter du da..hehe..men hadde jo vært ok at det du skulle spise var vellykket også :))..godt det ikke bare er meg…:)))

    23. Helge: Ja, prøver å følge opp..men blir nok ikke den riktige “omsorgen” på plantene mine :))..litt varme og sol hadde nok bedra veksten litt..og hadde vært veldig deilig også :))

    24. karidansen: Tusen takk, moro å holde på med ..og fint å ta bilde av det..for det visner jo fort :))…har noen planter som kommer fint her også..men det er helst de som klarer seg på egenhånd :))..men koselig med blomster i krukker…får heller kjøpe ferdige planter :)) Klem:))

    25. maiken: Ja de stemorsblomstene er det vel håp for enda :))..og blir nok å kjøpe litt mer også…om sommeren kommer skikkelig…
      Ja de fargene kvikker opp litt de …bare å kopiere :))

    26. Min matgale verden: Ja , er vel ikke bare meg..heldigvis..eller kanskje desverre for dem det gjelder :))…øvelse gjør mester ja..så forsøker sikkert til neste år også :)) Fin dag videre :))

    27. Mona: Det er jo håp enda for de stemorene..blir kanskje blomst på dem før høsten…:))..oj, knopper ja…de må man jo ha bilde av..tror jeg husker det med såinga til guttene..Blir spennende å se hva som dukker opp da…

    28. Annika: Veldig kjent det der..men får kjøpe litt nytt innimellom !..hehe..skjønner ..flink med blomster og planter, men ellers en annen type enn BF…:)) Greit med at mannen har teken på det med blomster da ! Takk, fin dag videre til deg også :))

    29. gretashobby: Ser dårlig ut…men kaster den ikke riktig enda :)..det er sant de stemorene trenger nok mer sol og varme for å blomstre :))..her har det regna jevnt i dag..men jeg har fått rydda i et kjøkkenskap..det var jo bra 🙂 Stor klem til deg også <3

    30. Sonja: ..da kan jeg tenke meg hvordan de ser ut ..hehe..:)) ..neida man kan håpe , blir det riktig godt og varmt er det jo mulig :)..solmodne tomater …nam <3

    31. etter eg flyttet for megselv blomstrer endelig orkideene mine for første gang på flere år….så tror også det ahr med formen din og gjøre, vinduet osv….disse plantene har eg hatt med meg i flere år og på flere flyttelass….eg har bodd her kortest av alle stedene enn så lenge og alikevel er det HER de har trivdes best,,,,svære blader og store sterke stilker på orkideene eg har 5 og den ene har blomstret siden eg fikk den i august 😀
      Fredsliljen derimot……vikkje

    32. cuskima: oj, så bra..da er det nok bra vekstforhold i den nye leiligheten :))..jeg har ingen orkideer for tiden..men de er fine :)) Håper du får til fredslilja også da…men da må du nok være helt rolig..for den liker vel bare fred….hehe…:))

    33. Vi er nok mange i den klubben der! Jeg er veldig glad i blomster, og orkideer er vel den eneste inneplanten som blomstrer hos meg – igjen og igjen! Men de ser jo litt stakkarsli ut når blomstene visner og detter av. Da gjelder det å ha tålmodighet, vanne litt og vente – og plutselig kommer det nye blomster. Men gjødsel og sånn…der svikter jeg blomstene mine.
      Grønnsaker har jeg ikke prøvd meg på, selv om jeg har lyst – men tror det er et ikke-prosjekt. Jeg tror Stemorsblomstene dine kommer sent, men godt. De ser jo frisk og grønn ut så dem tror jeg på!

    34. margarites: Skjønner det ikke bare er meg ja 🙂 Blomster er nydelig…men begynner de å “skrante” er de ikke så fine lenger ..jeg er nok ikke tålmodig med slikt….
      Kjøpte gjødsel..men er så redd for å gi for mye..så det blir muligens alt for lite i steden..hehe..
      Håper på de stemorsblomstene ja..men veldig trege da :)) Fin kveld til deg :))

    35. Jeg kjenner meg igjen her. Derfor jeg har sluttet å så selv 😉 Men stemorsblomstene kommer til å bli fine. Selv om de kommer litt sent 🙂
      Og A’en, den var jo bare helt fortryllende delikat <3
      Kos med blomster, det pynter opp. Jeg har ikke kjøpt noe særlig i år. Og bedet er fullt av brunsnegler...Så dette året tror jeg at jeg tar det helt med ro ang. blomster 🙂
      God blomsterklemmer til deg <3

    36. Ikke like kjekt å se at det ikke blomstrer som det skal… Skjønner at du blir litt lei da.
      Jeg har mye som trenger litt sol i Bergen nå, og håper at tingene vokser nå mens jeg er på ferie… Vell får snart se..)

    37. Eva: Gøy å prøve..men like greit å kjøpe ferdige planter ! …joda de kan nok komme.. på slutten av sommeren kaskje :)) Ja den A`en blei ganske så fin den …
      Har ikke så mye blomster jeg heller ..litt i noen krukker og noen i hagen som klarer seg heeeelt på egenhånd :))..lusker noen brunsnegler rundt i hagen her også…Klem og sov godt <3

    38. Vanja: Litt kjedelig…men skal gi de stemorene en sjanse da..bare sola og varmen kommer 🙂
      Kanskje du kommer hjem til et skikkelig blomsterflor..får håpe det :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg