Alene på kafè…

Nå var det alt for lenge siden jeg hadde kjøpt meg et blad og tatt meg en tur på kafè alene…noe som dere som har lest bloggen min en stund, vet at jeg trives med, og det gir meg et positivt påfyll i en ellers stille og rolig hverdag..og jeg synes overhode ikke det er “kleint”å gå på kafè alene…se her...

Så altså i dag da jeg måtte en tur til legen min i Hokksund tok jeg en tur innom en forholdsvis ny og veldig trivelig kafè der som heter Velvet , og de sconsene hun som driver det baker …er sååå gode og med hjemmelaget bringebærsyltetøy..nam !

Så dette var et lite positivt innputt på dagen min og en fin her og nå opplevelse ………Kan legge ut noen bilder fra stedet i et senere innlegg .

#velvet #hokksund #norge #kamille #scones

 

60 kommentarer
    1. Sikket veldig deilig å bare settte seg ned i de omgivelsene og bare nyte et blad og noe godt ved siden av. SCONES!!! Yammi yamm sier nå jeg, elsker scones, men kan ikke huske sist jeg spiste det…så kanskje jeg burde lage noen selv en dag? 🙂 Håper alt gikk bra hos legen. Forsatt fin kveld til deg 🙂 Klem 🙂 <3

    2. Alltid artig med nye kafeer. Skal notere meg navnet og sjekke stedet iløpet av nesten mnd. Håper Velvet vil få mange gjester og ikke må legges ned etter 3-4 år. Det er en tøff bransje men dette er folk som kanskje har hatt kafe før Ønsker hvertfall stedet lykke til.

    3. Det er noe jeg alltid synst har vert kleint, skjønner ikke hvorfor, men får det bare ikke til – haha
      Men det såg virkelig koslig ut da, og må være godt og bare kunne gjøre slikt også, bare leve seg inn i sinn egen lille verden og bare kose seg og “vere der og da” 😀
      Ha en fin fin dag videre =)

    4. Dette er helt oki spør du meg. Har gjort flere ganger, da ikke med blad, men avis selvsagt hehe. Viss at dersom att det at fek…samboer skal til lege eller tannlege osv, så hender det ja 🙂

    5. MOONBEAMSCORNER: Det er en fin form for avspenning man burde gjort oftere :))..de sconsa der er helt nydelige..men dine blir sikkert gode de også :))..skulle bare ha noe allergimedisiner hos legen…så det gikk bra :)) Klem<3

    6. Helge: Spennende er det..og her er det veldig gode” hjemmelagede” kaker og mat :))..absolutt verdt et besøk :))..håper de får det til å gå rundt..for det er hyggelig med slike steder :))Kos deg i kveld :))

    7. Moving On: ..hehe..vet mange ikke liker det..jeg synes det er helt uproblematisk :))
      Ja i steden for å sitte hjemme å se i et blad ..får en liksom en opplevelse også..og det passer meg fint for tiden ..for det skjer ikke så mye annet akkurat nå…Kos deg i kveld du også<3

    8. rundtomkringtrorjeg: ..hehe..avis funker bra det også :)) ..ja jeg syne det kan være trivelig jeg..men vet mange føler seg “dumme”når de sitter alene slik…Bra du ikke gjør noe av det heller da :))

    9. Jeg synes også det er HELT kos å gå på kafe alene 🙂 Man ka ha et blad, eller mobilen, eller bare sitte å glo på folk 🙂 Moro 🙂 Jeg har vært på kafe med mamma i dag 🙂 <3 Klemmer <3

    10. frodith: Det er bra ..det er jo veldig avslappende..men det bør helst være et rolig sted med en fin atmosfære ..som her :)) ..ja man trenger ikk å ha noe å se i..men det kan være litt koselig det også :))..så hyggelig , det satte nok moren din pris på også :)) Klem<3

    11. Som duveit så har eg ikkje ahtt sansen for det. Men kanskje eg rett og slett skulle ta og vennet meg til det. Kjekt at du gjør det for å live opp kvardagen litt da. høyres veldig fornuftigt ut.
      Du er flink til å gjøre kvardagen spesiel og ha innhold når formen tilsier det. Fortsatt god uke til deg kjære venn. Klem <3

    12. gretashobby: Det husker jeg du har sagt..kanskje du kan “øve deg” litt nå som du er på tur ..sikkert mange hyggelige kafeer i Tønsbergområdet :))..jeg synes det er en hyggelig ting ,som ikke krever for mye..men skulle gjerne gjort det oftere ..men koste meg i dag :)) Stor klem tilbake <3

    13. Så jo veldig koselig ut 🙂 Blir jo ikke så ofte at jeg går på kafe alene nå lenger, var vel mer når jeg reiste i jobbsammenheng. Men hender jo, da er det greit å ha noe å skrive på, i fall det dukker opp noen rimetanker 🙂

    14. Så bra du har kost deg, og tar deg tid til slike småting som du selv setter pris på. Det er viktig 🙂 EN god start på uken.
      Selv synes jeg det blir litt kleint å sitte alene på cafe, jeg liker best å ha selskap der, hehe. Men å gå alene i skogen en liten tur, slenge meg ned mellom busker og trær, lukte og bare være- det elsker jeg 😀
      Ha en flott kommende uke <3

    15. Koselig Anne .
      Du gjør det du 😊
      Jeg vil prøve å ta meg dit en tur selv men først med følge ..

    16. Nå er det lenge siden jeg har vært inne på din blogg (eller andres sin også…) Jeg får prøve å lage meg tid oftere, for jeg behøver det. Jeg behøver å lese om andres hverdag og opplevelser også. Og det som slo meg ved innlegget ditt, er at slike kafebesøk alene, elsker jeg for mange mange år siden, da livet mitt var helt annerledes. Da jeg hadde mann barn, hus og jobb, samt god helse. I dag har jeg igjen jobbet meg opp igjen til et godt liv 🙂 Selv om et barn er utflyttet og en 16 åring lever her hjemme med meg, selv om jeg har mange alvorlige diagnoser, skader og handikap, og min kjære mann ikke lenger er blant oss <3 Likevel har jeg skapt et godt liv, med situasjonen jeg er i pr i dag 🙂 Jeg husker den dagen mine profesjonelle hjelpere i min sorg som enke og som alvorlig syk, sa til meg: prøv å finn tilbake til hva du pleide å like før, og sett av tid til det. Jeg husket ikke så mye, det ble for fjernt. Det hele endte med motorsykkelkjøring og dans tror jeg... Men nå, nå fikk jeg et minne (sliter kognitivt), om stille stunder alene på kafe, med lunsj eller bare en god kopp kaffe, papiravis eller en god bok. Ingen pc, og ingen jobbing på brett eller tlf. Kun lesestoff. Det skal jeg ta med meg, og unne meg selv i morgen den dag <3 Takk for at du ga meg minnet tilbake, og jeg ønsker deg mange flere slike stunder i alenehet som jeg kaller det <3

    17. Å gå alene på kafé er helt OK det, synes jeg. Hyggelig å sitte med en kaffe latte og se på folk hehe… Men så er jo jeg en person som trives i eget selskap, og synes det er deilig med alenestunder 🙂

    18. Det er noe av det koseligst jeg også gjør 🙂 men som jeg gjør alt for skjeldent.
      Dette var inspirerende. Kanskje det er det jeg gjør i morgen formiddag…
      Ha en strålende tirsdag!

    19. Litt tid for seg selv er aldri å forakte. Og det så jo virkelig både godt og koselig ut 🙂 Tror jeg selv også burde bli litt flinkere til akkurat det der. Men det er jeg ikke. Jeg er jo alene så mye hjemme uansett, så alenetid er jo ikke akkurat noe problem. Men koselig å gå ut en tur også, og bare se på livet. Du er veldig flink der altså 🙂
      Nå skal jeg øyeblikk ut på tur. Men uten kamera 😉 Skal til en av jærstrendene. Håper det ikke blir for kaldt 😉 Ønsker deg en kjempefin kveld 🙂 Klemmer deg godt <3

    20. dedicat: Ja, jeg trives med det..og her var det hyggelig og god kaffe :)) Ja jeg kan også sitte å notere meg små ideer , blir jo litt inspirert når en sitter slik..og du skaper fine dikt :))

    21. ingerslilleverden.blogg.no: Tusen takk :)) Ja jeg har jo mye tid å ta av nå for tiden…det står mest på orket…men lurt å prioritere slike småting som gir litt positivt påfyll..skulle bare gjort det mye mer :))..hehe..ja det er mange som ikke liker det..jeg gjør ikke noe av å sitte alene slik :))..men en skogtur på egenhånd er jo minst like bra da :)) Kos deg i kveld :))

    22. lisbeth lone: Takk, veldig hyggelig der :)) Ja med følge er jo hyggelig det også..mannen og jeg har vært der en lørdag for en stund siden :)) Klem<3

    23. Blunck: Koselig at du kom innom..og fint jeg inspirerte til en tur alene på kafè:).. håper du har fått det til i dag eller får det til snart …veldig fin måte å koble ut litt på..og sitte å se litt på folk uten å måtte prate eller tenke så mye :))
      Leit det med mannen din og sykdom..men fint det går i riktig retning :))..jeg og gjør dette litt fordi nå som jeg ikke er i arbeide p.ga Me er det viktig å ha noe å gjøre på utsiden av huset av og til…man trenger litt positivt påfyll :)) Jeg er stadig innom å leser de bra innlegga dine, med viktige temaer..skrevet på en fin måte :)) Alle gode ønsker fra meg :))

    24. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Det er fin avspenning for meg..og koselig å sitte slik å bare kose seg litt :))..håper du får det til da..oppi alle hage og snekkerprosjektene dine :))

    25. Kafe er toppers alene også synes jeg, man får litt fritt spillerom oppi bollen og det er herlig <3 Ser ut til at du kosa deg <3 Ha en fin dag kjære du <3 godklæmme 🙂

    26. Den Blå Steinbukk: Så bra…deilig å ikke alltid måtte prate , bar sitt å la tankene vandre litt og kose seg i eget selskap :))

    27. Eva: Det er sant..og jeg får mer overskudd av det enn av å møte noen..men kan være hyggelig det også da :)) Jeg har jo mannen hjemme hver dag etter jobb..så jeg har jo ham å prate med da :))..ja jeg prøver å få det til..men skulle gjerne gjort det oftere ..men glad for gangene jeg orker det :)) Håper turen ble fin og ikke så kald 🙂 Her blir det bare avslapping for jeg har kjørt og henta mannen som har opperert håndleddet i dag ..så nå er jeg ganske sigen :)) Hygg deg videre i kveld 🙂 Klem<3

    28. ladyaugust: Det er bra..ja jeg synes det er avslappende ..men det må ikke være på et sånt hektisk sted da..men rolig atmosfære :)) Jeg koste meg :)) Takk det samme og klem tilbake <3

    29. Om å gå på cafe er det eneste jeg gjør i løpet av en dag kan det være bra nok 😀 Og koselig å gå alene , jeg ser jo på meg selv som en grei person også så , hihi….ja så er det jo litt fredelig om man kan sitte å tenke for seg selv , bare nyte eller lese noe der , se på folk , osv osv …..kan ha med lap top også . Gikk på cafe mye alene før , jeg likte det . Skrev til og med dikt på cafe mens folk ruslet forbi ….eller dvs jeg gjorde det en gang da ….Så ja mye kos med eget selskap på cafe også , er kos om man bare kommer seg ut blant folk så :)) Håper det gikk bra hos lege :))
      Ha en fin natt snart , klemmer <3

    30. Så utrolig koselig:D Jeg er helt med deg, jeg synes heller ikke det er noe som helst ubehagelig eller flaut å gå alene på kafé – faktisk synes jeg det er så koselig at jeg gjerne møter ekstra tidlig opp på kafé hvis jeg skal møte venninner der, slik at jeg får litt tid bare helt alene til å kose meg med tankene, utsikten og en god kopp kaffe, evt skriver jeg eller leser jeg litt – elsker den følelsen!

    31. cathrinehenriksen: Ja man kan ikke ha masse annet å ordne ,da slapper men ikke ordentlig av :))…det må være den dagens “gjøremål” …
      ..hehe..ja vi er jo sååå hyggelige vi :))..litt dikting kan jo være mitt neste mål når jeg sitter alene på kafè…skrev en del tekster til sanger til bursdager og slikt før..men noen år siden nå :)) Skulle bare ha noe allergimed hos legen så det gikk fint :)) Stor klem tilbake <3

    32. Fromfat2phat: Det er det :)) Så bra..vet en del aldri kunne tenke seg å sitte slik alene..men det er jo det som er avslapping :))..det har jeg gjort også..fått noen minutter for meg selv først…deilig :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg