På lørdag hadde mormor fylt 100 år..

Det rakk hun akkurat ikke for hun døde tidlig i sommer.. men hun var født i 1919 og døde i 2019 så hun var i sitt hundrede år..  Vi var heldig som hadde henne så lenge, og frem til di siste 4-5 åra hun levde klarte hun seg stort sett selv..

Mamma ble jo bare 75 år og pappa 70 så det var jo tristere siden di burde fått noen flere år syns jeg…Veldig rart å ikke ha mormor lenger også.. alderen var jo der..men kjenner savnet etter henne uansett..

Mormor var ei super bestemor og jeg er glad vi hadde mye kontakt.. Har lenge tenkt å lage et innlegg om alle besteforeldra mine..men det krever jo litt jobb..selv om jeg nok gjør  det ganske kortfattet..

Mormor var sydame i sine yngre år ..og jeg har en kjole som hun sydde til seg selv..og den fikk jeg for flere år siden og har brukt ved flere anledninger ..HER kan du se den !

 

Bildet under her er fra mormor fylte 90 år og hadde stelt i stand hjemme hos seg selv..

#minner #familie

18 kommentarer
    1. De eldre idag oppnår større alder enn før. Hva årsaken er kan være mange ting men faste rutine hva mat og mosjons angår er viktige. Begge mine foreldre er 9 år og lever fortsatt og klarer med stort sett selv. Men jeg og mine 3 søsken hjelper til en god del. Fine bilder av en flott dame det der. Minnene vil alltid være der. Ha en fin kveld.

      1. Ja det virker slik.. for mange 🙂 Fint å være ganske selvhjulpen i en slik alder..men klart di trenger litt hjelp innimellom :)) Takk mor var fin på alle måter.. <3 Fin kveld til deg også

    2. Det er tungt og trist uansett alder 😀 På grunn av Sølvguttene kom vi oss ikke til Lofoten forrige uke. Men madammen hadde en tante som fyllte 96 og dagen etter en onkel som fyllte 100. <3

      1. Ja det er trist og savner henne veldig <3 Sånn er det når man har mye å gjøre.. men di hadde sikkert andre rundt seg når di fylte år..:)

    3. Tenke seg til å bli så gammel! Helt fantastisk, jeg hadde ikke fått med meg at hun var borte, og det kjennes nok trist , selv om hun ble så gammel…

      1. Ja det er litt av en alder og ingen selvfølge å være såpass god form så lange 🙂 Har nevnt det i et innlegg..men ikke skrevet mye om det..var liksom mer personlig i den gamle bloggeblokka..så der hadde jeg nok skrevet litt mer om det 3<3

    4. Vemodig er det uansett når noen faller fra. Hun var en staselig 90-åring. Ikke så mange som opplever å bli nesten 100! 😊 Flott kjole hun hadde sydd. Jeg tok en titt, sjøl om jeg husket at du hadde vist bilde av den. Enkel, elegant og i en nydelig farge.🌹

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg