Oppskrift på horn !

Her om dagen serverte jeg jo horn da jeg hadde lunsjbesøk HER ser du det ! Skrev at jeg skulle legge ut oppskrift senere.. Jeg brukte rett og slett rundstykkeoppskrifta jeg har hatt fra jeg var nygift. Fikk den av barndomsvenninna mi ,vi er fortsatt “bestevenninner” . Men vi er begge sånn at det er helt greit om det går et par mnd minst mellom hver gang vi møtes, selv om vi ikke bor langt fra hverandre ..og ingen av oss liker å skravle i tlf…rare damer begge to..hehe..

 

Til horna bytta jeg ut halvparten av melet med grovt, litt rug og litt sammalt hvete.. Lurt å minske litt på melet når man lager grovt, for det trekker til seg mer veske enn fint mel..

Delte i 2 leiver , kjevla ut og delte hver leiv i 8 stk..

Har fortsatt i fryseren ..kjekt å ha til kveldsmaten…

 

#baking #grovbakst

 

16 kommentarer

Siste innlegg