Er det lov å være litt stolt av seg selv ?

Og da snakker jeg om sånne “uviktige” ting. Å være stolt over at en stiller opp for andre , eller bidrar i samfunnet og har gjort reint og slikt det har man jo liksom lov til ..

Men å være stolt av ting en har vært med på , eller gjort det bra i, som på en måte ikke “gagner”noen andre, det føles mer som skryt.

Selv bryr jeg meg ikke så veldig om “janteloven” og har jo mange ganger lagt ut bilder av “modelljobber” jeg har vært med på. Noen ganger tenker jeg at det virker som at jeg er såååå fornøyd med meg selv, andre ganger tenker jeg at det må da være helt greit å være litt stolt av seg selv, særlig når man også kan “heie” på andre som har noe de er stolte av….

Bildene her er de første jeg var med på som ble tatt av en “proff” fotograf..(da var jeg 33 år) og siden har jeg hatt mange fotojobber, både mote og reklame..og jeg er jo egentlig litt stolt over at jeg har blitt valgt til de jobbene…

Under bildet kan du se hva jeg liker med mitt eget utseende, og hva jeg ikke er fullt så fornøyd med..( Har skrevet om det før også, bl.a HER )

Bildene er fra Motesjournalen, som ikke eksisterer lenger…(dette er jo ca 22 år siden )


Jeg har i grunnen et godt selvbilde og grei selvtillit, men vi har vel alle noen ting med utseendet vi ikke er så fornøyde med , og andre ting vi liker..
Minus : Tynt hår, sinnarynke, hengekjaker, kort hals , lut rygg og pølse rundt magen bl.a..

Pluss : Fine øyne, pent smil, lange slanke ben, pene hender og føtter.. Så da går det vel opp i opp da !

Men bare så det er sagt, jeg syns ikke at utseendet er det viktigste her i livet, så langt i fra…

Har du noe “uviktig” du er litt stolt av ?

#modell #moteblader #reklame #selvfølelse #selvtillit

48 kommentarer
    1. Jeg synes at man skal være stolt av det man vil være stolt av, jeg. Janteloven burde ha vært kastrert, halshugd, og slengt i nærmeste grøftekant, fordi sånn tankegang er med på å strupe så mange mennesker som burde ha brukt mye mer tid på å være stolt av seg selv. Det er ikke dermed sagt at man skal tilbringe tid foran speilet og være så opptatt av seg selv at man glemmer alt annet, men mange har godt av å være litt snillere med seg selv. Som meg, for eksempel. Jeg prøver, det gjør jeg, men det er jaggu ikke enkelt. Så, fortsett med det du gjør, vær et eksempel til etterfølgelse. Fordi du fortjener det.

    2. Så klart du skal være fornøyd og stolt. Synes du er flott jeg, og vi bør være fornøyd med oss selv, og tørre å si det 🙂 Klemmer <3

    3. Såklart man kan være stolt av seg selv! Og det har du også all grunn til…
      Det er jo nesten en av vår “nye folkesykdommer “, at man har dårlig selvbilde og selvfølelse. Mye pga. all eksponeringen av bilder på nett. Tenker jeg hvertfall….
      Jeg synes absolutt at det er flott å være stolt av seg selv!

    4. maiken: Ja, man burde vel vært flinkere til å være litt stolt av seg selv også :)) Alt er jo så synlig nå for tiden..og det har jo både fordeler og bakdeler…dessverre ! Takker for det <3

    5. frodith: Takk, så bra :)) Ja man burde egentlig være mer fornøyd, men også skryte av andre..og der er jo du veldig flink :)) Klem <3

    6. fabelastisk: Takk for en gjennomtenkt og seriøs kommentar :)) Enig, å være litt fornøyd med seg selv er jo en bra ting..men da må man selvsagt være opptatt av andre også ..ikke bare seg selv :)) Husk å vær masse snill mot deg selv du også… Klem fra meg :))

    7. Du har all grunn til og være stolt av deg selv,en vakker kvinne er du og jeg tror også at du er like vakker på innsiden som ditt ytre:-)) Jeg ønsker deg en fortsatt nydelig søndag. Gode varme klemmer fra Marianne:-))

    8. Hobbystua: Tusen takk, det var veldig pent sagt :)) Og ja, vi bør vel alle være litt mer fornøyde med oss selv :)) Stor klem til deg også <3

    9. hei pÃ¥ degð??? Takk for et godt og tankevekkende innlegg. jeg kjenner pÃ¥ mye av det med Ã¥ være stolt. nÃ¥ med Ã¥ utgi bok og skulle promotere den. det har vært lettere pÃ¥ bloggen og Facebook enn nÃ¥r jeg er pÃ¥ jobb og vil fortelle om det. snakker ikke til folk om diktene uten at de spør. og pÃ¥ jobben er det kun et par stk som vet om at jeg skriver. det Ã¥ skryte vise stolthet over noe en driver med og klarer er ikke lett . men tuller gjerne om vekten som har gÃ¥tt opp og rynker som har formert seg. det er synd at sÃ¥ mange sliter med selvfølelsen. det Ã¥ se seg selv og godta og være glad i. tørre vise seg nettopp slik og være stolt. og nÃ¥ med Internett hvor en kan eksponere seg selv i alle varianter sÃ¥ blir det mer enn før da jeg var ung. finne balanse ogsÃ¥ mellom Ã¥ se seg selv og de rundt. jeg har opparbeidet meg en god selvtillit pÃ¥ hvem jeg er og hvordan jeg ser ut. men det med dikt og utgivelse der vil jeg sÃ¥ gjerne fortelle med glede til folk som ikke har sett det…mÃ¥ vel bare hive bort den stemmen som sier at det bryr de s3g ikke om. glad for at du skrev dette! ha en fin fin uke. klem

    10. Lindusen: Takk ,så bra innlegge “traff” deg :))..og ja det er ikke lett å fortelle om noen en engasjerer seg for eller driver med om ikke andre spør..og det syns jeg folk stort sett er dårlige på :)) Jeg tenker selv at jeg er flink til å spørre andre og høre om ting de driver med..og da blir en jo litt skuffet over folk som aldri kan si noe positivt om andres interesser :)) Bare promoter og “skryt” av boka de , for jammen skriver du bra ..og det føles ikke påtrengende verken på blogg eller fb :)) Klem og fin uke til deg også <3

    11. Selvfølgelig skal du være stolt av deg selv, og den jobben her 🙂 For en fantastisk og sikkert moro, opplevelse! Så gøy at du har slike ting å se tilbake på!
      Jeg tror, det er jeg aller mest stolt av, er fagbrevet mitt. For utdannelse var en ting jeg egentlig aldri trodde jeg skulle få, så det å ta fagbrevet, og få den beste karakteren (bestått meget godt), er nok det jeg er mest stolt av.
      Håper du har en fin kveld <3

    12. Vakker 🙂 Skjønner godt at du har hatt modelljobber….. – for en utstråling <3 Jeg synes ingenting er uviktig, så jeg er ikke stolt av ingenting. Men, jeg er stolt av mange ting som er mer eller mindre viktige 🙂 Klem, klem

    13. Dette skal du være stolt av – du er flott på bildene, og det er du jammen fortsatt! Kan ikke komme på noe spes som jeg er stolt av, kanskje mest at jeg har klart meg sjøl med hus og bil og gullunger i 13 år aleine……….. Klemmer <3

    14. Så stilig da 😀
      Jeg synes det er sunt i visse mengder jeg 😀 Jeg har jo null selvtillit og selvbilde, og det er jo ikke akkurat bra det heller. Så litt er jo bare greit å ha :))

    15. Den Rutete Skjorta: Så hyggelig sagt :)) Ja vi har vel alle noe vi kan være litt stolte av :)) Og et fagbrev er absolutt noe en skal være fornøyd med :)) Ønsker deg ei fin kommende uke <3

    16. lulltove: Takk for det, jeg syns jo det er så gøy så er vel derfor jeg ser fornøyd ut :)) Enig..derfor uviktig med ” “tegn..det er jo forskjellige ting som er viktige for oss.. Bra du har dine ting du er stolt av..og det har jo alle,selv om de kanskje ikke ser det selv :)) Klem fine du <3

    17. Margrethe Hjertaas: Tusen hjertelig takk <3 Det var jo flotte ting å være stolt av :)) Og du tar jo fine bilder og det er jo en bra ting også :)) Klem <3

    18. Søtmonsen ): Enig, det må ikke bli for mye..og man må kunne “skryte” av andre også..ikke være selvopptatt, men fornøyd med seg selv er jo bra :)) Håper du får bygget opp selvbildet..for her på bloggen virker du jo som ei søt og hyggelig jente :)) Du har nok mye å være stolt av , du ser det bare ikke selv… Klem <3

    19. og jeg glemte si at du virker trygg på deg selv og det er godt å komme inn her og lese alt du skriver og se bildene du legger ut”) stå på videre trenger blogger som din! glad det ikke blir for mye av meg og mitt på Facebook osv. da må folk ta meg ned he he😂 Men som du og skriver så er mange veldig opptatt av seg og det er synd. det gjør så godt når man blir sett litt selv når man gjerne er den som spør og legger merke til😃klem

    20. lindusen: Takk, ja jeg er ganske trygg på meg selv, stort sett :)) Syns du “byr “på deg selv i passelige mengder..kan gjerne eksponere deg og dikta dine mer også :)) Klem <3

    21. Etdiktomdagen: Takker for fine ord :)) Ikke sant, og da er det jo greit når en ikke bare ser det som er negativt , men også det som er fint med seg selv :)) God natt <3

    22. Jeg synes absolutt du har god grunn til å være stolt! Ikke har du bare et nydelig utseende, men du virker som et nydelig menneske også 🙂 Janteloven burde vært kastet ut av historiebøkene for lenge siden og glemt. Den fører ikke med seg noe annet enn dårlig selvfølelse og tøysete punkter.

    23. Karina Larsen: Takk , det var snilt sagt :)) Ja dumt å la seg styre av den “loven” der, prøver å la det være..men er jo litt redd for å virke som en” selvdigger”..men det er jo gøy å dele det en selv er litt fornøyd med :)) Fin kommende uke til fine deg <3

    24. // Jeg forstår det. Vi er vel alle redd for å bli sett på som en “selvdigger”, men jeg tenker at mange av de som “stempler” noen som det – egentlig er litt sjalu. Man må kunne unne andre å gjøre det bra uten at de trenger å være høy på seg selv av den grunn. Takk, og en fin uke til deg også <3 <3

    25. Karina Larsen: Ikke sant, det er jo bar at folk har noe ved seg selv de er fornøyde med 🙂 Er nok dessverre mye misunnelse rundt om ja… Jeg liker at andre er stolte av seg selv og jeg skryter gjerne litt av andre også <3<3

    26. Fantastisk flotte biler!! Fy fader du ser skam bra ut! Da som nå. Jeg har alltid vært fornøyd med styrken i kroppen min, jeg var veldig sterk og er der til en grad nå også, ikke så viktig kanskje men det har gitt meg selvtillit nå og da at jeg ikke må rope på gubben for å få gjort tunge tak.

    27. Veronica Rona Thomassen: Takker så mye, så snill du er .:)) Styrke er jammen noe å være stolt av, kan brukes til mye bra det :)) Jeg er sterk i bena, men slite med nakken så den tåler ikke så mye.. Sov godt :))

    28. Før eg les innlegget ditt, så vil eg berre sei. At ja sjølvsagt kan ein vere stlt av seg sjølv. Ein skal jo vere det. Viss ikkje ein er stolt av seg sjølv og kva ein får til, kven skal vere det da. Ikkje alltid like lett syns eg da. Men lærer etter kvart. Håper dagen din blir fin og du er stolt av kvardagen din også klem <3

    29. Så bra å være stolt av ting med seg sjøl. Viktig. Syns du er en søt dame, ikke minst virker du snill og trivelig.
      Jeg ser at jeg brukte opp mange år i ungdommen med å kritisere meg sjøl, noe som var helt unyttig annet som en kunnskap om at det var unyttig :). Ha en super dag. Klem <3

    30. gretashobby: Det er sant, er man ikke i alle fall litt fornøyd med seg selv blir ting litt tungt :)) Og ja, det er jammen ikke lett for man er som regel veldig kritisk til seg selv…
      Takk for hyggelig kommentar 🙂 Klem <3

    31. BforB: Det var hyggelige ord, takker så mye 🙂 Ja man har jo lett for å se på seg selv med kritiske øyne …og det kommer det ikke så mye godt ut av..Litt kritisk må en selvsagt være, det får jo være måte på..hehe.. Klem og fin dag videre <3

    32. natheless: Takk, så fint å høre :)) Man burde jo egentlig glede seg på egne veiene oftere…men selvsagt også glede seg på andres veiene :)) Takker så mye snille du <3

    33. De minusene du påpekte, klarer ikke jeg å finne 😉 Men jeg er enig med deg, janteloven skal vi ikke ta for seriøst. Den er dum.
      Og man skal ha lov til å være stolt av seg selv, selv om det er “uviktig” 🙂
      Du er en utrolig vakker dame, selv 22 år etter disse bildene ble tatt. Jeg er full av beundring <3
      God kveld og god klem til deg <3

    34. Eva: Hehe..bra det da. Og det er jo ofte slik at det er en selv som legger merke til det “negative”..ikke andre :)) Man burde være mer stolt av seg selv, og alle har bra ting ved seg både når det gjelder utseendet og personlighet :)) Takk for så fine ord og klem til nydelige deg også<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg