Vi “rike”har det bra..

Rik ? Nå spørs det hvem man sammenligner seg med da, og problemer og bekymringer kan være minst like store for “rik” som fattig…

 Men da vi var på kafè i dag tenkte jeg på hvor heldige vi er som har mulighet til å kjøpe det vi har lyst på uten at det påvirker økonomien i noen særlig grad..

Og at vi kan kjøpe med det vi har mest lyst på til kvelden også.. i dag blir det Lammeskank til lørdagsmat her..

Men husker godt da vi hadde bygd huset og gutta var små.. at det var ikke alltid vi kunne kjøpe f.eks saft eller kjeks og en overraskende bursdag gutta ble bedt i “velta” budsjettet.. men syns det gikk veldig greit det også jeg..

I dag tok vi kaffen på Condelica i Drammen…

Mannen måtte jo ha litt søtt også, det er jo lørdag…og han er så veldig “flink” med kosten til hverdags…

Lammeskank er så godt og enkelt å gjøre i stand, hvordan jeg steker dem kan du se HER

#matprat #lammeskank #condelica 

 

18 kommentarer
    1. Det er nesten rart at man ikke hadde råd til alt når vi vokste opp, men sånn var det hvertfall. Og nå kan man jo få saft og kjeks billigere enn hva som helst liksom.. Rart hvor det forandrer seg. Og jammen er vi heldige vi med vanlig økonomi 🙂 Ha en flott dag Annebe <3 Klemmer <3

    2. frodith: Ja det var annerledes da.. men hadde det fint allikevel :)) Deilig å ikke måtte “snu”på krona.. men man har ikke vondt av det i perioder heller..:)) Klem fine du <3

    3. Ser helt herlig ut, ja, det var tøffe tider…Renta var høy, og pengene strakk aldri til…enda man sparte og sparte….men fin tid…Deilig å komme seg ut av huset og kose seg på cafe 🙂

    4. JA alt til sin tid…stram økonomi når man er ny etablert, også kan man kose seg litt på sine gamle dager…deilig det….jeg husker også med gru hvor jeg passet på for å få endene til å møtes…Håper dere har kost dere med lammeskanken..ha en god kveld!

    5. Dette med litt bedre økonomi er nesten et privilegie. Etter som ungene flytter ut og man bare blir to igjen i husholdningen, så kan man unne seg litt ekstra. Det har nok ikke alltid vært sånn nei. Og jeg tror det er litt sunt å ha litt stram økonomi en periode for da blir man flinkere til å prioritere, ta vare på ting, gjenbruke og ikke kaste rundt seg med penger i øst og vest.

    6. Hehe, er nok i den fasen nå jeg 😉 Men er jo student da, så ikke så rart 😛 Men har det jo bedre enn andre sånn sett 🙂
      Nå fikk jeg lyst på lammekjøtt jeg også 😉 Det er jo tiden for det nå 🙂

    7. Søtmonsen ): Ja de fleste har det slik i noen år.. og så lenge man har det nødvendigste går det jo greit det også :)) Veldig god mat <3

    8. margarites: Ja når man etablerer seg og bygger hus har de fleste litt mindre å rutte med.. men fin tid det også :)) Vi likte litt den følelsen av å få det til å gå rundt med det vi hadde.. men deilig å ikke måtte tenke på hva en kan bruke penger nå da..alt til sin tid <3

    9. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja det var ikke bare bare å få det til å gå rundt..men jammen klarte man det også..og hadde det bra tross alt.. Maten smakte godt <3

    10. Kjente meg igjen i den der med dårlig råd og liv på lavbudsjett. Var ikke mye til overs til uforutsette ting når gulla var små! Nå kan jeg også heldigvis slå ut håret mer, hehe….. selvom jeg skilte meg og begynte “på nytt” med lån og hus da jeg var godt over tredve…… Alle venner er jo gjeldfrie omtrent nå…. 🙂 klem

    11. Margrethe: Ja man måtte prioritere.. men det gikk rundt på et vis og var en fin tid :)) Deilig når man kan kose seg uten å tenke så mye også da.. Ja blir vel litt “tilbakesteg” i økonomien når en skiller lag.. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg