Vegetargryte og Nan(brød)

Lagde dette for et par uker siden da eldste sønn skulle spise her. Han spiser bare vegetarmat, og som regel blir det tilbehøret til det vi har eller ei suppe eller noe sånt.. Men av og til er det ok å lage en enkel vegetar- rett ..og så kan jo vi spise det også..

På bildet under ser du hva jeg lagde det av..

Surrer først sjampinjong, gulrøtter og løk i gryta..tilsetter bønner og linser og har i hakka tomater..smaker til med urter, salt og pepper..

Gryter er IKKE veldig pent på bilder, men smaker bra..Legger ut oppskrifta jeg brukte på Nan(brød) i neste innlegg..liker best” reindyrka” innlegg.. #mat #blogg

 

 

14 kommentarer
    1. Så veldig godt ut dette 🙂
      Som mannen min sier flere ganger “alle grønnsakene er så gode at det er en middag i seg sjøl”
      Gleder meg til oppskrift på Nan brød kommer 🙂
      Ha en fin kveld <3

    2. Det såg utrolig godt ut. Jeg spiser mye vegetarmat, uten at jeg er vegetarianer. Men er så mye godt uten kjøtt. Takk for tips! Nan brød er lenge siden jeg har spist 🙂

    3. Dette så kjempegodt ut 🙂 Vegetarmat er jo kjempegodt da. Selv har jeg funnet noen favoritter på butikken som jeg liker å kjøpe.

      Takk for tipset, og dette må jeg prøve 🙂

      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    4. Det så da vel godt ut,.. og Nan brødet også. Yngste sønn og samboer har jo trått inn i vegetarianer’nes rekker 😀 Han har blitt rene eksperten på vegetarmat 😀

    5. Det der ser deilig ut. Man bør bake mer, altfor lett og ta med seg kaker og brød fra kiwi. Fikk noen garttis med dagen sist mandag på FB jeg. Og noen fikk jeg både via sms og FB. Det er greit med FB fra folk man har litt kontakt med kun via blogg FB. Men litt liv når det plinger i mobilen på en slik dag. Så jeg skal ikke klage, fikk både telefon fra en onkel i Risør og en på Herøya. Så sant jeg husker det gratulerer med tilbake på samme måte. Ha en fin dag.

      1. Veldig gode 🙂 Jeg bruker baking som litt avslapping…en fin måte å gjøre litt uten at det tar for mye krefter..også er det ekstra godt med hjemmebakt da.. 🙂 Hyggelig med noen hilsener når man har bursdag..enkle eller litt mer personlige 🙂 Fortsatt fin søndag til deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg