Møkka lei !

Jeg nevner jo innimellom den dårlige formen min, men liker ikke å ha for mye fokus på det.. Når man er kronisk syk som meg med ME og andre med andre plager..gjør man etterhvert ting på tross av dårlig form..og man venner seg på en måte til at formen ikke er som før og at smerter er en del av dagen..(at man venner seg til det betyr ikke at man syns det er greit..)

Men ofte er dagene og smertene så ille at man (jeg) har mest lyst til å gå ut på verandaen å skrike..

Nå har jeg hatt over ei uke med ekstremt vondt i nakke og hode..så nå håper jeg virkelig at det blir dager med normalt dårlig form igjen…god form og smertefrie dager er det minst 10 år siden jeg har hatt..

I dag SKAL jeg blogge selv om jeg egentlig ikke orker…for tid og ideer har jeg mer enn nok av !

Bildet under er fra mannen og jeg var å bada forrige helg.. HER.. Selv om jeg hopper og ser “sprek” ut på bildet var jeg også den dagen i elendig form..mannen måtte støtte meg i heisen så jeg ikke svima av da vi kom hjem og skulle opp i leiligheten..og det handler IKKE om angst..

SÅNN nå fikk jeg uffa meg litt, så dagens neste innlegg kan være “smertefrie”..

24 kommentarer
    1. Ja, vi viser frem kun når vi greier og da tror folk at det er sånn hele tiden. Jeg føler meg så priviligert som ikke har smerter, bare utmattetheten. Sitter jeg i ro, har jeg det helt topp og det er jeg svært takknemlig for. <3 Hvis du tror på healing, har jeg healinger hver tirsdag på lillasjel, bare å melde seg på. Det gjør deg neppe frisk, men det kan lette litt på smerter i kroppen.

      1. Ja sånn er det ! Ja smerter gjør dagene ekstra ille i tillegg til utmattelsen.. Har ikke helt trua på slikt (for meg selv, er vel ikke helt mottakelig..)..men skal tenke på det..det skader jo i allefall ikke..takk for omtanken <3

        1. hadde ikke trua før jeg heller, så har stor forståelse for det, men nå har det blitt et viktig verktøy for meg, men frisk er jeg jo slettes ikke, så det er ikke noe vidundermedisin eller hokus pokus. Men hver og en må finne sin egen vei, det som passer for en, passer ikke for en annen 🙂

    2. Det er godt å få det ut av og til. Med gammelmannens ulike diagnoser vil det nesten alltid være noe som mangler på toppformen. Da er det godt for deg som for meg med støtte fra den nærmeste, mann eller kone. Det støtter godt. Jeg bruker litt av de dårlige dagene til å skrive, uten at jeg kan si at det blir leseverdig poesi. Du er flink til å eksponere deg på bloggen, det er sikkert også god terapi i det.
      Vi får stå på videre så lenge inspirasjonen driver oss. Hyggelig og inspirerende er det i alle fall med blogging og en del trofaste følgere. Ha en fin dag du tøffe badedama.

      1. Noen ganger trenger man det ja.. Jeg har en veldig forståelsesfull mann og setter pris på det 🙂 Blogging er en fin ting når man ikke orker så mye annet..man føler seg liksom litt “med”på livet.. og der kan man “sprudle”litt uten at det krever for mye 🙂 Liker godt å følge deg og bloggen din..og så bra du kan glede deg over å lage innlegg.. jeg syns absolutt det er leseverdig det du skriver..du er dyktig med ord 🙂 Takker.. God helg 🙂

    3. Stakkars søte deg. Føler virkelig med deg. Det er så urettferdig. Men jeg beundrer deg stort for ditt pågangsmot. Du oppmuntrer og gleder alle med bloggen din. Diger klem fra meg.

    4. Huff og huff, jeg vet så inderlig godt hvordan du har det akkurat nå. Nakke- og hodesmerter sliter jeg mye med selv for tiden. Og noen ganger føler jeg at jeg holder på å bli gal, rett og slett. Og lettelsen når det endelig slipper taket er enorm ♥
      Jeg synes alltid det er kjekt å lese hos deg, og selvsagt leit når temaet er vanskelig. Så jeg krysser fingrene for at det gir seg snart, og du igjen kan nyte tilværelsen med litt mindre smerter og ubehag.
      God helg, god bedring og masse gode klemmer ♥♥♥

      1. Leit det skal være slik.. Det var fint beskrevet..”holder på å bli gal”..kjennes sånn på det værste ja.. Vet det kommer bedre dager..heldigvis for det 🙂 Klem til deg også <3

    5. Synest det er bra at du lufter litt om hvordan du har det jeg, og det er HELT innafor med noen utblåsninger iblant. Og det kan gi ett bilde av hvordan ME er for de som ikke vet så mye om det. Du er jo imponerende god på å fokusere på det positive jevnt over. Og ofte hjelper det jo litt på når man klarer ha slikt fokus, selv om man selv vet at dagen kanskje ikke var like lett som det ser ut som på bildene.
      Jeg har jo selv hatt ett “klageinnlegg” idag, og har også bestemt at jeg SKAL blogge. 😉 Jeg synest det er veldig trist at du må slite med de utfordringene du gjør i hverdagen, men håper du får en fin dag idag!
      Håper formen din bedrer seg! Og jeg gleder meg til å lese blogginnlegga. Stor klem

      1. Ja må få det ut av og til .. Positive innlegg muntrer opp meg selv litt også..syns du er “flink”til å fokusere positivt også..og du skriver opplysende og fint om utfordringene dine..ikke sytete ! Takker 🙂 Klem <3

    6. Uff. Så kjedelig…og vondt. Har det heldigvis ikke slik. Bare forkjøla akkurat nå, jeg. Dritt det også, men vet at det går over. Bare bagatell. Håper du får en fin periode snart. God helg 🙂 Og det er sant som du sier: det hjelper å skrive av seg frustrasjon…selv om selvsagt ikke smertene blir borte. Klem 🙂

      1. Slitsomt ja.. Forkjøla er plagsomt det også..god bedring med det 🙂 Takk for omtanken..ja så ille som nå har jeg det heldigvis ikke hele tida.. men ganske ofte ! Greit å blåse ut litt.. Klem <3

    7. Det høres ikke greit ut. Veldig kjedelig. Måtte det gå bedre snart. Må vel snart bli noe fremgang i forhold til sykdom..les forbedring…For dette er ille. Klem herfra <3

      1. Di første fem åra var ekstremt ille..dro ikke til Drammen en gang..Så gikk det sakte litt opp og ned med noe fremgang..di siste par åra syns jeg det har forværra seg igjen.. Må nok leve med det..men håper på mange god dager.. Takk for omtanken <3 Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg