Ut å gå….

Nå i Juli har det foreløpig ikke blitt noen gåturer på meg, men i Juni hadde jeg et par gåturer, en tur med hver av guttene bl.a. Da gikk vi en runde som jeg ikke har gått på mange år, rett ut fra der vi bor ….men motsatt vei av der jeg har tatt gåturene de siste årene.

Runda er ikke mer enn ca 25min, men det er litt stigning så litt trim blir det. Og det som var litt merkelig var at da jeg og eldste sønn hadde gått runda , tok han frem noen bilder i skuffen her og skulle se på..og av mange tusen bilder jeg har tok han akkurat opp den bunken med bilder fra da vi gikk tur akkurat på dette stedet da de var “små”.

Håper å få litt overskudd til noen gåturer igjen snart, for bevegelse og frisk luft er godt selv om jeg ikke akkurat” trener “så mye for tiden.

Skriver litt under bildene….


Gode sko jeg fikk av den spreke “tantejenta”….HER.

Fin utsikt mellom trærne ….

Her på tur med yngste sønn…..

Her ser vi utover elva og bygda…..

Og her er jeg og eldste sønn på tur….

Og her noen bilder fra samme runde da guttene var mindre…..#mjøndalen #tur #natur #nedreeiker #blogg

68 kommentarer
    1. Du er flink du. Selv om du ikke føler det blir så mye, så kommer du deg jo ut litt. Og det står i alle fall ikke på utstyret. Jeg liker så godt de skoene…frisk farge og alt sammen.
      Kjekt at du kommer deg ut litt med guttene dine. Da er det jo en tur med dobbel mening <3 Mine unger liker ikke å gå tur. Så det er sjelden jeg får dem med meg på tur.
      Koselig med bilder fra mange år tilbake. Det er alltid så kjekt å se gjennom sånne bilder, både for deg og guttene tenker jeg 🙂 Kjekt at du delte 🙂
      Håper det går fremover med moren din også <3
      God klem fra meg til deg <3

    2. Morsomt å se bilder fra både NÅ og DA 🙂 Jeg kan mest bare gå tur nå jeg også …for jeg har så vondt i menisken. Tror hvertfall det er det. På siden av knærne, gjør vondt med en gang jeg begynner med litt løping. Skal på gåtur på onsdag til torsdag, overnatte i skogen, på hytte 😉 Får håpe det går fint hvertfall 🙂 Meldt pent vær 🙂 Tøffe sko har du også 🙂 Jeg har rosa og lilla 😀 Blir glad av å gå ut på tur med fine sko 🙂 Håper du har litt fine dager nå <3 Klemmer <3

    3. Eva: Takk, ja litt er bedre enn ikke noe..og det står ikke på lysta ..men det er den formen da..det kjenner du jo til …Litt friske farger er hyggelig ..også på tur 🙂
      Koselig å gå med guttene ja..blir jo ganske sjelden ..men ca to ganger i mnd går jeg og eldste sønn en runde :))
      Var litt moro å se at vi var på akkurat samme stedet da de var mindre, dette er ikke et sted vi går ofte..men veldig fint..så kanskje jeg får gå mer den veien fremover :))
      Fortsatt ikke bra, men stabilt med mamma :)) Klem og sov godt til natta <3

    4. frodith: Takk, ja akkurat samme sted 🙂 Da er det best å ta det litt pent ja..og håpe det går over snart 🙂 Litt rolig gange gjør seg nok best da ..så koselig med overnatting på skogshytte 🙂
      Friske farger er fint på tur..da føler en seg litt sprekere iallefall..hehe..
      Blir mye sykehusbesøk fortsatt…men i kveld satt jeg og mannen og koste oss på terassen og spiste is i sola…det var jo hyggelig 🙂 Klem og sov godt i natt <3

    5. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Du er jo flink til å gå turer ..og er vel ganske sprek også 🙂 Litt friske farger gjør seg det :)) Jeg har masse tid til å gå..og lyst..det er utmattelsen som stopper meg ..
      Men man trenger jo ikke gå langt..men være litt ute iallefall :))

    6. Moving On: Takk så bra du synes det 🙂 Blir ikke så ofte gåturer..men prøver å få vært litt ute…håper du får til noen småturer også :))

    7. morsmiddag: Sant , en får tilpasse det slik det passer…men litt bevegelse og frisk luft trenger man :)) God natt og fin morgendag til deg :))

    8. Ja alt er bedre en ikke noe!:)
      Om ikke de blir gåturer så “skylder” jeg på at jeg er aktiv hele arb.dagen med lek og morro,.så får bevegelsen!:) hahah

    9. Åh, her var mange fine bilder:D Og dæven, det første bildet som er tatt ut mellom trærne er enormt likt på utsikten fra skogen her og utover fra hvor jeg bor – så morsomt. Er så koselig at dere er så flinke å ta dere slike turer <3 Godt for sjel, kropp og sinn, det!

    10. Så herlige bilder ! Og så hyggelig at det var sønnen din som dro fram bildene 🙂 Selv små turer kan skape gode, varige minner. God sommer 🙂

    11. Hei, så masse fine bilder både turbilder og av blomster. Kjenner jeg blir litt glad og inspirert av å se..Så fint det er at man kan inspirere hverandre. Håper du får lere turer framover. Det er ekstra artog å gå steder som betyr ekstra masse for en..

    12. Vegard Ulvang sa en gang til meg at alt er bedre enn ingenting. Å gå en tur i ny og ne, er mye bedre enn aldri å gjøre det.
      Så da stoler jeg på eksperten. :O)
      Koselig å se de gamle bildene også.

    13. Moro med sånne foto montasjer 🙂 Man er vel for lite flink til å ta frem bilder nå for tida, var kanskje lettere før når det var papirkopier og satt i fotoalbum. Der er jeg blitt veldig sløv … Nyt sommeren 🙂

    14. Det er deilig å komme seg ut litt. Så koselig at guttene vil være med. Jeg burde definitivt komme meg ut på tur igjen…..har vært lite av det her også. Prøvde oss på litt slåball i hagen i går, kondisen var på bånn tydeligvis! Har en plan om trening i Spania. Nå er det snart bare en uke igjen til vi drar HJELP!!! Har ikke begynt å pakke ennå! Ha en fin dag vakre 🙂

    15. såååååå gøy å se de gamle bildene….veldig morsomt med sånt.
      Før pleide pappa ta film og vise på laken i stuen…laken hengt opp på veggen…..vi elsket det 😀
      ha en super tirsdag og håper du og mamsen snart er i bedre form igjen
      klemmetingene <3<3

    16. Du er flink å komme deg ut på tur innenfor egne grenser. Jeg bør/ må bli litt flinkere der. Jeg greier bare ikke kjenne at jeg får energi av det, blir bare helt tappet 🙁
      Fin utsikt nedover dalen da, du ser nesten like hjem til meg 😉

    17. Herlige bilder. Både de av ny dato og de av litt eldre.
      Det er godt å komme seg ut, det gjør noe med en. Så bra du klarte å komme deg ut de turene der. Håper du klarer flere snart. Ikke godt å ikke klare slik en vil. Ønsker deg så masse av gode krefter framover.
      Klem<3

    18. Jeg vet godt hvordan det kjennes å ville bevege seg uten at en greier det – ikke noen god følelse.
      Etter en tid hvor pumpesystemet har protestert så snart jeg har prøvd meg en tur, gikk jeg med muslkk på øret i går. Det gikk bedre. Og musikken var Elvis, Piaf, Ray Charles etc…Håper at du finner bedre form etter hvert…

    19. hei. Det er ikkje så mye som skal til for at det gjør godt. Flott plass det der å gå tur på. Og så gøy å finne bilder fra da gutta var små da og dere gjekk samme rute. Håper du får overskudd til å gå snart igjen. For da får du jo mer overskudd av det også. Håper det snart går bedre med mamma. Klem fra våte sogn. <3

    20. Skikkelig fine turbilder selv om det er en stund siden, en kan se det på turklærmoten, he-he 🙂 Artig å se. En får tro det vil bli flere slike opplevelser utover. I alle fall ønsker jeg det for deg! Ingen ting gjør så godt som å være ute i naturen, ikke bare pga. at en får brukt muskler, men også fordi en får brukt alle sanser, herlig 🙂

    21. Fromfat2phat: Tusen takk 🙂 ..så gøy at vi har ganske lik utsikt i nærområdet da…veldig fint å se utover slik 🙂 Deilig å være ute..og man trenger jo ikke gå langt..men litt bevegelse må man ha :))

    22. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Det er sant, ta det slik det passer med formen 🙂 Jeg har ikke talt skritt..men høres ut som du beveger deg mye i løpet av en dag :)) Sov godt :))

    23. miastorp: Takk :)..ja de er begge to glad i å se på “gamle”bilder ..koselig det 🙂 Sant …bare det å få vært litt ute og helst i naturen er deilig :))

    24. karidansen: Takk for det :)..hehe..hyggelig å høre …men på nært hold er det nok litt mer rynker…ja gutta har jo gått fra barn til voksen ..så da blir det jo litt forandring :))

    25. fjellgeitbundingen: Takk så fint å høre 🙂 Det er sant mye inspirasjon på bloggen..og mye variert..gøy det 🙂 Det blir nok noen turer igjen og gjerne denne runda :))

    26. Sonja: Og han kan jo det der …så han hører vi på :))..artig å ha snakka med han da…
      Takk, jeg elsker å se på gamle bilder :))

    27. dedicat: Takk, synes jeg også 🙂 Guttene tar ofte frem bilder når de er her ..og det er slike vi har liggende i skuffen ja..lettere å sitte å se litt på dem 🙂 Men pcbilder er jo kjekke til blogginnlegg da ! Takk, du også :))

    28. Annika: Sant, prøver å være en del ute selv om jeg ikke kan gå så mange og lange turer..men er formen ok går jeg gjerne ei runde 🙂 Slåball og slikt er jo gøy da..men mange år siden sist jeg prøvde .
      Blir nok fint å komme til Spania..og med litt trim blir det nok perfekt 🙂 Kos deg <3

    29. cuskima: Takk ,så hyggelig…jeg liker også å se slikt :)…det husker jeg var gøy også, vi hadde ikke sånn filmfremviser..men var hos noen som hadde..også lysbilder da :))
      Takk, det går litt opp og ned men noen ting er bedre..er fortsatt på intensiven..men vi kan prate litt mer med henne nå 🙂 Klem og god natt <3

    30. Inger: Takk, ja forsøker så godt jeg kan ..og tar det i mitt tempo 🙂 Jeg går heller ikke ofte for jeg blir heller ikke bedre av å gå når formen er laber..men på litt bedre dager passer jeg på å gå så lite at det ikke tapper for krefter..men noen ganger “må”en bare bevege seg litt :)Håper du får til noen småturer ……Da er kanskje huset du bor i en liten prikk på bildet :))

    31. BforB: Takk for hyggelig tilbakemelding 🙂 Ja være ute å bevege seg litt er godt..så får en tilpasse det formen man er i …ta “små skritt” av gangen…Takk og det samme til deg 🙂 Klem<3

    32. Magnus Alvheim: Ja det er nok mange som av ulike grunner ikke kan være så aktiv som en ønsker. Så da gjelds det å ta det i sitt eget tempo..og tilpasse det etter form og andre ting 🙂
      Det hørtes ut som bra musikk å gå tur til…Takk , håper det blir mange fine gå turer på deg også..og fortsatt fin sommer 🙂

    33. gretashobby: Sant ..trenger ikke gå langt eller fort…bare være ute å bevege seg litt 🙂 Fint tur sted ja 🙂 Blir nok noen turer fremover også..men med Me er det slik at om en presser seg når formen ikke er god…så blir en enda dårligere..men småturer på gode dager tror jeg er med på å bygge opp overskuddet :)) Hun er fortsatt veldig syk og på intensiven fremdeles..men noen småting virker litt bedre..og vi kan prate litt med henne innimellom nå..det er bra :)) Klem<3

    34. toveview: Takk…. de nederste er nok i typiske farger og mønstre for den tida ja..hehe..:) Blir nok noen flere gåturer fremover også..selv om jeg skulle ønske det var som før med gårunder minst en gang om dagen ..men glad for hver tur som føles greit..og deilig å være ute i naturen ja :))

    35. Litt er betre enn ingenting! Godt å få klarne hovudet litt… Eg òg elskar å sjå på gamle bilete, vert aldri lei, sjølv om eg har sett dei hundre gongar før 🙂

    36. Jeg vet godt hvordan det kjennes å ville bevege seg uten at en greier det – ikke noen god følelse.
      Etter en tid hvor pumpesystemet har protestert så snart jeg har prøvd meg en tur, gikk jeg med muslkk på øret i går. Det gikk bedre. Og musikken var Elvis, Piaf, Ray Charles etc…Håper at du finner bedre form etter hvert…

    37. commingson: Det var deilig ja…gikk ganske greit ..men nå har det vært litt mye her en stund..kjenner det tar på..men det går jo litt opp og ned….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg