Skulle krangla mer i kommentarfelt

Skuffende kanskje..men ikke noe drama her hos meg denne gangen heller ! Jeg har aldri vært med på noe drama i sosiale medier, og kunne ikke en gang tenke meg å skrive noe stygt om noen, samme hva jeg måtte tenke om dem eller deres meninger..

Men til overskrifta .. Sønnen viste meg et bilde med tekst som jeg syns var veldig “on point” og artig… En eldre mann ligger på sitt siste i ei seng(tegning)… og teksten til bildet er… Det eneste han angra på i livet , var at han ikke hadde krangla mer i kommentarfelt..

#blogg #mjøndalen

20 kommentarer
    1. Har ikke sansen for den type krangling. Av og til kan det føles veldig fristende å engasjere seg, men klarer heldigvis å styre meg. 🤗 Nyt helga

      1. Sant.. litt av hvert man kunne hatt lyst til å si ja..men like greit å “holde kjeft”så en ikke sier noe en angrer på.. God helg du også <3

    2. Nei, å gå ut med negativ omtale rettet mot enkeltmennesker, er heller ikke min greie..
      Samtidig, så er det noen gråsoner her hvor en bør ha tungen rett i munnen for å skille rett og galt, for å si det sånn. For det er jo enkelte som går ut og fronter ett eller annet som offentlige personer, og da er en nødt til å skille sak og person..
      Et eksempel på dette, er jo den konflikten som pågilkk mellom Anne-Brit Davidsen og en del av de bloggere/influencere som mente de ikke hadde fått det de var lovet i forbindelse med kursdriften hennes.. Her var det jo vitterlig ikke lett å skille mellom A-B som person og de beslutninger hun foretok som leder for eget enkeltmannsforetak..
      Jeg mener jo at det er av avgjørende betydning for demokratiet at folk går ut og uttrykker sine meninger. Generelt så involverer jo ikke dette enkeltmennesker, men i tilfeller som eks med A-B, så må jo folk få gå ut med at de mener sånt som denne kursvirksomheten var driftet på uhederlig vis..
      I mine øyne, er det viktig at man tar til orde for det en mener er galt. Men det må imidlertid formidles på en saklig måte. I det en begynner med hersketeknikker og nedsettende karakteristikker i stedet for å argumentere for sin sak, så er det kjørt.. 🙂

      1. Om det er et tema som blir tatt opp er det helt klart lov til å ytre ulike meninger.. men som du sier på en saklig måte ! Jeg fulgte ikke den konflikten..men sikkert en sak som har flere sider.. Trenger folk som sier i fra ..men noen gjør det på en så stygg måte at det er “hårreisende”… Ha en fin kveld videre <3

    3. Ja du sier noe. Jeg hadde nok krangla litt mer i kommentarfeltet hvis jeg ikke hadde jobbet. Ikke på blogg da, men på Facebooksider og sånn. F.eks. avisa og mange ting jeg har mening om, men tør ikke for jeg ønsker ikke bli irettesatt av arbeidsgiver. Vet aldri hva dem får med seg. Den dagen jeg slutter å jobbe, går jeg berserk…hehe.
      Pluss at jeg kommer til å skrive ting på bloggen min også som jeg ikke tør nå! Nå blir det mest blomster og tur og sånn…innafor lissom..
      Klem og fin kveld…

      1. Greit å holde seg litt i skinnet ja.. Bare å grue seg til du slutter å jobbe da.. også jeg som syns at du har vært så hyggelig..hehe.. Fin kveld og klem til deg også <3

    4. Krangling er unødvendig. En kan si det en mener, men på en ordentlig måte. Tenker respekt både for andre og seg sjøl er viktig. Ellers går jeg nok rolig i dørene på nettet :D.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg