Ei mager uke…

Etter den mektige frokosten sist lørdag HER måtte det bli ei mager uke syns jeg..hehe.. Bare tuller, har spist både koteletter og laks for å nevne noe.. men det på bildene her er jo ganske mager mat da..

Skriver litt under bildene..

Bakte grove rundstykker i begynnelsen av uka…oppskrifta jeg bruker ser du HER..

Noen dager er det greit å bytte ut mektig middag med litt salat..

Og med olje (som eldste sønn kjøper av en på jobben..og som jeg fikk i julegave )i stedet for dressing blir det hakket sunnere..og vann er best til maten sånn i lengden syns jeg..

Slik lunsj blir det som regel et par ganger i løpet av uka..

Og her var kveldsmaten dagen før rundstykkene ble bakt..vi er nemlig litt slik at har vi ikke fått handla så tar vi det vi har i huset ..(selv om butikken bare er ned ei trapp omtrent ..) #matprat #mjøndalen

 

22 kommentarer
    1. Deilig mat du spiser. Kunne nok vært flinkere å variere jeg også. Spiser en del brødskiver med pålegg jeg. Ikke usunt det heller, men er jo spennende med sånn variasjon som du viser her.

    2. fjellgeitbundingen: Liker litt variasjon..men på kvelden er det ofte brød eller rundstykker med pålegg her også … god mat det :))

    3. Ja her var det mye sunt..jeg har begynt litt sunnere jeg også…men holder meg til vanlig mat..uten godis på hverdag..og bare litt godis på helgene..Nå skal magen min vekk!! hihih…Ha en god kveld!

    4. frodith: Vi spiser jo mest fisk, poteter, kylling, ris og slikt.. Her er det mannen som gjerne vil ha mager mat (men ikke lite mat altså)..men mye proteiner.. han tar som regel en boks tunfisk oppi salaten også :)) Klem <3

    5. Toini: Vi spiser litt både og vi…men mannen trener med vekter og er opptatt av “riktig” kost til hverdags…har middag med fisk, kylling, poteter og ris de fleste dagen i uka :)) Godis får man ha til helgen ja..og av og til ellers da.. Kos deg med kvelden du også <3

    6. Ser ekstra lekkert ut med de bildene du tar. Og lurt med ordentlig god olje på salaten…
      De rundstykkene skulle jeg gjerne satt tennene i, men det er leenge siden jeg har bakt det her hjemme

    7. Se der ja 😀 Variert og flott 🙂 Er blitt litt slurven med det estetiske rundt maten.. Det ble veldig ¨¨tydelig” når jeg så dine bilder 😀

    8. Ja,nemlig^^ jeg får ta ett kurs hos min bror som kommer flyttende tilbake til byen..han er veganer og vet masse om sånt man kan ha i salat som både metter og gir proteiner:))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg