Blomster inne og ute !

Noen av dere så sikkert at mannen hadde fått roser på lørdagen HER…og de står på spisestuebordet. På salongbordet står det nå ei potterose, den må nok plantes ut etterhvert ellers tror jeg ikke den varer så lenge..og ute ved døra og på terrassebordet har jeg kjøpt noen stemorsblomster..som foreløpig blir tatt inn om natta …

Veldig glad i blomster, men har bare noen av gangen….for det kreves jo en del stell og vann om man skal ha dem lenge…Faktisk så står orkideen jeg fikk av guttene til morsdagen veldig fint enda… men nå står den i vinduskarmen.. den var nok gitt med kjærlighet siden den har holdt så bra…

Ønsker alle ei fin ny uke !


Potterose på stuebordet….
 

Stemorsblomst ved døra… #potterose #stemorsblomst

 

26 kommentarer
    1. Blått og gult er nydelig sammen! Ja, morsdags – orkideen var helt sikkert gitt med masse kjærlighet! “Gutta” er sikkert veldig glade i den omtenksomme mammaen (Og pappaen). 😀

    2. Blomster er herlig. Nå minnet du meg på at eg kanskje skal sette stemoren min ut i regnet, så den får litt vann. Ønsker deg og blomstrene dine ei fin ny uke. Og nyt dagen og pass på deg sjølv klem<3

    3. Koselig å pynte opp hjemme med blomster ja! 😉 Her hos meg står de seg ikke så lenge.. :-p Men de to orkideene jeg har, lever et godt liv! <3 God mandag til deg.

    4. Så fine blomster. Jeg skulle plante litt stemor ute i dag, men det var så iskaldt at jeg venter til det blir bedre vær. Kos deg på mandagen! 🙂

    5. Anne Grethe/FotoSeljordslia: Synes jeg også :)) Orkidè er kjempefine ..men jeg har det ikke så ofte..men den jeg har nå har vært fin lenge :))

    6. Unni: Liker å ha litt blomster..men ikke for mange heller :)) Bra du gir dem bra stell …da varer de lenge :)) Takk og det samme til deg :))

    7. Blomster er alltid koselig. Jeg har foreløpig ikke plantet noen ute, for det er nok litt kaldt her enda om natten. Bare noen påskeliljer, og de tåler nå litt. Inne har jeg en del orkideer, men ikke alle blomstrer nå. De er takknemlige blomster – så lenge de får en skvett vann i ny og ne så blomstrer de igjen og igjen 🙂

    8. margarites: Enig :)Ikke planta jeg heller..bare litt i noen krukker jeg kan ta inn :))) Det gjelds å finne den rette mengden med vann..hehe…

    9. Fine blomster både inne og ute! Trivelig da 🙂 Du den stemorsblomsten trenger du ikke ta inn. Jeg bor i Trøndelag og vi har hatt snøbyger senest i helga. Min plante har stått ute hele tiden og tok ingen skade av det. Den tåler noe 🙂
      Ha en fin seinkveld!

    10. toveview: Takk for det 🙂 Vet de tåler litt..men tenkte å være på den sikre siden å ta de inn..men skal snart la de overnatte ute :))) God natt og fin morgendag :))

    11. Vet du Anne ☺
      Jeg så på God morgen Norge her om dagen med Finn..
      Joda Stemor tåler mye og kan stå kaldt.
      Mine har stått ute siden Påske..
      Men ‘ greia’ er at de liker seg ikke fordi om dem ikke dør..
      Blomstene uansett hvilke type skulle ikke plantes , settes ut før 10 juni som ‘alle’ gjorde i Danmark..
      Da ville blomstene trives og du ville få kjempe store og fine Stemor.
      Ut nå, ja de lever , men de blir ikke av de største..
      He he..
      Dette skal jeg prøve selv .
      Nå med de som allerede er der og plante ut nye Stemor 10 juni…
      Så får vi se 👌😃
      Plantet et år ut seks kasser med Petunia , Prestekrage og Lobelia 16 mai..
      De ble ødelagt 😒
      Lykke til Anne , du gjør alt så forsiktig og pent 🌸🍀💛

    12. Lisbeth Lone: Det var jo interresant,men er jo hyggelig å ha litt ute nå også. Men da får jeg prøve å sette ut noe på den tida jeg også..og se om de blir ekstra fine…takker for tipset 🙂 Ønsker deg ei fin uke videre :)) Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg