Trivelig tur til Tverken..

Mange T`er i overskrifta her.. Da kom jeg på et “ordtak”jeg har hørt.. Husk di tre , T,T,T.. slid(t) men vid (t) TING TAR TID.. Men altså ..på lørdag gikk yngstesønn, mannen og jeg en tur fra Landfalltjern og bort til Tverken.. Var mye i dette området som barn…både fordi morfar var kjent i området..og fordi det var langrenn på Tverken som jeg var med på.. da pleide vi å ta stolheisen opp fra Åssiden.. det likte jeg aldri noe særlig husker jeg.. den heisen altså…

Nå hadde vi med kaffe , brød og egg.. satt først ved Steinkjerringa å spiste.. på vei tilbake stoppa vi ved Myrdammen og tok skolebrød og kaffe .. Litt lang tur for meg tre km hver vei..men det gikk greit .. ikke gått så langt siden sist gang vi tok denne turen for to år siden.. skrev om det her .._min_lengste_gtur_p_10_r_

Da jeg var barn var Steinkjerringa et serveringssted som hadde åpent i helgene..nå er det falleferdig og stengt..(Tverken som kan skimtes mellom trærne tror jeg fortsatt hoder åpent..kanskje ikke i disse coronatider..men jeg vet ikke )..

 

Vi la alltid en sten på denne kjerringa da vi passerte der som barn..og nå var det sønnen som la igjen et “spor”etter seg..

 

Mot lysere tider… #tverken #drammen

 

20 kommentarer

Siste innlegg