Nå blir jeg nok sprek !

I går da vi var på bursdag hos mamma , var “tantejenta”mi der også (datteren til den eldste søsteren min)..og hun er veldig god til å løpe og bytter derfor stadig ut løpeskoa sine, så hun hadde med seg noen par hun ikke brukte lenger som noen kunne få om de passa..så da fikk jeg meg to par fine fargerike “joggesko”..bytter bare såle i dem.

Så nå regner jeg med det blir lange turer i skog og mark på meg ….ikke bare rusleturer på 20-30 min…for jeg håper jo det ligger igjen litt fart og utholdenhet i de skoa…

Hun vant også nylig Birkebeinerløpet for fjerde gang på rad...se her

(…bilde fra bladet Kondis…)


#birkebeinerløpet #joggesko #kondis #blogg #løp

49 kommentarer
    1. Stilige! Det er fantastisk å få tatt litt turer i lette sko, og har du først begynt, så er det lettere for å gjøre det igjen;) Kos deg!

    2. Så fine sko 🙂 De ser jo helt nye ut jo 😀 Og flinke niesen din. Gratulerer til henne 🙂
      Ja, nå skal du se det blir fart i deg også 😉 Det hadde nok vært noe det 🙂
      Jeg løper ikke selv. Har vonde knær, og må holde meg unna sånn type hard belastning. Men går helt fint å gå 🙂
      Kos deg masse på turer med de skoene 🙂 Turklem fra meg <3

    3. Tantejenta di som vann Birkebeiner løpet? Det er ikkje dårlig. Da har ho nok lagt att masse energi i dei skoa. Så da blir det snart fart på deg i skog og mark også. Lykke til med fargerike sko. klemmen

    4. tujanka: Takker 🙂 ..viktig med gode ,lette sko..blir nok gåing på meg..men all bevegelse er jo bedre enn ikke noe 🙂 Fin dag videre til deg :))

    5. Jøje meg, skal se det blir fart på deg nå! 😉 Uansett så er jo skoene så fargerike og fine at du får vel LYST til å bevege deg i de?
      Flinke tantejenta di da 😀

    6. Eva: Kjempefine…heldige meg..trang nye joggesko..men hadde ikke funnet noen enda …så det passa jo bra :)..hehe..det hadde vært noe ja….veldig mange år siden jeg har løpt også..så det blir nok gåturer på meg fortsatt :)) Klem tilbake :))

    7. gretashobby: Ja , retta det opp nå og skrev hun…for det var ikke så enkelt å skjønne det :))..sprekt det ja..kan jo håpe ..hehe…men blir nok gåturer..om det ikke skjer noe magisk når jeg tar på de skoa da :))) Klem <3

    8. Mona: …hehe..håper det setter fart på energien ja..men iallefall fine sko..og noen gåturer blir det ..og da er det hyggelig med litt spreke farger :)) Takk…ja hun er ei veldig flink og fin jente :))

    9. Øjj… øjj.. så bra da 🙂 Men nå må du for all del knytte skoa skikkelig godt før du stikker ut i skog og mark. Husk de er godt vant.. så det blir et forferdelig styr om de sliter seg fra føttene og stikker av 😀

    10. Gode sko er supervikitg, og har man det så klarer hvertfall jeg mer 🙂 Jeg har sko jeg får lyst til å løpe av 🙂 TEnk det du. Og fine farger er et MUST 🙂 Ha en fin kveld 🙂 Klemmer <3

    11. frodith: Helt klart 🙂 Så bra..blir vel ikke løping på meg..men kanskje jeg går litt fortere:))…elsker friske farger på slikt 🙂 Stor klem til deg også<3

    12. Oj får håpe at det ligger litt magi i skoene da for å vinne Birkebeineren i en eller annen form er utrolig stort. God tur når du føler at helse tåler en tur.

    13. Jeg tror absolutt at de skoene er vant å komme seg fort av gårde, så det fortsetter de nok med selv om det kommer nye bein oppi. Skal se det blir konkurranse om den førsteplassen i Birkebeinerløpet til neste år! Og vinner du så er det jo niesens fortjeneste, siden det er hun som har løpt inn skoene 🙂

    14. Det finnes så mye fint treningstøy og sko der ute at man kan bli inspirert til å trene bare av den grunn, men det går fort over.. Jeg er altfor lat og makelig anlagt til å trene.

    15. Ja, er det skoene det står på for å bli sprek, da bør jeg jaggu meg løpe å kjøpe meg et par, he-he ! Det trenger jeg virkelig. Jeg er langt unna sprek for tiden. Har nok med å gå på jobb en hel dag jeg. I det siste har jeg slitt med noe ryggsmerter, ikke godt nei. Men tror det kan bli bedre om en beveger seg oftere……..kanskje. Kule sko da, og hun er sprek niesen din, med seier i Birkebeinerløpet m.m.
      Ha en trivelig uke !

    16. margarites: ..hehe..håper det..for ikke så mye futt i meg ..men gå tur kan jeg få til da :)) …tenk det da om jeg stiller i Birken neste år..hvem vet…kan skje mye på et år…iallefall med så godt “trente” sko :))

    17. passionisthegenesisofgenius: Det kommer nok ikke til å stå på skoa nei…mere den som er oppi ..hehe..freshe farger ja 🙂 Og hun er en flott jente på alle måter :))

    18. Fru Tunheim: Ja det finnes jo i alle mulige farger ..så fint tøy kan man alltids få tak i …verre med formen…får satse på noen gåturer i allefall:))

    19. toveview: Det hadde vært noe…hadde jo vært enkelt da 🙂 ..jeg er allt annet en sprek, men håper å få gått litt turer da..bra med litt bevegelse, det er som regel bra for ryggen også..iallefall med gode sko og riktig underlag ..
      Skoa er fine de..og “tantejenta” er super :)) Takk ,det samme til deg :))

    20. fjellgeitbundingen: Det er det..har vært og er mange gode løpere i familien..(ikke så særlig meg da..hehe..) De skoa blir nok bra…fine iallefall :))

    21. Annika: Takk..synes jeg også :))..ja de er freshe..hadde bare hvite fra før..så artig med litt farger ..Ja du må jo få deg noen Converse først..hehe..

    22. Du verden så dyktig niese du har, må trene mye og systematisk før man når et slikt nivå. Grattis til med med for deg nye joggesko. Sko er viktig, skaffa meg nye joggesko selv, Asics, men må et par til som er mere til skogen. På 1990-tallet løp jeg mye slike løp så jeg kjenner godt til kondis, løp 26 halvmaraton og drøssevis andre andre løp. Men det var da. Håper VB har en god sesong foran seg både i bane- og skogsløp. Ha en fin dag.

    23. De skoene ser jo nesten nye ut. Flott at hun tenker på at noen kan arve i stedet for at de blir kastet. Flotte farger også. Ja, får håpe det følger med litt “sprekhet” også! 😉 Neste sommer blogger du kanskje om treningsopplegget ditt! 😉 😀

    24. Helge: Ja hun er veldig god på lange løp..og det er en eldere bror av henne også :)..har jo vært mye løping i vår familie..både pappa og søstrene mine også :))…ja du har jo løpt en del selv du…artig 🙂 Skotøyet må være i orden ja..og jeg var jo heldig å få disse fine her :)) Asics har jeg hatt også..fornøyd med dem :)) ..det håper jeg også…litt skader og plager blir det jo ved slik løping…så håper hun holder seg skadefri :)) Fin dag videre du også :))

    25. karidansen: Pent brukt ja :)..hun får stadig sko både i premie og sponset..så da bytter hun stadig ..og gir vekk litt også..heldige vi som får da :))..hehe..ja det kan jo skje mye på et år :))

    26. vezzo: Veldig fornøyd..takk :)) Hun er kjempeflink..jeg er jo fra en “løpefamilie” selv om jeg ikke har løpt så mye..men gått langrenn da :))..blir iallefall noen gåturer….

    27. For en spreking hun er! Og så deilig med nye, gode sko – slikt er ikke å undervurdere:) Jeg gleder meg skikkelig til å kjøpe meg et par nye, gode sko nå i løpet av nærmeste tiden, det trengs virkelig og det er så motiverende å komme seg ut når man har gode sko:D

    28. Fromfat2phat: Hun er kjempeflink..:))..jeg var heldig å fikk fine sko ja ….skal man ha glede av å gå tur mååå man ha noen gode sko :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg