Vakker vinter i barndommens nabolag

I dag har det jo vært ganske så grått. Men på fredag var det nydelig med sol og blå himmel. Så da tok jeg med kameraet å gikk ei runde rundt der jeg vokste opp.

Ikke så langt unna her vi bor nå, men utenfor sentrum …

Kan ikke beskrive så nøye, men det var/er to veier vi kunne komme oss til og fra sentrum , enten Kjøyaveien eller Bråtaveien… nå gikk jeg Bråtaveien både opp og ned..

Skriver kort under bildene..

Her har jeg kommet et stykke, og er snart ved noen gårder der vi ofte sykla på gårdsveien mellom husa, eller vi kunne svinge til venstre å komme frem der også..

 

Det store huset lå ikke der da jeg var barn, men det lille der borte husker jeg godt…

 

Rett rundt svingen ved det hvite huset  bodde vi..

 

Ofte leika vi ved masta her også, gårdene bak ser nærmere ut enn di er,fordi jeg har foto-linse med ekstra zoom …

 

I dumpa her leika vi også, men da var det ingen slike skilt, vi leika midt i gata “hele dagen” vi…

 

Det grå huset bak der er mitt barndomshjem, nå bor det noen der som har mange biler og campingvogn så det ser litt annerledes ut der enn slik jeg tenker på det fra vi bodde der.. ( og mamma og pappa bodde der )

 

Nå er jeg på vei ned til Mjøndalen igjen…

 

Nedi dumpa der er Veiabekken..

 

Her husker jeg di hadde mange fuglebrett i trærne og noen ganger var det ekorner der også..

 

Snart nede i sentrum igjen..

 

36 kommentarer

Siste innlegg