Sjokolademuffins og jordbærsorbet

På lørdag spiste begge gutta taco hos oss.. Som oftest blir det kjøpt is til dessert.. Men jeg har tenkt en stund at jeg ville prøve å lage sorbe selv.. og da jeg hadde gjort det fant jeg ut at det hadde passa bra med sjokolademuffins ved siden av.. Måtte finne ei oppskrift med det jeg hadde i huset (har butikken som nabo..men liker å klare meg med det jeg har..hehe..)oppskrifta fant jeg HER

Di smakte bra..om jeg skulle hatt uten å ha sorbet til, hadde jeg laget en topping på dem..men det kan bli for mye søtt også..

Jeg har tidliger laget med topping og di er jo veldig fine å se på også da.. di kan du sjekke ut i linken her https://annebe.blogg.no/1506612644_sjokolademuffins_.html

Det var passelig røre til 12 former..

 

 

Siden jeg lagde sorbeen samme dagen som den skulle spises…var den bittelitt for bløt til å få fine kuler..men smaken var helt nydelig..Fant oppskrift HER.. Jeg brukte 600 gram jordbær..og brukte da di andre ingrediensene i forhold til det..jeg sløyfa siruppen … Veldig viktig å røre ofte i det så det ikke blir iskrystaller..jeg rørte ca hver halvtime .. Har man iskremmaskin blir det jo annerledes..

#baking #matprat

16 kommentarer

Siste innlegg